Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی پیش از ظهر پنجشنبه، با بیان اینکه فاز نخست طرح انتقال نفت گوره – جاسک به صورت ویدئوکنفرانس توسط رییس‌جمهوری افتتاح شد، بیان داشت: با افتتاح این طرح در مرحله اول امکان دریافت و بارگیری نخستین محموله و صادرات نفت از این منطقه استراتژیک فراهم شد. در فاز نخست، روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام از گوره به جاسک صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان با اشاره به عملیات انجام شده به منظور بهره برداری از فاز نخست این طرح ملی، اظهارداشت: برای نخستین بار در کشور، یک‌هزار کیلومتر لوله‌ مقاوم در برابر خوردگی توسط مهندسان داخلی تولید شد که سنگ معدن، تختال ورق و حتی پوشش آن کاملا تولید داخل است.

همتی عنوان کرد: اجرای هزار کیلومتر خط لوله، احداث یک واحد تلمبه خانه و دو ایستگاه توپک رانی، احداث دو پست برق و ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال برق، ساخت داخلی ۸۰ دستگاه شیرآلات بین راهی چند ده‌تُنی برای نخستین بار در کشور، ساخت پمپ های بسیار عظیم ۲.۵مگاواتی سازگار با سرویس ترش برای نخستین بار در کشور، احداث پایانه صادراتی و گوی شناور برای بارگیری نفت خام از سواحل مکران، از جمله ظرفیت های ایجاد شده برای تحقق این طرح راهبردی است.

استاندار هرمزگان، مجموع سرمایه گذاری طرح انتقال نفت گوره – جاسک در فاز نخست را ۵۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبارات دولتی این طرح سه‌هزار و ۴۵۳میلیارد تومان و یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح، ۲۱۷میلیون یورو است. با بهره برداری از این طرح، برای ۱۰هزارنفر اشتغال ایجاد می شود.

گفتنی است، این طرح با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام متشکل از ساخت یک خط لوله ۴۲ اینچی به طول یک هزار کیلومتر به همراه ساخت پنج تلمبه‌خانه، دو ایستگاه توپکرانی و پایانه و ۲۰ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه نفت و تاسیسات دریایی برای صادرات نفت خام است.

کد خبر 5263250

منبع: مهر

کلیدواژه: خط لوله انتقال گاز گوره جاسک فریدون همتی استانداری هرمزگان حسن روحانی ویروس کرونا عید سعید قربان بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان عکس استانها گرگان شیوع کرونا اردبیل ایلام سیلاب فاز نخست نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان گفت: یک فروند شناور یدک‌کش چندمنظوره به چرخه عملیاتی و لجستیکی بندر جاسک افزوده شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز هشتم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: این یدک‌کش دارای قابلیت آتشخواری در مواقع بروز حوادث و کاربری چندمنظوره است.

وی افزود: عملیات تغییر کاربری و چندمنظوره کردن این شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با دانش متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به پایان رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان هدف از استقرار شناور یدک کش برنا در بندر جاسک را افزایش ایمنی و نیز ارتقاء نُرم تخلیه و بارگیری کالا با پهلوگیری شناور تناژ بالا عنوان کرد. 

به گفته محمدحسینی تختی این شناور دارای سیستم ناوبری و کمک ناوبری، ۲۶ متر طول و ۲.۷۵ آبخور، دارای قابلیت ویژه‌ای برای ارتقاء توان عملکردی بندر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد