Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد وندی شرمن معاون این وزارتخانه در ادامه سفر منطقه ای خود به عمان می رود تا درباره ایران و یمن با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند.

وندی شرمن که از ۱۸ ژوییه (۲۷ تیرماه) به کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مغولستان سفر کرده است، در ادامه این سفر روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوییه (سوم و چهارم مرداد) به چین و ۲۷ ژوییه (پنجم مرداد) به عمان سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر شرمن به عمان اظهار داشت عمان نقش مهمی برای میانجی‌گری در منطقه ایفا کرده است. اطلاعات بیشتری درباره سفر و تعاملات معاون وزیر خارجه در عمان زمانی که موعد آن نزدیک‌تر شد، ارائه می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد قطعا درخصوص گستره‌ای از اولویت‌های منطقه‌ای با عمان همکاری نزدیکی داشته‌ایم. ایران یکی از آنهاست، یمن مورد دیگر است. وقتی که زمان آن برسد، جزئیات بیشتری درباره این سفر ارائه می‌کنیم.

وندی شرمن پیش از عمان به چین خواهد رفت تا در شهر تیانجین در شرق چین با مقامات این کشور از جمله وانگ یی وزیر امورخارجه چین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

شرمن بلندپایه‌ترین مقام در دولت جو بایدن است که همزمان با افزایش تنش ها  در چندین جبهه میان واشنگتن- پکن برای دیدار با وزیر خارجه چین به این کشور سفر می‌کند اما به پکن نمی رود.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است مذاکرات با مقامات چین بخشی از اقدامات در جریان آمریکا برای مراودات صادقانه با پکن با هدف پیشبرد منافع و ارزش های واشنگتن و همچنین مدیریت مسئولانه این روابط است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، شرمن با مقامات چین در مورد حوزه هایی که آمریکا به شدت نسبت به اقدامات پکن در آنها نگران است و همچنین حوزه هایی که در راستای منافع ملی این کشور است، رایزنی‌ خواهد کرد.

پیش از این جان کری نماینده ویژه دولت بایدن در امور تغییرات آب و هوایی بود که به چین سفر کرد و با همتای چینی خود در شهر شانگهای گفت و گو کرده بود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی نیز در ماه مارس با شماری از مقام‌های بلندپایه چین در آلاسکا دیدار کرده بودند.

خبرگزاری رویترز در این زمینه نوشته است که نگرانی‌های جدی واشنگتن در مورد اقدامات پکن و همچنین موضوع ایران از محورهای اصلی این دیدار خواهد بود.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، شرمن در ژاپن در دیدار سه جانبه ای با مقامات ژاپن و کره جنوبی در توکیو بر تعمیق همکاری های سه جانبه برای رسیدگی به چالش های  جهانی از جمله بحران اقلیمی، بیماری همه گیر کووید ۱۹ و بهبود اوضاع اقتصادی گفتگو کرده است.

طرفین همچنین در مورد تعهد مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره و مقابله با تهدید ناشی از برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی بحث و تبادل نظر کرده اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند