Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در مشهد، گفت: امروز جنگ دنیا، جنگ رسانه‌ها است و پیشرفت جبهه‌های گوناگون به وسیله خبرسازی‌ها و تبیین‌های درست و نادرست شکل می‌گیرد و دستگاه‌های مختلف برای فعالیت در حوزه رسانه سرمایه گذاری می‌کنند و حتی قدرت‌های بزرگ از رسانه بهره می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: قدرت شبکه‌های عظیم رسانه‌ای از قدرت موشک و اتم بیشتر شده است، چرا که امروز دنیا بر مدار جنگ تبلیغاتی و جبهه‌های خبری و دستگاه‌های تولیدکننده پیام می‌چرخد و رسانه‌ها کار‌های شگفت آوری انجام می‌دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بخشی از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در طول تاریخ رسانه‌ها و تبلیغات نقش بسیار موثر و حیاتی داشته اند، ادامه داد: البته ابزار رسانه در طول زمان متفاوت و همیشه یکنواخت نبوده است، اما در هر عصر و زمانی همه جریانات، هم جریان حق و هم جریان باطل از ابزار رسانه بهترین بهره را برده اند که مصداق عینی آن را می‌توان در جنگ‌های صدر اسلام و قبل از آن مشاهده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی  بیان کرد: در کنار جنگ آوران، قهرمانان و شمشیرزنان جنگ‌ها، بهترین شعرا و ادیبان هم در جبهه امیر مومنان و هم در جبهه مخالف و جریان باطل حضور داشتند که گاهی تاثیر کلام و شعر‌های آنان از برق شمشیر‌ها بیشتر بوده است و مبالغه نیست اگر بگوییم این رسانه‌ها بودند که شمشیر‌ها را تیز می‌کردند.

او تصریح کرد: مصداق روشن دیگری از حضور رسانه، در روز عاشورا بود که دشمن تصور می‌کرد بعد از ظهر عاشورا، جریان حق و ولایت علوی تمام و در کربلا دفن می‌شود، لذا از انجام هر جنایتی ابا نداشت، اما بعد از عاشورا کار رسانه‌ای حضرت زینب (س) و امام زین العابدین (ع) چنان تاثیر شگرفی داشت که یزید ملعون، که بانی همه خباثت‌ها و جتایت‌ها بود، از آنچه صورت گرفته بود تبری جست، آن هم در مقطعی کمتر از ۴۰ روز و نه پس از گذشت سال‌ها.

بیشتر بخوانید

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، جاری شدن سیره رضوی است

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب چندی قبل از من پرسیدند که تعداد زائران حرم مطهر رضوی چقدر است و بنده پاسخ دادم که سالانه ۳۰ میلیون نفر که معظم له گفتند که اگر فقط پنج میلیون نفر از این تعداد را در سال تحت تاثیر مکتب اهل بیت (ع) قرار دهید، بعد از چند سال کل کشور از این موضوع تاثیر می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی اظهار کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند که طلب رحمت می‌کنیم برای کسی که امر ما را احیا می‌کند؛ طبق فرمایش آن امام همام «اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند، تبعیت می‌کنند»، وقتی امام با چنین قاطعیتی این مهم را بیان می‌کنند، تبعیت از کلام ایشان تضمین شده است؛ پس اگر اکنون تبعیتی از آن نمی‌بینیم بدان معنا است که ترویج فرهنگ رضوی در جامعه ما کمرنگ است.

او  نقش رسانه‌ها را در اشاعه فرهنگ رضوی و اسلامی در جامعه کلیدی دانست و افزود: اگر مشاهده می‌شود که فرهنگ رضوی در جامعه ما کم رنگ شده است، دلیلش عدم معرفی صحیح معارف و کلام اهل بیت (ع) است، رسانه ها تأثیر و نقش مهم و کلیدی در معرفی  سخن و معارف اهل بیت(ع) دارند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هدف ما در دستگاه امام رضا (ع) مشخص و مسیر روشن است، اما اگر نتوانسته ایم کلام امام رضا (ع) را در سطح جامعه محقق کنیم، معلوم است که در احیای امر آن حضرت چندان خوب عمل نکرده و خیلی کاستی داشته ایم.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: سالی ۳۰ میلیون نفر بیننده برنامه‌های فضای مجازی آستان قدس رضوی هستند، اگر احیای امر اهل بیت (ع) شدنی نبود، امام رضا (ع) آن را نمی‌فرمودند، مطالبه رهبری نیز جذب پنج میلیون نفر از این تعداد در سال است و برای تحقق، نیازمند یاری رسانه‌ها هستیم و همه امکانات را نیز در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

