Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سفر ۱۲۱ روزه مشعل المپیک به مقصد استادیوم المپیک توکیو  رو به پایان است و کمتر از ۲۴ ساعت دیگر مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

در این گزارش به نکات جالب سفر این مشعل اشاره می‌کنیم:

مشعل ابتدا در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۲۰ در استادیوم پاناتنائیک آتن یونان روشن و یک روز بعد وارد پایگاه هوایی JASDF ماتسوشیما در استان میاگی ژاپن شد و در سه استان ایواته، میاگی و فوکوشیما به نمایش عمومی درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مناطق در زلزله ویرانگر و سونامی سال ۲۰۱۱ بیشترین آسیب را دیده بودند.

پس از اعلام تعویق بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰، مشعل در یک مکان امن نگهداری و سپس در تاریخ اول سپتامبر ۲۰۲۰ در موزه المپیک ژاپن در توکیو به نمایش گذاشته شد.

روز ۲۵ مارس ۲۰۲۱، سفر مشعل المپیک از مرکز ملی آموزش J-Village در استان فوکوشیما آغاز شد، و سفر ۱۲۱ روزه خود به استادیوم ملی را با عبور از ۴۷ استان ژاپن شروع کرد.

از آن زمان به بعد، مشعل المپیک از تاریخی‌ترین و فرهنگی‌ترین مکان‌های ژاپن، از پارک یادبود صلح هیروشیما گرفته تا معبد هوریوجی و دیگر اماکن فرهنگی و مذهبی عبور کرده است.

همچنین مشعل از کنار آبشار ناچی، بلندترین آبشار ژاپن، دریاچه بیوا، بزرگترین دریاچه آب شیرین این کشور و خلیج ماتسوشیما، یکی از زیباترین مناظر ژاپن عبور داده شده است.
همانطور که مشعل از شمال به جنوب راه خود را طی کرده، تغییر فصول را نیز به خود دیده است از  زمستان سرد برفی تا هوای معتدل تر بهاری، از شکوفه‌های گیلاس تا گل‌های تابستانی

علاوه بر این، مشعل المپیک با انواع مختلفی از وسایل حمل و نقل از جمله انواع قایق‌ها، دوچرخه‌ها و قطار‌ها جا به جا شده است و در طول این سفر، حدود ۱۰ هزار نفر مشعل را حمل کرده اند.

در این سفر همچنین افرادی مشاهده شدند که در طول بازی‌های المپیک ۱۹۶۴ توکیو مشعل المپیک را حمل کرده بودند. همچنین ورزشکاران سابق المپیک و پارالمپیک، افراد مشهور، قهرمانان محلی و شهروندان به نوبه خود وظیفه خود را انجام دادند تا ژاپن را کشوری دلپذیر برای همه بسازند.

برخی از بهترین لحظات سفر مشعل المپیک توکیو ۲۰۲۰:

تحقق آرزوی یک مادربزرگ ۱۰۹ ساله

یک اوباچان (مادربزرگ) ۱۰۹ ساله، با شرکت در حمل مشعل المپیک رویای خود را تحقق بخشید. نوه این مادر بزرگ در این لحظه بسیار خاص او را همراهی کرد.

این مادر بزرگ پزشک زنان بود و پس از اینکه نوه اش نامه‌ای سوزناکی به برگزارکنندگان المپیک  نوشت، حمل کننده مشعل شد.

متن نامه به شرح زیر است:

مادربزرگ من جان بسیاری را نجات داده و به جامعه کمک کرده است. او هر روز سخت کار می‌کند و می‌گوید که واقعاً دوست دارد بازی‌های المپیک توکیو را ببیند و در آن شرکت کند. لطفاً رویا‌های این مادربزرگ ۱۰۹ ساله را تحقق ببخشید.

کمک ربات به حمل مشعل المپیک

هنگامی که مهندس گوتو آکیهیتو در سال ۲۰۰۷ به تویوتا آمد، هدف او حل مشکلات افراد دارای نقص جسمی بود. آکیهیتو رباتی ساخت که در مراسم حمل مشعل در شهر آنجو به او کمک کرد. این اتفاق بسیار مورد توجه قرار گرفت.

عبور مشعل از شهر نماد امید

یکی از مسیر‌های عبور مشعل المپیک شهر ریکوزنتاکاتا بود. در این شهر درخت کاجی وجود دارد که  از زلزله مهیب سال ۲۰۱۱ جان سالم به در برد و به نمادی از امید تبدیل شد. این درخت به "درخت کاج معجزه" شهرت دارد.

بیشتر بخوانید

تاکید توماس باخ درباره برگزاری المپیک ۲۰۲۰ بحران کرونا در المپیک توکیو / بیشترین میزان ابتلا در ۲ ماه گذشته اسطوره تنیس جهان در المپیک شرکت نمی‌کند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش المپیک توکیو المپیک۲۰۲۰ المپیک توکیو مشعل المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیگانه هراس خواندن ژاپن و هند،‌ آن‌هم از سوی جو بایدن غافلگیرکننده بود؛ چرا که دولت او از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۲۱ همواره بر تقویت روابط با این دو کشور تأکید کرده است. 

بایدن که پیش‌تر اتحاد با ژاپن را به‌ویژه در مورد امنیت جهانی «اتحادی ناگسستنی» دانسته بود، در اظهارات اخیر خود با مقایسه اقتصاد دو کشور هند و ژاپن با چین و روسیه، دلیل شرایط بد اقتصادی این کشورها را عدم پذیرش مهاجران خوانده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی در هتلی که عمده اهداکنندگان آن آسیایی-آمریکایی بودند گفت که اقتصاد ایالات‌متحده «به خاطر شما و بسیاری دیگر» در حال رونق است، چون ما «پذیرای مهاجران هستیم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد