Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:45:48 GMT

«زالاوا» مسافر جشنواره ونیز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۷۰۵۶

«زالاوا» مسافر جشنواره ونیز شد

فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری به عنوان اولین فیلم ایرانی راه‌یافته به جشنواره ونیز ۲۰۲۱، در بخش مستقل هفته منتقدان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، فهرست فیلم‌های بخش هفته منتقدان هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز اعلام شد و فیلم  «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، یکی از ۹ فیلم پذیرفته‌شده در این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «زالاوا» به تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری و نویسندگی ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام و نخستین  فیلم ارسلان امیری به عنوان کارگردان است که در آن نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین از بازیگران اصلی هستند.
 
این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در ۱۰ رشته نامزد کسب جایزه بود که در نهایت جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد (پوریا رحیمی سام)، بهترین فیلمنامه (ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام)، بهترین فیلم‌برداری (محمود رسولی) و بهترین کارگردانی اول را به خود اختصاص داد. 

در بخش مستقل هفته منتقدان ونیز که از سوی اتحادیه منتقدان سینمای ایتالیا برگزار می‌شود علاوه بر فیلم «زالاوا»، «کارامالینک» ساخته «جیک واچتل» - فیلم افتتاحیه - ، «آن‌ها مرگ را حمل می‌کنند» به کارگردانی مشترک «هلنا گیرون» و «ساموئل دلگادو»،  «محو کردن فرانک» ساخته «گیبور فرانسیوس»، «دنیای سگی» ساخته «الساندرو سلی»، «مادر لود» به کارگردانی «ماتئو تورتونه»، «مسیر انحرافی» از «اکاترینا سلکینا»، «سمندر» ساخته «الکس کاروالو» و  «آخرین فصل» ساخته  «جانلوکا ماتراتزی» - فیلم اختتامیه - حضور دارند.

فیلم افتتاحیه و اختتامیه در قالب بخش غیررقابتی و هفت فیلم دیگر به عنوان آثار رقابتی هفته منتقدان ونیز به روی پرده خواهند رفت.

فیلم‌های بخش هفته منتقدان در کنار سایر آثار جشنواره ونیز برای کسب جایزه شیر آینده ویژه بهترین فیلم اول به ارزش ۱۰۰ هزار دلار نیز رقابت خواهند کرد. 

هفتاد و هشتادمین جشنواره بین‌المللی ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان امسال از تاریخ ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم ونیز 2021 بخش هفته منتقدان ونیز ارسلان امیری هفته منتقدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه

مستند ایساتیس به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه‌کنندگی راحیل صحرایی و علیرضا دهقان بعد از موفقیت در جشنواره‌های داخلی و خارجی از زمستان ۱۴۰۲ در سینما‌های منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها به اکران عمومی درآمد و بر اساس آمار سامانه فروش فیلم‌های سینمای ایران عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم این گروه را از آن خود کرده و رضایت مخاطبان و منتقدان را همراه دارد.

«ایساتیس» پیش از این در جشنواره سینماحقیقت و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، جشنواره جهانی فیلم فجر و جشن مستقل سینمای مستند ایران به نمایش درآمده و موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره سینماحقیقت، تندیس بهترین مستند بلند در بخش بین‌الملل جشنواره شهر و تندیس موسیقی از جشن مستقل سینمای مستند شد.

این فیلم همچنین در جشنواره‌های خارجی از جمله جشنواره فیلم مستند مسکو، جشنواره اوشن سیتی امریکا، کازان روسیه، جشنواره سبز مونتنگرو، جشنواره مستند ازمیر و... شرکت کرده و جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره اوشن سیتی، جایزه بهترین فیلم جشنواره مونته نگرو را کسب کرده است.

داستان فیلم مستند «ایساتیس» به معرفی قنات‌ها و تاریخچه آن در استان یزد است و به این بهانه قسمت مهمی از تاریخ این استان کهن ایران را بازگو می‌کند و صدایی است شاعرانه و قصه‌گو که تا به حال ناشنیده مانده است.

تدوین این فیلم توسط بهمن کیارستمی و پویا پارسامقام صورت گرفته و فیلمبرداری آن به عهده مهدی آزادی است. داستان فیلم با صدای ابوالحسن تهامی‌نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد روایت می‌شود.

علاقه‌مندان برای تماشای این مستند سینمایی می‌توانند به سایت https://gisheh۷.ir/event/۴۵۶۶۶/ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • آبشار لوه این هفته برای دومین بار قربانی گرفت؛ امروز مسافر سبزواری سقوط کرد
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • امیری در تلاش برای جانشینی عالیشاه در قائمشهر
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • ترایبکا به سراغ سالگردهای خاطره‌انگیر می‌رود/۲۵ سالگی «سوپرانوها»
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • امیری: بازی هفته بعد جدال مرگ و زندگی است/ یک امتیاز فاصله چیزی نیست که کنار بکشیم+ فیلم