او تصریح کرد: ۳۰ میلیون زائر امام رضا (ع) سرمایه عظیمی است که از آن به خوبی استفاده نکرده ایم، اما حضرت زینب و حضرت امام زین العابدین (ع) از سرمایه موجود بهره گرفته و تاریخ را دگرگون کردند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: مردم تشنه حقیقت هستند و مکتب اهل بیت (ع) دستش پر و غنی است، هیچ کمبودی برای ترویج فرهنگ این مکتب وجود ندارد و خود حضور شیعه نشان دهنده سرمایه‌ای بی انتها در اختیار ما، برای ترویج این مکتب است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی اظهار کرد: شیعه با همه دشمنی‌ها بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) و دشمنی‌هایی که با مکتب اهل بیت (ع) و شیعیان کردند، سختی‌ها و رنج‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است، اما باقی مانده، چرا که دستش پر است و با فطرت بشر سر و کار دارد.

حرم امام رضا (ع) ظرفیت بی نظیر برای تولید محتوای رسانه‌ای

محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم گفت: حرم مطهر حضرت رضا (ع) و حوزه‌های خدماتی آستان قدس رضوی، ظرفیتی ناتمام و بی نظیر برای تولید محتوا‌های رسانه‌ای است و هر آنچه رسانه به آن در این حرم مقدس بپردازد، تمام ناشدنی است.

او افزود: ابزار رسانه می‌تواند شیوه‌های زیادی را برای گره زدن دل‌های مشتاقان به مکتب امام رضا (ع) باز کند و بر همین اساس باید از تولیدات رسانه‌ای در این عرصه بیشتر بهره گرفت که امید است صاحبان رسانه با تاسی به مکتب امام رضا (ع)، در پیوند زدن دل عاشقان آن حضرت به این بارگاه، تلاشی درخور شأن و جایگاه آن داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اخبار مرتبط با حرم مطهر رضوی تاثیر بسیاری در سطح کشور دارد که نشان دهنده ظرفیت بالای رسانه‌ای حرم مطهر رضوی است.

صفار هرندی بیان کرد: بعضا پیام‌هایی که درباره مناسبت‌های دینی در فضای مجازی منتشر می‌شود، خارج از سیره و معارف دینی است و منشا تولید آن نیز مراکز معاند و مخالف با ارزش‌های اسلامی است، اما به دلیل ارائه نشدن محتوای صحیح، همین پیام‌های نادرست توسط برخی کاربران به صورت عادی در شبکه‌های مختلف نشر پیدا می‌کند.

او تصریح کرد: در شرایطی که دشمن برای تضعیف باور‌ها و اعتقادات شیعه تلاش می‌کند، وظیفه رسانه‌ها ترویج ارزش‌های اعتقادی بر پایه منابع دینی و آموزه‌های اهل بیت (ع) و حفظ آن‌ها است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی معارف اهل بیت جشنواره رضوی حجت الاسلام و المسلمین تولیت آستان قدس رضوی میلیون نفر فرهنگ رضوی حرم مطهر امام رضا رسانه ای رسانه ها اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای ۳۵۰ برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، عمار خسروجردی در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی برای تبیین معارف اهل‌بیت (ع) و امتداد این معارف در شهرها و جوامع است.

 وی پیگیری محتوای دهه کرامت را از مأموریت‌های جدی مجموعه آستان قدس رضوی دانست و افزود: نشاط اجتماعی، معرفت افزایی و بسط خدمت کریمانه از زیر محورهایی این شعار است که در برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی دنبال می‌شود.

 مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای 350 برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است گفت: مهم‌ترین رویداد آستان قدس که متناسب با جایگاه امام رضا علیه‌السلام است برگزاری دومین کنگره حضرت رضا علیه‌السلام است.

 وی عنوان کرد: تا کنون بالای 50 پیش‌نشست در سراسر کشور برای کنگره حضرت رضا علیه‌السلام برگزار شده و زمینه مشارکت و احیای امر اهل‌بیت (ع) به‌وسیله این رویداد بزرگ مدنظر است.

 خسروجردی رویداد دیگر آستان قدس در دهه کرامت را برگزاری جشن ویژه شب میلاد امام رضا (ع) در خیابان امام رضا (ع) دانست و تصریح کرد: تا جایی که می‌توانیم به دنبال این هستیم که کیفیت جشن و محتوای فرهنگی آن را ارتقا دهیم تا تبدیل به رویدادی فراگیر در شهر مشهد شود.

 وی خاطرنشان کرد: رویداد دیگر جشن‌های زیر سایه خورشید است که در مناطق مختلف کشور با حضور خادمان آستان مقدس رضوی انجام خواهد شد و در حوزه خدمات اجتماعی در سراسر کشور فعال خواهند بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان