Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مرتضوی، کارشناس مسوول واحد سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد این مرکز با اشاره به برگزاری نخستین جلسه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای والدین دبیرستان نمونه دولتی شهید چمران منطقه ۱۰ به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد، گفت: با استقرار برنامه الگوی سلامت روانی و پیشگیری از اعتیاد ایرانیان (سامان) در این منطقه، این جلسه با هدف آگاهی رسانی و با تاکید بر شعار "نوجوان سالم من" و همچنین با رویکرد پیشگیری و ارتقای اطلاعات و مهارت‌های اساسی فرزند پروری مؤثر در محافظت از نوجوانان در برابر آسیب سوءمصرف و رفتارهای پرخطر اجتماعی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس واحد پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران در ادامه به حساسیت دوران نوجوانی که  به‌خودی‌خود مشکلاتی را برای نوجوان و خانواده ایجاد می‌کند اشاره کرد و افزود: نبود یک رابطه مستحکم و پویا به این مشکلات دامن می زند و تلاش والدین برای تأمین رفاه اقتصادی خانواده نباید مانع از برقراری یک رابطه مؤثر با فرزندان شود.
مرتضوی در ادامه تصریح کرد: این ارتباط می‌تواند کمک قابل‌توجهی به نوجوان در مراحل بحرانی زندگی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این برنامه که در قالب برپایی همایش در منطقه ۱۷ و با حضور شهروندان و خانواده های آسیب دیده اجتماعی در مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد، با این شعار که حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی‌ها را نجات دهیم اضافه کرد: اعتیاد یک آسیب اجتماعی است که هیچ‌گاه به‌طور کامل ریشه‌کن نخواهد شد اما باتدبیر، اندیشه و تلاشی مخلصانه حداقل می‌توان آن را کنترل کرد.

کارشناس واحد پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت جنوب خاطرنشان کرد: این مرکز برگزاری این همایش‌ها در راستای ارتقاء سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه، پیشگیری از اعتیاد و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر می‌داند.

در ادامه سرهنگ صفاجو مشاور و روانشناس کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن به تعریف اعتیاد و توضیح درباره مواد مخدر پرداخت و از والدین به‌عنوان ستون و حریم خانواده یاد کرد و گفت: تا زمانی که والدین نسبت به مسائل و مشکلات فرزندان بی‌توجه باشند مواد به‌ راحتی وارد خانواده‌ها خواهد شد.

در همین همایش محمدی استاد دانشگاه به رویکردهای موجود در برخورد با اعتیاد پرداخت و افزود: اعتیاد یک پدیده اجتماعی بوده که خانواده را دچار چالش کرده است.

وی چالش مواد مخدر را فراملی دانست که با سایر جرائم درهم‌آمیخته است.

برچسب‌ها دانش اعتیاد مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش اعتیاد مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد دانش اعتیاد مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد پیشگیری از اعتیاد مرکز بهداشت جنوب مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت

همشهری آنلاین - حوادث: نخستین حادثه مربوط به مرگ مشکوک پسری ۲۲ ساله بود که ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه به قاضی سالار صنعتگر بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. جسد پسر جوان در خانه اش پیدا شده که بر اثر ضربه کاتر به دستش و خونریزی شدید جان باخته بود. آنطور که خانواده اش می گفتند وی اقدام به خودکشی کرده بود. آنها مدعی بودند که جوان جان باخته، اعتیاد به مواد مخدر داشته و وقتی شنیده که خانواده اش قصد دارند وی را به کمپ ترک اعتیاد ببرند، اقدام به خودکشی کرده است. با این حال تحقیقات به دستور بازپرس جنایی تهران ادامه دارد تا مشخص شود که آیا گفته های خانواده وی درباره مرگ پسر جوان صحت دارد یا نه.

دومین حادثه که ساعت ۱۳:۳۰ یکشنبه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و مربوط به مرگ مردی جوان بود که جسد سوخته اش در زمین خاکی پیدا شده بود. در نزدیکی جسد گالن بنزین و فندک به چشم می خورد. همچنین یک خودروی پرایدی در نزدیکی محل کشف جسد پیدا شد که متعلق به مرد جان باخته بود. یافته های تیم جنایی نشان می داد که خانه مرد جان باخته در همان محدوده بوده است. خانواده اش می گفتند که متوفی با کسی خصومت شخصی نداشته است. با این حال تحقیقات برای کشف اسرار مرگ مرد جوان ادامه دارد.

کد خبر 848126 برچسب‌ها اعتیاد - معتاد قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند