Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: خط لوله نفت گوره - جاسک استراتژیک‎ترین، ایرانی ترین و سریع‏ترین مگاپروژه تاریخ صنعت نفت کشور در دوران حدود ۲ ساله مواجهه با بی رحمانه ترین جنگ اقتصادی اجرا و آماده بهره‌برداری شد تا نفت به سواحل عمان برسد.

 تورج دهقانی روز پنجشنبه در آیین بهره‌‏برداری از پروژه خط لوله نفت گوره - جاسک اظهار داشت: این طرح در بخش خشکی مشتمل بر یکهزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ، پنج ایستگاه پمپاژ، ۲ ایستگاه عملیاتی بین راهی، یک ایستگاه پایانه انتهایی، ۲۰ مخزن ذخیره سازی، ۱۱ پست برق و ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال برق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هدف از اجرای کل طرح انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از منطقه گوره استان بوشهر به منطقه جاسک در استان هرمزگان است که امروز با ۸۵ درصد پیشرفت در بخش خشکی طرح، تکمیل یکهزار کیلومتر خط لوله، ایستگاه شماره ۲ در شهر اهرم (شهرستان تنگستان)، ۲ ایستگاه عملیاتی بین راهی و یک ایستگاه پایانی و پست‌های برق و خطوط انتقال برق مرتبط با این ایستگاه‌ها به طور کامل آماده بهره‌برداری شده‌است.

دهقانی ادامه داد: این بخش در فاز نخست با هدف انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز طراحی شده‌است.

وی عنوان کرد: این طرح امروز درحالی به بهره‌‎برداری می‏‌رسد که تا اوایل سال ۹۸ به دلیل نبود امکان تامین ورق و لوله سرویس ترش ناشی از تحریم‌های اقتصادی به عنوان اصلی ترین قدم این طرح شروع نشده بود.

دهقانی ادامه داد: در چنین شرایطی و به دلیل امتناع طرف های خارجی از تعهدهای خود متخصصان داخلی شرکت مهندسی و توسعه نفت با لطف خداوند و همت و عرق ملی با استقرار در شرکت‌های زنجیره تولید فولاد مبارکه، فولاد اکسین و شرکت‌های لوله ساز با همکاری تنگاتنگ و مستمر بعد از ۶ ماه تلاش بی وقفه و مکرر در خرداد ۹۸ امکان تولید لوله سرویس ترش ۱۰۰ درصد ایرانی را محقق کردند.

وی گفت: این گام مهم مقدمه‌‏ای برای خلق اعتماد به نفس و اطمینان نسبت به امکان تامین سایر اقلام از سازندگان داخلی بود و در واقع این طرح و اقدام‌‏های عالمانه و جسورانه مهندسان و کارشناسان نه تنها در استفاده از توانمندی داخلی با حدود ۹۵ درصد سهم داخل نمونه است بلکه در کمک به سازندگان داخلی برای خلق توانمندی داخلی پیشرو بوده است به گونه‌ای که طرح خط لوله گوره-جاسک را می‌توان به عنوان پیشران تحرک سایر صنایع وابسته و مصداق بارز خنثی سازی تحریم ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های رئیس جمهوری، وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران برای اجرا این طرح اظهار داشت: این همه دستاورد در یک طرح که نیازمند تحرک اقتصاد کشور در دوران پیش رو است جز با همت و تلاش تمام ارکان اجرای طرح حاصل نمی‌شد.

دهقانی اظهار داشت: این همه فعالیت در حداقل زمان ممکن و ثبت رکوردهای جهانی در این طرح نتیجه تلاش‌های جهادگونه‌ی است که به پاس خون شهدای بزرگ این سرزمین محقق شده است.

وی افزود: اگر امروز صحبت از احیا ۲۵۰ شرکت سازنده داخلی و ساخت اولین بار شیرهای غول پیکر ۴۲ اینچ و پمپ‌های سه مگاواتی در کشور تولید و برای نخستین بار سیستم یکپارچه ایرانی به طور کامل ساخته می شود و پست برق ۴۰۰ کیلوولت خورموج و چندین پست دیگر به همراه بیش از ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال برق در کمتر یک سال در برابر چهار سال متعارف آماده می‌شود این مهم ثمره تعهد، دانش و تسلط متخصصان داخلی است که در این طرح سنگ تمام گذاشتند.

بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت با ارزش سرمایه گذاری ۵۳ هزار میلیارد تومان روز پنجشنبه با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهوری آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در هشتاد و سومین برنامه افتتاح جهش تولید با بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت، طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره تا جاسک را در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان افتتاح کرد که با افتتاح این طرح نخستین امکان دریافت و بارگیری نخستین محموله و صادرات نفت از منطقه استراتژیک دریای عمان در تاریخ صنعت نفت ایران فراهم می‌شود.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بهره برداری کیلومتر خط خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور