Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم عزیزی در واکنش به اظهارات امروز رئیس جمهور مبنی بر برداشته شدن تحریم ها در صورت عدم تصویب قانون هسته ای گفت: لازم است آقای روحانی پیش از اینگونه اظهارنظرات، از نظر مسئولان وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی آگاهی کامل داشته باشد. - اخبار سیاسی -

ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره ادعای امروز رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر قانون هسته ای مجلس نبود، تحریم ها تا عید 1400 برداشته شده بود، گفت: لازم است آقای روحانی زمانی که می خواهد در رابطه با موضوعات مهمی مثل برجام اظهار نظر کند حتما  از وزیر امور خارجه و مسئول مذاکرات هسته ای و رئیس سازمان انرژی اتمی مشاوره بگیرد و از نظرات آنها  آگاهی کامل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه  به نظر می آید که اظهارات رئیس جمهور فاقد یک رویکرد منطقی و منطبق بر منافع ملی است، تصریح کرد: مسئولان سیاست خارجی و مدیران سازمان انرژی اتمی برخلاف آقای روحانی معتقدند که قانون هسته ای مجلس سد محکمی در مقابل زیاده خواهی آمریکایی ها و اروپایی ها بوده و مانع از  تاراج دستاوردهای بزرگ هسته ای ایران شده است. 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجلس این بوده که با تصویب قانون لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی در کنار حفظ منافع ملی و رشد و ارتقای صنعت هسته ای،  زمینه را برای ادامه  مذاکرات تیم مذاکره کننده کشورمان فراهم کند اما در عین حال یکی از اهداف اصلی این قانون جلوگیری از زیاده خواهی آمریکا و اروپایی ها بوده است.

عزیزی گفت: اینکه آقای روحانی ادعا دارد آقای ترامپ عامل اصلی به بن کشیده شدن برجام بوده،  خوب است که به مردم بگوید که در دوران  پساترامپ چه تغییری در وضعیت تحریم ها اتفاق افتاده است. بنابراین پیشنهاد ما به آقای روحانی این است که در این مدت کوتاه باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم تا می تواند از اظهارنظرهای اینچنینی خودداری کند چرا که تجربه نشان داده است که هرچه ایشان حرف نزند در نهایت به نفع ملت تمام می شود و  سخنان ایشان  تنها دشمنان ملت ایران را شادمان می کند و ملت بزرگ ایران را مثل همیشه ناراحت و نگرانی می سازد. 

وی افزود: آقای رئیس جمهور به جای دلسوزی برای طرف های مقابل ایران در برجام بهتر است فکری به حال مسائل و مشکلات داخلی کشور کند البته که دیگر فرصتی هم برای حل و فصل مشکلات داخلی برای ایشان باقی نمانده، ضمن اینکه اساساً ما انتظاری هم برای حل مشکلات از ایشان نداشته و نداریم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه اظهارات امروز آقای روحانی با متن گزارش وزارت خارجه درباره برجام تناقض دارد،  تاکید کرد: در هیچ یک از بخش های این گزارش مطلبی مبنی بر اینکه قانون هسته ای مجلس مانعی بر سر راه مذاکرات وین بوده وجود ندارد، ضمن اینکه متن قانون هسته ای نیز در دسترس همگان قرار دارد. سوال ما از آقای روحانی این است که کجای این قانون اشاره ای به ممنوعیت مذاکره برای احیای برجام شده است، البته تاکید قانون مجلس حفظ منافع ملی در مذاکرات بوده است که به نظر می رسد از دید آقای روحانی منافع ملی تعریف دیگری دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام کمیسیون امنیت ملی رئیس جمهور برجام کمیسیون امنیت ملی رئیس جمهور کمیسیون امنیت ملی قانون هسته ای آقای روحانی رئیس جمهور نائب رئیس منافع ملی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود