Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: در نخستین دوره از برگزاری جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) ۹ هزار اثر از صاحبان رسانه های صوتی، تصویری و مجازی از ۲ هزار و ۵۰۰ فعال رسانه ای در کشور دریافت شد.

مهدی خیرجو افزود: دریافت این حجم از آثار در بخش های مختلف با وجود شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن، درخور توجه است و داوران با صرف یک ماه وقت برای ارزیابی این تعداد اثر، کاری جهادی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: یکی از ویژگی های بارز ایام شیوع کرونا و فعالیت رسانه ای آستان منور رضوی این بود که تلاش زیادی شد تا ارتباط مردم در محدودیتهای کرونایی با مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) قطع نشود.

وی ادامه داد: از این رو روزانه بیش از پنج ساعت برنامه توسط مرکز ارتباطات آستان قدس رضوی تولید شد و این تعداد برنامه در مناسبتهای مختلف به بیش از ۳۰ ساعت رسید، که بی سابقه بود.

رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: در این ایام فعالیت رسانه ای در حوزه زیرساختی نیز توسعه یافت و مرحله دوم استودیوی صحن انقلاب اسلامی راه اندازی شد.

خیرجو به فعالیت‌های رسانه‌ای آستان قدس رضوی در ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: پخش زنده ۲۲۷ هزار دقیقه برنامه از شبکه های مختلف رسانه ملی، تولید بیش از هزار و ۳۰۰ برنامه با چهار هزار دقیقه، برقراری ارتباط با حدود ۳۰ شبکه تلویزیونی و ماهواره ای به زبانهای مختلف، ۳۵۰ میلیون بازدید کننده از محتواهای صفحات مجازی آستان قدس رضوی از جمله این فعالیتها است.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)، سال گذشته با هدف اعتلای سطح کمی و کیفی و ارج نهادن به آفرینش‌های بدیع، خلاق، هنرمندانه و اثرگذار رسانه‌ ای با موضوعات معارف رضوی، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ ای رضوی کلید خورد.

بر اساس اعلام هیات داوران، فهرست برگزیدگان بخش های مختلف نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به این شرح است:

در بخش خبر "زهره کهندل" رتبه دوم، "فاطمه زنگی‌آبادی" و «حرمت سادات متولی نوش» مشترکا رتبه سوم شناخته شدند و هیات داوران در این بخش اثری را شایسته رتبه اول ندانست،  در بخش سرمقاله و یادداشت، "فرهاد باغشمال آذر» رتبه دوم و «آرش شفاعی بجستان» رتبه سوم را به دست آورد و در این بخش هیچ یک از آثار رتبه اول را کسب نکرد.  

در بخش مصاحبه،   «فاطمه مرادزاده» رتبه اول، «صدیقه رضوانی نیا» رتبه دوم و «آزیتا ذکاء» رتبه سوم؛ در بخش گزارش؛   «محمد حسین مروج کاشانی» رتبه اول، «مهدی احمدی» رتبه دوم و «زهرا وفایی نیا» رتبه سوم؛ در بخش گزارش رادیویی و تلویزیونی نیز «مریم تکافی» رتبه اول، «کاظم دهقانی» و «مهدی رهنما» رتبه دوم مشترک و «یوسف سلامی» و «ناهید فرهادی» رتبه سوم مشترک را کسب کردند.

بخش عکس خبری رتبه های برتر نداشت و «هادی دهقانپور»، «محمد آهنگر» و «مرتضی صالحی» شایسته تقدیر شناخته شدند، در بخش مستند تلویزیونی  «مهدی شایقی» رتبه اول، «هاشم مسعودی» رتبه دوم و «سعید ولی زاده» رتبه سوم شد؛ در بخش نماهنگ تلویزیونی  «محمدصادق رمضانی مقدم» رتبه اول، «سید محمدصادق حسینی» رتبه دوم و «سعید ولی زاده» رتبه سوم را به دست آورد و در این بخش «هاشم مسعودی» و «جلال شبانی» نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش برنامه‌ رادیویی،   «عفت جمالی پور» رتبه اول، «شهرام شیخ درد ترکمانی» رتبه دوم و «الهه بیات» رتبه سوم را به دست آورد و در این بخش «روشنک ذوالفقاری» شایسته تقدیر شناخته شد و در بخش برنامه تلویزیونی هیات داوران در آثار «هادی سمیعی زفرقندی» و «سجاد بهمن آبادی» را شایسته تقدیر دانست.

در بخش شبکه های اجتماعی نیز «راضیه غلامی» رتبه اول، «علی حسن پور» رتبه دوم و «سمانه جوکار کهنگی» و «حسام شریفی» رتبه سوم مشترک را به دست آوردند و در بخش موشن‌گرافی هم «سعید طلوع» رتبه اول، «مهدی جوزانی» رتبه دوم و  «نیما حقیقی» رتبه سوم را کسب کردند.

بخش پادکست این جشنواره رتبه اول و دوم نداشت و  «فاطمه سادات موسوی»، «سمیه مهرانیان» و «فاطمه برات زاده» به صورت مشترک حائز رتبه سوم شدند.  هیات داوران جشنواره، در بخش های «طرح تلویزیونی و رادیویی» و «طرح بازی و نرم افزار» نیز اثری را در حد کسب رتبه برتر و شایسته تقدیر ندانست.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی امام رضا رسانه جشنواره جشنواره ملی رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی امام رضا مشهد آستان قدس رضوی امام رضا رسانه جشنواره جشنواره ملی رضوی جشنواره رسانه ای امام رضا ع آستان قدس رضوی شایسته تقدیر هیات داوران رتبه سوم رتبه دوم شناخته شد رتبه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از ارسال یک‌هزار ۵۰۰ اثر به جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

سعید زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) این جشنواره را راستای اشاعه فرهنگ رضوی دانست و اظهار داشت: این جشنواره در بخش‌های مختلف با 7 عنوان برگزار می‌شود که بخش چاووش‌خوانی و منقبت‌خوانی، پرده‌خوانی و نقالی، عکس روستایی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان را 13 اردیبهشت اعلام و بیان کرد: در این بخش یک‌هزار و 500 اثر ارسال شده که یک‌هزار و 467 اثر به بخش عکس روستایی، 55 اثر به گروه سرود روستایی، 30 اثر به بخش گروه نمایشی و 31 نفر هم در بخش نقالی و چاووشی‌خوانی حضور دارند.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) یکی از ویژگی این جشنواره را میزبانی مردم روستای سر کره دشتستان از مهمانان دانست و اضافه کرد: مردم منازل روستایی خود را در اختیار شرکت‌کنندگان در ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان قرار داده‌اند و روستاییان در بخش اسکان، ایاب و ذهاب، پذیرایی سه وعده صبحانه، نهار و شام از شرکت‌کنندگان این جشنواره استقبال می‌کنند.

زمانی با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان مسئولان کشوری و استان بوشهر حضور دارند، گفت: آثار شرکت‌کنندگان این بخش از 13 استان است که تا روز جمعه ادامه دارد. در پایان این جشنواره نمایشگاه عکس آثار هنرمندان روستایی با 65 اثر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اضافه کرد: در بخش شعر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در 4 زبان فارسی، ترکی، عربی و کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

زمانی با اشاره به بخش روستایی این جشنواره خاطرنشان کرد: در بخش عکس روستایی در 2 بخش آزاد و عکاسان حرفه‌ای یک‌هزار و 467 اثر با دوربین و موبایل به دبیرخانه ارسال شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه