Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@10:23:40 GMT

پُرخرج‌ترین روستاهای کشور کجاست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۵۰۵۰

خبرگزاری آریا - در حالی که طی سال 99 استان تهران بیشترین میانگین هزینه-درآمد خانوار شهری را داشته، استان البرز در بخش روستایی پُرخرج‌ترین روستاهای کشور را در خود جای داده که بالاترین میزان درآمد را نیز داشته‌اند.
به گزارش پایگا خبری نقدینه ، مرکز آمار ایران به تازگی گزارش جدیدی از آخرین وضعیت هزینه-درآمد خانوار ایرانی را در سایت خود منتشر کرده که نشان می‌دهد تناسب امکانات و فرصت‌های شغلی باعث تفاوت چشم‌گیری در درآمدها و هزینه‌کردهای شهروندان نقاط مختلف کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به طور کلی، این گزارش نشان می‌دهد متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری در ایران، 62 میلیون و 139 هزار و 200 تومان بوده که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ٣١ درصد افزایش نشان می‌دهد.
همچنین، متوسط درآمد اظهار شده‌ سالانه‌ یک خانوار شهری 74 میلیون و 676 هزار و 400 تومان عنوان شده که این رقم نیز نسبت به سال قبل، ٣٨ درصد افزایش داشته است.
هرچند این گزارش اشاره‌ای به کاهش ارزش پول ملی و میانگین تورم نکرده، با این حال، این سوال مطرح است که آیا بین میانگین هزینه-درآمد یک خانوار شهری با یک خانوار روستایی و به همین نسبت بین میانگین هزینه-درآمد یک استان با استان‌های دیگر تفاوت معناداری وجود دارد؟ که پاسخ آن بله است.
تهران پرهزینه‌ترین و خراسان شمالی کم‌هزینه‌ترین استان برای زندگی
بررسی متوسط هزینه کل سالانه یک خانوار شهری نشان می‌دهد که استان تهران با 957.016 هزار ریال (95 میلیون و 701 هزار و 600 تومان) بیشترین و استان خراسان شمالی با 351.943 هزار ریال (35 میلیون و 194 هزار و 300 تومان) کمترین هزینه را در سال ١٣٩٩ داشته‌اند.
تهران پردرآمدترین و سیستان‌وبلوچستان کم‌درآمدترین شهروندان
همچنین در شاخص درآمد سالانه، استان تهران با 1.098.118 هزار ریال (109 میلیون و 811 هزار و 800 تومان) بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با 478.831 هزار ریال، (47 میلیون و 883 هزار و 100 تومان) کمترین متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری را در سال ١٣٩٩ به خود اختصاص داده است.
استان البرز پرهزینه‌ترین جمیت روستانشین در کشور
بررسی متوسط هزینه کل سالانه یک خانوار روستایی نیز نشان می‌دهد که استان البرز با 566.427 هزار ریال (56 میلیون و 642 هزار و 700 تومان) بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با 180.395 هزار ریال (18 میلیون و39 هزار و 500 تومان) کمترین هزینه را در سال ١٣٩٩ داشته‌اند.
کم‌درآمدترین جمعیت روستانشین در سیستان و بلوچستان
همچنین استان البرز با 676.897 هزار ریال (67 میلیون و 689 هزار و 700 تومان) بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با 181.091 هزارریال (18 میلیون و 109 هزار و 100 تومان)، کمترین متوسط درآمد سالانه یک خانوار روستایی را در سال ١٣٩٩ به خود اختصاص داده است.
البته در جدولی که در ادامه می‌بینید به نظر می‌رسد استان‌های دیگری نیز هم‌ردیف استان‌های بالا و پایین این جدول وجود دارند که تنها با نسبت خیلی کم از هم فاصله دارند هرچند تفاوت صدر جدول تا رتبه پایانی تفاوت معناداری در تقسیم هزینه-درآمد سرانه کشور است که علل و دلایل گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی دارد.

-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سالانه یک خانوار بیشترین و استان یک خانوار شهری سال ١٣٩٩ هزینه درآمد استان البرز نشان می دهد هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد

موسی عبادی گفت: هدف از اجرای این طرح، جمع آوری اطلاعات لازم برای بررسی وضعیت اشتغال و بیکاری افراد جامعه است و دقت و صحت در این اطلاعات، با ارائه تصویری صحیح از وضعیت بیکاری در جامعه، موجب ارتقای کیفیت نتایج آمارگیری می‌شود و در نهایت، امکان برنامه ریزی بهتر برای کاهش میزان بیکاری کشور و بهبود شرایط زندگی مردم را فراهم می‌کند.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه هدف نهایی از اجرای طرح آمارگیری نیروی کار، شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار و تغییرات آن است افزود: این هدف از طریق برآورد شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار در سطح کل کشور ، برآورد تعداد سالانه در سطح کل کشور و استان‌ها، برآورد تغییرات فصلی و سالانه شاخص‌های نیروی کار در سطح کل کشور و استان‌ها و برآورد تغییرات سالانه‌ی شاخص‌های نیروی کار در سطح استان‌ها تامین می‌شود.

به گفته او، این طرح به مدت ۱۴ روز با مراجعه به خانوارهای شهری و روستایی و شناسایی افراد ۱۵ ساله و بیشتر اجرا می‌شود و بعد از اتمام آمارگیری ، در فصول بعدی دوباره برای برآورد تغییرات صورت گرفته، به این خانوارها مراجعه می‌شود.

عبادی بیان کرد: اجرای این طرح از پانزدهم اردیبهشت ماه با مراجعه به نمونه‌های جامعه هدف شامل ۱۲۸ خوشه شهری و روستایی ۱۲ خانواری و اعضای این خانوارها طبق تعریف، شروع و تا تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: نتایج این طرح به صورت فصلی و سالانه در قالب شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، شامل «نرخ مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال، نرخ بیکاری و سایر شاخص‌های نیروی کار، از طرف مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • در هیچ کشوری مانند ایران رهن و اجاره گرفته نمی‌شود
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل