Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» عبدالجلال ایری با اشاره به افزایش بی ضابطه و افسارگسیخته قیمت مصالح ساختمانی، گفت: متاسفانه تعطیلی کارخانجات سیمان جهت تأمین برق کشور موجب رونق بازار کاذب و عدم کنترل قیمت سیمان شده است،  کمبود عرضه سیمان در بازار، و افزایش تقاضای در این فصل از سال که همیشه با مصرف بالای سیمان مواجه هستیم، تعادل عرضه و تقاضا را در بازار بر هم زده است به نحوی که در بازار قیمت هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان از ۴۴ هزار تومان به بیش از ۷۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کاهش فعالیت واحدهای تولیدکننده سیمان و فولاد تقاضای کاذب در بازار به دلیل بار روانی ناشی از تعطیلی این واحدها را افزایش داده است، اظهار کرد: تقاضای کاذب در بازار مصالح ساختمانی و نگرانی انبوه‌سازان از کمبود سیمان در سایه خلاء نظارتی دستگاه‌های متولی و فعالیت گسترده دلالان و سودارگران موجب گرانی سیمان و فولاد شده است.

وی با بیان اینکه رد پای دلالان و واسطه‌ها در گرانی اخیر نهاده‌های ساختمانی دیده می‌شود، اظهار کرد: بارها جلساتی بین وزرای دولت و نمایندگان مجلس برای جلوگیری از فعالیت سوداگران و قطع دست دلالان برگزار شده اما متاسفانه نتیجه‌بخش نبوده، گویا متولیان امر هیچ همت  و اراده‌ای برای کاهش و کنترل قیمت  ندارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تبعات افزایش قیمت مصالح ساختمانی خصوصاً سیمان و میلگرد در افزایش قیمت تمام شده ساخت‌وساز بروز خواهد کرد خاطرنشان کرد: در اثر تداوم کمبود عرضه و گرانی مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد بسیاری از کارگاه‌های ساخت‌وساز تعطیل خواهند شد و دود این گرانی به چشم مردم می‌رود. لذا در کمیسیون عمران مجلس در اولین فرصت وزیر صمت را برای پاسخگویی در خصوص علل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و عدم تحقق وعده‌های ایشان برای جلوگیری از فعالیت دلالان و واسطه‌ها احضار خواهیم کرد.  

منبع: نماینده

کلیدواژه: عبدالجلال ایری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی وزیر صمت مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست. - اخبار اقتصادی -

مرتضی افقه استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه اقتصاد کشور به میزان فروش نفت؛ ارتباطات خارجی و مسائل سیاسی وابسته است، اظهارداشت: هر تحول سیاسی که منجر به تغییر در روابط خارجی و تجارت شود بر بازار ارز اثر می‌گذارد.

قدرت نظامی پشتوانه ثبات اقتصاد/ریزش دلار به‌سمت کانال 50هزار



وی افزود: درگیری‌های سیاسی ایران و همچنین تنش‌های منطقه باعث افزایش انتظارات تورمی و در نهایت رشد نرخ ارز شد؛ اما زمانی که مردم و فعالین اقتصادی از کاهش تنش و شوک‌ها سیاسی اطمینان پیدا کردند نرخ ارز روند نزولی خود را آغاز کرد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک 60 هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

وی افزود: افزایش یا کاهش نرخ ارز در بلند مدت به احتمال وقوع یا عدم وقوع شوک‌های سیاسی بستگی دارد، البته خوشبختانه طبق گزارش‌های اعلام شده از سوی مراجع رسمی فروش نفت افزایش یافته؛ بنابراین دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز است.

افقه بیان کرد: بانک مرکزی در سمت عرضه با مشکلی مواجه نیست؛ بنابراین می‌تواند سیاست‌های مناسبی را در بازار ارز اتخاذ کند؛ البته هم‌اکنون نیز با اقدامات خوب بازارساز و کاهش تنش‌های سیاسی شاهد اُفت قیمت دلار هستیم.

این استاد دانشگاه درباره نقش دلالان و سفته بازان در افزایش نرخ ارز در یک ماه گذشته گفت: زمینه فعالیت سفته بازان و سوداگران با رخ دادن تنش و شوک‌های سیاسی بیشتر می‌شود یعنی زمانی که ایران با مسائل سیاسی رو به رو است عده‌ای از این فضا برای دلالی و بالا بردن نرخ ارز به منظور به دست‌آوردن عایدی استفاده می‌کنند؛ بنابراین مردم باید دقت کافی داشته باشند تا گرفتار این بازی‌های مقطعی نشده و متضرر نشوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • نفت در مدار رشد؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار