Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد رئیس جمهور صبح امروز پنج شنبه دستور برگزاری یک جلسه امنیت ملی برنامه‌ریزی نشده را داده است. جاسوسی بد افزار پگاسوس ساخت رژیم صهیونیستی موضوع این جلسه خواهد بود.

گابریل اتال، سخنگوی دولت فرانسه در مصاحبه با رادیو فرانس اینتر گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه صبح امروز همه اعضای امنیت ملی را فراخواند و با آنها درباره برگزاری یک جلسه از قبل تعیین نشده درباره جاسوسی‌های صورت گرفته احتمالی از سوی بدافزار جاسوسی پگاسوس صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: رئیس جمهور این موضوع را بسیار جدی می‌داند و قصد دارد آن را از نزدیک پیگیری کند. جلسه ضطراری امروز هم به  موضوع پگاسوس و مسئله امنیت سایبری اختصاص داده شده است.

روز گذشته، ژان کستکس، نخست وزیر فرانسه در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد: پس از اینکه مشخص شد تلفن رئیس جمهور به وسیله جاسوس‌افزار  پگاسوس متعلق به سرویس اطلاعاتی اسرائیل، هک شده است، او خواستار انجام تحقیقات در  این باره شد.

روزنامه لوموند روز سه شنبه گزارش داد: سرویس اطلاعاتی مراکش از طریق برنامه «پگاسوس» متعلق به سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از تلفن همراه «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه و برخی دیگر از مقامات این کشور جاسوسی کرده است.

بنابر اعلام این روزنامه تلفن همراه مکرون و ۱۵ نفر دیگر از مقامات دولت فرانسه در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) توسط این برنامه متعلق به شرکت نرم افزار صهیونیستی هدف جاسوسی قرار گرفته است.

پس از آنکه تعدادی از رسانه‌های بین المللی در گزارشی افشا کردند که سرویس‌های اطلاعاتی مراکش با استفاده از برنامه پگاسوس از حدود ۳۰ روزنامه نگار و مسئول نهاد‌های رسانه‌ای فرانسه جاسوسی کرده‌اند، دولت فرانسه این اقدام را تکان دهنده دانست و آن را محکوم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بدافزار پگاسوس امانوئل مکرون جاسوسی سایبری دولت فرانسه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای برنامه ریزی  با بیان اینکه در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ۷۴ میلیارد تومان اعتبار  جذب شد افزود: امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد : باتوجه به اینکه  سمنان یکی از استان‌های خشک و کم آب کشور است ضروری است کشت محصولات گلخانه ای توسعه یابد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم گفت: بمنظور کنترل و مهار تورم ، پارسال ۲۷۲ تن گوشت منجمد. ۵۲۴ تن گوشت مرغ منجمد. ۷ هزار و ۹۲۲ تن شکر و  یک هزارو ۴۵۰ تن برنج وارداتی در استان توزیع شد.
وی گفت: در همین مدت بمنظور کنترل تورم ۸۰ هزارتن گندم خوراکی و بذری. بیش از ۵ هزارتن جو. چهار صدو ۷۸ تن کلزا خریداری شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همچنین به همین منظور سال گذشته بیش از ۵۳ هزار مورد بازرسی و نظارت در بخش‌های مختلف عرضه و توزیع کالا‌ها در استان صورت گرفت.
تعیین کاربری زمین برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کیلومتر ۴۰ محور میامی - شاهرود و همچنین کیلومتر ۲۷ محور میامی - سبزوار از جمله مواردی بود که در این جلسه تصویب شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس