Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیف بدری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید معاونان راه و شهرسازی از پروژه راه آهن اردبیل به خبرنگار ایرنا افزود: تکمیل و راه اندازی به موقع این پروژه نیازمند اعتبار است که با مساعدت وزارت راه وشهرسازی و شرکت راه آهن اعتبار لازم  برای ریل گذاری ۱۰۰ کیلومتر از مسیر تامین شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره اتمام عملیات اجرایی طرح راه آهن اردبیل- میانه گفت: این پروژه روند خوبی در سال‌های اخیر داشته است و با اختصاص اعتبارات پیش‌بینی شده، طرح راه‌آهن اردبیل بزودی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدری افزود: طرح احداث راه‌آهن میانه اردبیل قبل از سال ۹۴ با کندی اجرا شد ولی با پیگیری‌های بعمل آمده شتاب خوبی گرفت و بنا به اعلام مسئولان اجرایی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی مطالعات فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان را یادآور شد و گفت:  اجرای این پروژه در سال جاری پیش‌بینی شده  ضمن اینکه اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در برنامه کاری قرار دارد.

بدری اظهارکرد: اجرای طرح راه‌آهن اردبیل به مغان از جمله موضوعات در حال پیگیری نمایندگان و مسئولان استان است و با ادامه احداث آن تا گمرک مرزی در شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان در واقع کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

وی همچنین از  تخصیص ۴۱۰میلیارد ریال  اعتبار برای پروژه بزرگراهی اردبیل - سرچم و ۲۰۰ میلیارد ریال  نیز برای عملیات روکش آسفالت جاده اردبیل - سرچم خبر داد.

پروژه راه آهن اردبیل- میانه هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت با سرعت قابل قبول در حال اجراست.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۳ متر در مسیر آرپاچایی برای ایجاد ارتباط در این خط ریلی به اتمام رسیده و علاوه بر آن، در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه – اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده‌های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده‌اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

در طرح راه‌آهن اردبیل – میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

پیشرفت فیزیکی طرح راه‌آهن اردییل – میانه که در ۱۲ قطعه در حال اجرا می‌باشد قابل قبول بوده و افتتاح آن تا اواسط سال ۱۴۰۰ قطعی شده است.

برچسب‌ها بهسازی راه ها کاهش تصادفات اردبیل اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهسازی راه ها کاهش تصادفات اردبیل بهسازی راه ها کاهش تصادفات اردبیل اعتبار طرح راه آهن اردبیل عملیات اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، گفت: خسارت سیل به تأسیسات و زیرساخت‌های استان در حال ارزیابی است البته تا دهم اردیبهشت ماه جمع‌بنده شده و همچنان ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی امروز با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته درباره میزان خسارت‌های سیل اخیر در استان، اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر که اکثر نقاط استان را متأثر کرد، ضمن برنامه‌ریزی برای پیگیری و آمادگی دستگاه‌های ذی‌ربط، به مردم و کشاورزان و دامداران نیز اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفت.

وی افزود: علی‌رغم بارندگی‌های بسیار شدید در زمان کم در بعضی نقاط مثل زیرکوه 64 میلی‌متر و خوسف 59 میلی‌متر، اما خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: به واسطه سیلاب‌های شدید و بارندگی همزمان با آن، خسارت زیادی به بخش‌های مختلف وارد شده که بیشترین این خسارت‌ها مربوط به زمین‌های کشاورزی، قنوات، جاده بین مزارع، عمران شهری، دیواره‌های حفاظتی و جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی در سطح استان است.

آخوندی در گزارشی از میزان خسارت‌های واره به تأسیسات استان اشاره کرد و با بیان اینکه این ارزیابی‌ها تا دهم اردیبهشت‌ماه جمع‌بنده شده و همچنان ادامه دارد، گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر بر اساس بررسی‌های اولیه به بخشی از زیرساخت‌‌های استان به ویژه کشاورزی و راه‌ها خسارت زد که مجموع ارزش آن 19 هزار و 553 میلیارد ریال برآورد شد.

وی به بیان جزئیات خسارات ناشی از سیل اخیر پرداخت و ادامه داد: سیلاب به 29 کیلومتر کانال انتقال آب در حوزه جهاد کشاورزی به مبلغ 185 میلیارد ریال، 125 استخر ذخیره آب بالغ بر 50 میلیارد ریال، 13 هزار و 200 هکتار باغات و مزارع به مبلغ 458 میلیارد ریال، 126 کیلومتر جاده‌های بین مزارع به مبلغ 480 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سیل به 101 رشته قنات به طول 34 کیلومتر به مبلغ 940 میلیارد ریال خسارت زد، عنوان کرد: 849 رأس دام سبک (95 میلیارد ریال) نیز در اثر جاری شدن سیل تلف شدند.

آخوندی به خسارت سیل اخیر به پنج واحد مرغداری و تأسیسات آبیاری و دامی روستایی به مبلغ 140 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: بارندگی اخیر و جاری شدن سیل 130 میلیارد ریال به تأسیسات برق استان خسارت زد.

وی خسارت وارده به 10 بند خاکی و آبخیزداری را بالغ بر 600 میلیارد ریال و به پنج مورد سیل‌بند روستایی را بالغ بر 75 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در جریان این حوادث 5 هزار و 400 کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال خسارت دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان خسارات به هزار و 635 ابنیه فنی نظیر  پل، آبنما و غیره بیش از  2 هزار و 200 میلیارد ریال است ادامه داد: این سیل به 4 هزار و 800 کیلومتر ایل راه عشایری بالغ بر 90 میلیارد ریال و 6 طرح هادی روستایی بالغ بر 180 میلیارد ریال و 48 واحد مسکونی حدود 100 میلیارد ریال خسارت زد.

آخوندی بیان کرد: خسارت وارده به 30 کیلومتر خطوط انتقال آب به مبلغ 590 میلیارد ریال و چهار حلقه چاه آب بالغ بر 40 میلیارد ریال است.

به گفته وی؛ براساس برآوردها سیلاب‌های شدید و بارندگی همزمان با آن، به دیواره‌های حفاظتی و لایروبی فوری رودخانه‌‌ها یک‌ هزار و 250 میلیارد ریال و سیل‌بند حفاظتی فرودگاه بیرجند 100 میلیارد ریال و عمران شهری معابر، آسفالت، کانال‌‌ها، پل‌ها و فضای سبز یک‌ هزار و 850 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت