Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیاری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کلاه و لباس ایزوله تنفسی الکترونیکی اظهار کرد: لباس کلاه‌دار ایزوله تنفسی غیر استریل، یک وسیله برای حفاظت افراد در شرایط و محیط‌های آلوده میکروبی و ویروسی ودفاع بیولوژیک طراحی و ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در طراحی کلاه ایزوله تنفسی درصد انتقال میکرو ارگانیسم به داخل کلاه و آلوده شدن فرد از طریق بهره گیری از فیلتر‌های تایید شده مدیکال به صفر رسیده است. در این طراحی شرایط ایمن و مطلوبی برای تنفس اپراتور جهت استفاده از کلاه به مدت چندین ساعت به طور مداوم فراهم شده است.

اسفندیاری گفت: لباس کلاه‌دار ایزوله تنفسی غیر استریلی که طراحی و اجرا شده فناوران یک شرکت بنیان بوده، یک کلاه ایزوله ضد ویروس و ضد باکتری است که توسط یک کمپرسور کم حجم، هوای تصفیه شده محیط را توسط فیلتر ضد میکروبی به داخل کلاه منتقل کرده و در داخل کلاه، فشار مثبت ایجاد می‌کند و هوای بازدمی از طریق فیلتر آنتی ویروس و آنتی باکتریایی که روی کلاه تعبیه شده است به خارج دفع می‌شود.

او بیان کرد: الیاف مورد استفاده در کلاه ایزوله تنفسی از نوع نفوذ ناپذیر باقابلیت شستشو و گندزدایی است. ویژگی این محصول فراهم کردن شرایط ۱۰۰ درصدی ایزوله تنفسی بوده که انتقال ارگانیسم از خارج به داخل کلاه و بر عکس را منتفی کرده است و احتمال آسیب تنفسی به اپراتور را به صفر می‌رساند و در صورت آلوده بودن خود اپراتور نیز به دلیل فیلتراسیون هوای خروجی کلاه، احتمال انتقال ارگانیسم به بیمار و یا محیط به صفر می‌رسد.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: لباس کلاه‌دار ایزوله تنفسی غیر استریل در دندان پزشکی، اورژانس، آزمایشگاه‌های تخصصی، کادر های درمان کشور استفاده می شود که به جز ایران کشور های فرانسه، آلمان، آمریکا به این فناوری دست یافتند و از نظر کیفی محصول ایرانی در سطح بسیار بالاتر و تخصصی‌تر قرار دارد.

او گفت: کاربرد لباس کلاه دار ایزوله تنفسی غیر استریل برای کاربر در همه موقعیت‌ها و فضا‌های آلوده میکروبی و ویروسی و بیولوژیک شامل شیوع اپیدمی‌های ویروسی و باکتریایی قابل استفاده است و در جنگ‌های بیولوژیک می تواند نقش موثری در حفاظت تنفسی کاربران داشته باشد در شرایط فعلی که شیوع بیماری ویروسی کرونا به صورت پاندمیک صورت گرفته و همه گیری وسیعی صورت گرفته استفاده از این کلاه ایزوله تنفسی در مراکز درمانی و برای پرسنل درمانی که ارتباط نزدیک با بیماران مبتلا دارند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا پزشکان و پرستاران عزیز به این بیماری خواهد کرد.

اسفندیاری تصریح کرد: باتوجه به زمینه تخصصی افراد این شرکت در زمینه‌ی تجهیزات پزشکی و تولید دستگاه ارتقا دمای ریه، کار پرسنل در ابتدا شیوع بیماری بخش‌های درگیر با کرونا جهت خدمت آغاز شد. این فناوری تا به امروز به کشور‌های هند، سوریه و افغانستان ارسال شده و به محض اشنایی هر کشور استقبال و سریعا اقدام به تهیه این محصول می‌کنند.

او ادامه داد: کاربرد لباس کلاه دار ایزوله تنفسی غیر استریل در همه موقعیت‌ها و فضا‌های آلوده میکروبی و ویروسی و بیولوژیک شامل شیوع اپیدمی‌های ویروسی و باکتریایی قابل استفاده است و در جنگ‌های بیولوژیک می تواند نقش موثری در حفاظت تنفسی کاربران داشته باشد در شرایط فعلی که شیوع بیماری ویروسی کرونا به صورت پاندمیک صورت گرفته، استفاده از این کلاه ایزوله تنفسی در مراکز درمانی و برای پرسنل درمانی که ارتباط نزدیک با بیماران مبتلا دارند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلای پزشکان و پرستاران عزیز به این بیماری ایفا خواهد کرد.

بیشتربخوانید

تولید بومی گیت‌های کنترل تردد ضد عفونی کننده کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان ویروس کرونا داخل کلاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است

فرزاد پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خانوارهای دهک یک تا هفت یارانه بگیر می‌توانند به ازای خرید از این بستر ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف به صورت اعتبار دریافت کنند، اظهار کرد: دراین طرح یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

به گفته پیشکاری در حال حاضر ۴۷۵ هزارخانوارکردستانی یارانه خود را به خرید کالا از طریق کالابرگ الکترونیکی اختصاص دادند.

گفتنی است؛ مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6092634

دیگر خبرها

  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • نکونام: سر ما کلاه گذاشتند/ قهرمان لیگ برتر هفته آخر مشخص می شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است