Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@13:12:39 GMT

شمار جانباختگان سیل چین به ۳۳ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۷۰۲۵

شمار جانباختگان سیل چین به ۳۳ نفر رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد تعداد جانباختگان سیل در استان «هنان» چین، به ۳۳ نفر افزایش یافته است و ۸ نفر همچنان مفقود هستند.

بخش خدمات محلی اورژانس هنان گفت: «در حال حاضر ۳۳ نفر جان خود را از دست دادند، ۸ نفر مفقودی اعلام شده است و ۳ میلیون نفر در وضعیت فاجعه‌باری به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پیش از این رسانه‌ها از جان‌باختن ۲۵ نفر و مفقودی ۷ نفر دیگر خبر داده بودند. در حال حاضر ۳ میلیون نفر در ۱۰۳ منطقه به سر می‌برند که به شدت از سیل آسیب دیده‌است و تاکنون ۲۵۶ هزار نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند.

این سیلاب براثر باران‌های سیل‌آسای اخیر در این استان ایجاد شد و به شهر «ژنگجو» مرکز استان هنان، بیشترین ضربه را وارد کرده است. همچنین به دنبال شکسته شدن سدی در ژنگجو سیل وارد متروی شهر شد و امدادرسانان به کمک مسافران گرفتار در سیل شتافتند. در حال حاضر بی‌برقی و فروریختن جاده نیز مزید بر علت شده است.

روز گذشته «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین، اعلام کرد که کشورش با سیل «بسیار خطرناک» روبروست و توضیح داد که مخازن برخی از سدهای منفجر شده، باعث صدمات جدی و خسارات جانی و مالی شده است. او  گفت: «کنترل سیل در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد و حوادث به مرحله حساس رسیده‌اند.»

مساحت زمین‌های کشاورزی که از این سیل آسیب دیدند ۲۱۵ هزار هکتار، و خسارت مالی ۱.۲۲ میلیارد یوآن چین تخمین زده شده است. دانشمندان می‌گویند تغییرات آب و هوایی باعث افزایش تغییرات جوی شده است و این تهدید برای دهه‌ها وجود خواهد داشت.

کارشناسان هواشناسی در چین نیز اعلام کردند میزان بارانی که در طی ۳ روز گذشته در «ژنگجو» باریده است، هر ۱۰۰۰ سال یکبار رخ می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1104020 برچسب‌ها چین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، آژیر خطردر شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

منابع خبری اعلام کردند که آژیر خطر در کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

این در حالی است که خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که شمار شهدای کشتار میس الجبل به چهار نفر افزایش پیدا کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که شمار شهدا سه و زخمی شدگان پنج نفر است.

پس از این حمله رسانه های رژیم صهیونیستی از آماده باش شدید در شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش کوبنده حزب الله خبر دادند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر رسید
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت
  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین