Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس جهانگیرزاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به قطعی آب و برق در برخی مناطق کشور و عدم مدیریت آن در طول سالهای اخیر اظهار داشت: قطعی آب و برق فقط در خوزستان و سیستان و مناطق مرکزی کشور نیست، بلکه حتی منطقه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلان‌دوز هم که 650 روستا دارد دچار قطعی آب و کمبود آن است، این در حالی است که ما در کنار رود ارس قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه طی سالیان گذشته اقدامات اساسی برای تأمین آب شرب و آب دامداری‌های این منطقه انجام نشده است و دولت و وزارت نیرو در این زمینه عقب‌ماندگی‌های زیادی دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: شاید باورپذیر نباشد که درکنار رود ارس دچار کم‌آبی باشیم، ولی در صورت بی‌توجهی به این موضوع، تعداد زیادی دام دچار کم‌آبی شده و خسارات سنگینی به خانوارهای این مناطق وارد خواهد شد.

جهانگیرزاده گفت: دشت مغان در اثر کم‌آبی در طول سالهای اخیر دچار ضرر و زیان زیادی شده است و با اینکه در کنار رود هستیم تشنه هستیم و همینطور در تأمین آب شرب هم مشکلات زیادی وجود دارد. 

وی گفت:‌در طول سالهای اخیر مشکل خشکسالی و کمبود آب شرب و آب احشام توانسته روستائیان دشت مغان و پارس‌آباد را به دردسر انداخته و آنها در زمینه تولید به معضلات بزرگی برخوردند. 

جهانگیرزاده ادامه داد:‌ بارها به وزارت نیرو، اداره آب منطقه‌ای و اداره برق منطقه‌ای تذکر داده و موضوع را پیگیری کرده‌ام، ولی بعد از گذشت دو تا سه ماه پاسکاری از این اداره به آن اداره عملا کار خاصی از سوی دولت صورت نگرفته است. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بی‌توجهی دولت به مشکلات آب و برق منطقه ایران در گوشه و کنار کشور خیلی عجیب و غریب است؛‌ نباید حتما مشکل به بحران تبدیل شود تا مسئولان برای رفع آن ورود کنند، در حالی که می‌توانستیم با کمترین هزینه، مشکلات را کاهش داده و رفع کنیم.

وی در پایان گفت: 70 درصد کشاورزی و جامعه عشایری استان اردبیل در منطقه پارس‌آباد و دشت‌مغان و بیله‌سوار است و باید مشکلات کم‌آبی و قطعی برق آن منطقه به صورت اساسی حل و فصل شود، این در حالی است که وزارت نیرو و دولت در این زمینه به وظایف اساسی خود در طول سالهای اخیر عمل نکرده‌اند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس قطعی آب خاموشی برق پارس آباد دشت مغان کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تاثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم گفت: در صدا و سیمای مرکز  لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌ دیده شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاء الله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا