Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:55:22 GMT

مشاهده یوزپلنگ ایرانی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۷۳۱۳

مشاهده یوزپلنگ ایرانی در خراسان شمالی

مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم خراسان شمالی گفت: مشاهده یوزپلنگ ایرانی امسال در استان افزایش یافته و این گونه جانوری نادر از ابتدای امسال تاکنون سه نوبت دیده شده است که آخرین مورد آن روز چهارشنبه گذشته در حاشیه محور سنخواست - جاجرم بوده است.

احمدصفرزاده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور یوزپلنگ در حاشیه جاده سنخواست به جاجرم، توسط یکی از دوست داران طبیعت گزارش شد و بلافاصله گروهی از محیط بانان به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این فرد از یوزپلنگ تصویر براری کرده است اما تصاویر به علت تاریکی هوا، کیفیت خوبی ندارد اما تصاویر  ردپای یوزپلنگ در محل  توسط محیط بانان تهیه و مستند سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال سه مورد مشاهده یوزپلنگ به وسیله محیط بانان و یا سایر افراد در استان گزارش شده است که این افزایش میزان مشاهده نشان از بهتر شدن وضعیت زیست این گونه ارزشمند در این منطقه است. 

مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم  با اشاره به مشاهده یوز ماده به همراه سه توله در سال های اخیر افزود: احتمال می رود این یوز همان یوز مادر یا یکی از همان سه توله باشد.

وی گفت: احتمال دیگر این است که این یوزپلنگ، یوز نر جدیدی است که قلمرو طلبی کرده و در منطقه حضور یافته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از کشته شدن یارقلی در تصادف، یوزپلنگ نر دیگری در منطقه مشاهده نشده است و کارشناسان و صاحب نظران حضور یوز نر دیگر را در منطقه پیش بینی کرده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 یوزپلنگ ایرانی یوز ایرانی مشاهده یوزپلنگ ایرانی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 مشاهده یوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان