Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیر گروه آب‌زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی از فرونشست ماکزیمم ۲۴ سانتی متری در دشت ورامین و آسیب جدی به آبخوان‌های منطقه خبر داد. - اخبار استانها -

ایمان انتظام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران، با اشاره به فرونشست در دشت ورامین اظهار داشت: دشت ورامین فرونشستی در حدود 24 سانتی متر ماکزیمم را نشان می‌دهد که البته در طول زمان متغیر و در حال گسترش بوده اما هنوز آثار این فرونشست در تهران مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرونشست‌ها آثار مخربی دارد و خطرناک است، افزود: فرونشست جنوب استان تهران و مربوط به دشت ورامین در حال گسترش است و مساحتی که پوشش می‌دهد نیز با افزایش روبه‌روست.

مدیر گروه آب‌زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی کشور در ادامه گفت: برداشت عموم از فرونشست ایجاد شکاف در ساختمان‌ها یا سطح زمین، خطوط راه آهن و تجهیزات انتقال برق است که البته این آسیب‌ها نیز خطرناک است اما بیشترین آسیب فرونشست در تغییر آبخوان‌ها است.

انتظام تصریح کرد: فرونشست در لایه‌های ریزدانه خاک اتفاق می‌افتد زیرا که با کاهش آب کاملاً متراکم شده و خلل و فرج آن از بین می‌رد لذا با تراکم زیاد ریزدانه‌ها آبخوان‌ها لایه لایه شده و ارتباط میان قسمت‌های آبخوان از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در ادامه کاهش آب‌های زیرزمینی در سطح 40 متری زمین ریزدانه‌های ضخیم نیز متراکم و منجر به جلوگیری از نفوذ آب شده و  از ذخیره آن جلوگیری می‌کند و بدین ترتیب یکی از عوامل ذخیره آب از دست خواهد رفت.

سفره‌های آب زیرزمینی در خطر نابودی/ فرونشست زمین در استان گلستان آغاز شدکاهش سطح آب‌های زیرزمینی در دشت کرج _ شهریار/ حداکثر 18 سانتی‌متر سالانه فرونشست داریمتهران، رکورددار فرونشست زمین در دنیا/ پایتخت ایران روزانه یک میلی‌متر فرو می‌رود

مدیر گروه آب‌زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی کشور با بیان اینکه عدم توقف فرونشست سبب آسیب جدی به آبخوان‌ها خواهد شد، گفت: مدیریت آب باید به صورت جدی انجام شود و میزان مصرف و کارایی مصرف آب را افزایش دهیم و تا حدامکان بهتر و بهینه از مصرف کنیم.

انتظام تأکید کرد: برای استخراج آب نباید به عمق رفت و کف‌شکنی کرد و همچنین به‌دلیل اینکه مقدار زیادی آب در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و تبخیر بالاست و هدر رفت زیاد است، باید به سمت روش‌های نوین کشاورزی پیش رویم.

مدیر گروه آب‌زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در وضعیت خطرناکی در زمینه بحران آب و در نتیجه آن بحران فرونشست در کشور هستیم.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دشت ورامین سانتی متر آبخوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد:پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها جهت اعمال رویه‌های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود:بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه‌های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه‌ای وهمچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • واقعیت فرونشست زمین در دریاچه مهارلو از دریچه دوربین مهر؛
  • فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید
  • محوطه جهانی نقش‌رستم به‌دلیل فرونشست تعطیل شد | مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید: فرونشست نقش رستم بحرانی تر از تخت جمشید است
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم