Web Analytics Made Easy - Statcounter

به تازگی ابزاری در فضای مجازی عرضه شده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند پی ببرند آیا تلفن همراه آنها توسط نرم افزار جاسوسی پگاسوس رژیم صهیونیستی هک شده یا خیر.

عفو بین الملل ابزاری عرضه کرده که با نصب آن، سرقت اطلاعات کاربران از طریق بدافزار جاسوسی پگاسوس شرکت ان اس او گروپ بررسی می‌شود.

ابزار یادشده ابتدا از اطلاعات ذخیره شده در گوشی بر روی یک رایانه نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و سپس برای شناسایی فعالیت احتمالی جاسوس افزار این نسخه پشتیبان را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه داشت که این ابزار در قالب خطوط فرمان تهیه شده و با بسته‌های نرم افزاری عادی تفاوت دارد. بنابراین استفاده از برنامه یادشده مستلزم دانش فنی است.

در ضمن این ابزار سازگاری بیشتری با سیستم عامل آی او اس اپل دارد و توان آن برای بررسی گوشی‌های اندرویدی محدود است. اما از آن می‌توان برای کنترل پیامک‌های آلوده ارسالی و فایل‌های نصب برنامه‌ها موسوم به APK استفاده کرد.

برای دریافت فایل‌های نصب و دستورالعمل‌های آنها به این نشانی و برای مطالعه اطلاعات فنی و توضیحات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، دانشمندان می‌گویند، گزارش‌های مربوط به نشانه‌های حیات که در جو سیاره فراخورشیدی «کی‌۲-۱۸بی» شناسایی شده‌اند، ممکن است درست نباشد و در ارائه اطلاعات خطا صورت گرفته باشد.

نتیجه تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید شرح می‌دهد، گزارش‌های اخیر از تلسکوپ فضایی جیمز وب که نشانه‌هایی از حیات را در سیاره‌ای دوردست و خارج از منظومه شمسی شناسایی کرده، عجولانه بوده است. 

پژوهشگران می‌گویند، رد کردن یافته‌های اخیر جیمزوب اگرچه همه مشتاقان به تأیید حیات فرازمینی را ناامید می‌کند، اما به این معنی نیست که این تلسکوپ در آینده آثاری از حیات در جو یک سیاره فراخورشیدی پیدا نمی‌کند.

دانشمندان ناسا حدود شش ماه پیش از وجود یک اقیانوس آب احتمالی در سیاره فراخورشیدی «کی‌۲-۱۸بی» (K۲-۱۸ b) خبر دادند و گفتند، سیاره مذکور، سیاره فراخورشیدی «هایسین» است که احتمالا جوی غنی از هیدروژن و سطحی پوشیده از اقیانوس را دارد؛ درواقع هیجان اخیر درباره کشف بالقوه علائم حیات در این سیاره فراخورشیدی از این قسمت کلید خورد.

به گفته آنها، اگرچه بسیاری از سیارات فراخورشیدی ممکن است ویژگی‌های قابل توجهی داشته باشند و نشانه‌هایی از حیات در آنها دیده شود، اما کشف و بررسی سیاره «کی‌۲-۱۸بی» از آنجایی که تقریباً شبیه سیاره زمین است، هیجان‌انگیز شد.

تلسکوپ فضایی جیمزوب یکی از پیشرفته‌ترین تلسکوپ‌های فضایی است که به منظور بررسی اجرام فضایی و شناسایی علائم حیات خارج از زمین استفاده می‌شود. داده‌های این تلسکوپ مورد بررسی و تحلیل دقیق دانشمندان و محققان قرار گرفته و در حالی که تلسکوپ جیمز وب نتایج بسیار دقیق و جالبی از اجرام فضایی و سیارات دیگر به دست آورده است، اما هنوز شواهد قاطع برای وجود حیات فرازمینی ارائه نشده است. محققان و دانشمندان بر این باورند که برای تایید وجود حیات خارج از زمین نیاز به شواهد و اطلاعات بیشتری دارند.

از این رو، می‌توان گفت که تلسکوپ ناسا هنوز نتوانسته است اطلاعات کافی و قطعی در مورد وجود حیات فرازمینی به دست آورد. این تحلیل‌ها و ادعا‌ها نیازمند بررسی دقیق‌تر و داده‌های بیشتر از سوی دانشمندان و متخصصان است تا در تصمیمات قطعی و دقیق‌تر در این زمینه نقش موثر داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است