Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:47:56 GMT

محدودیت‌های جدید کرونایی در استان یزد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۸۶۲۸

محدودیت‌های جدید کرونایی در استان یزد اعلام شد

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: متاسفانه موج پنجم بیماری کرونا بی‌رحمانه و تهاجمی تر از قبل جای‌جای استان را در بر گرفته و تاب‌آوری کادر بهداشت و درمان و زیر ساخت های درمانی استان را علی‌رغم همه فداکاری ها و امکانات گسترده، دستخوش تلاطم و ناپایداری ساخته است.

شیوع ویروس دلتا در موج پنجم که هم قدرت سرایت بالاتری دارد و هم قدرت تخریب و ابتلای بیشتر، آنچنان نگران کننده است که هم اکنون استان یزد بیشترین میزان ابتلا و بستری را نسبت به موج های قبلی تجربه و علاوه بر اشغال ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی، جمعیتی به همین نسبت در خانه ها بستری و به صورت سرپایی درمان می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه ماه‌های اخیر نشان می دهد که هیچ محدودیتی کارساز تر از خود مراقبتی و احساس مسئولیت در مقابل سلامت همگانی نیست.

هم‌اکنون استان یزد که از استان‌های پیشرو در رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک و فاصله گذاری بود، روزهای پر درد بی توجهی به پروتکل ها و عادی انگاری وضعیت را سپری می‌کند.

محفل های دوستانه و خانوادگی، سفرهای جمعی، عدم رعایت قرنطینه از سوی مبتلایان و آنان که دارای علائم مشکوک به کرونا هستند، خانه ها را به کانون‌های شیوع بیماری تبدیل و زنجیره ابتلاء در الگوهای خانوادگی در میان بستریان مشهود و بارز است.

بیایید یک بار دیگر در راستای مسئولیت خطیر خود و برای حفظ جان خود، خانواده، دوستان و همشهریان خود در این اپیدمی نفس‌گیر و طاقت‌فرسا، مردانه وارد عرصه شده و نظارت همگانی و رعایت پروتکل ها را از خود شروع کنیم.

در این راستا و با توجه به وضعیت قرمز و به شدت بحرانی در همه شهرهای استان و به منظور پرهیز از تجمعات پرخطر موارد ذیل جهت آگاهی و توجه مردم اعلام می گردد:

۱-  فعالیت کلیه اصناف به استثنای سوپر لبنیاتی ها و نانوایی ها به شرط رعایت پروتکل ها، عدم ازدحام و جلوگیری از ورود مشتریان بدون ماسک و الزام به استفاده از ماسک از سوی صاحبان صنوف، تا ساعت ۲۰:۳۰ شب مجاز می باشد.

۲ - تالارهای پذیرایی به مدت یک هفته دیگر تعطیل و فقط در فضای باز امکان پذیرش مشتری با رعایت فاصله ۴ متری میزها و حداکثر ۵۰ نفر مشتری دارند.

۳- پذیرش مشتری در کلیه رستوران ها، کافی شاپ و فست فود های سربسته ممنوع و به صورت بیرون بر تا ساعت ۲۳ مجاز به فعالیت می‌باشد. پذیرش مشتری در اماکنی که دارای فضای باز مناسب باشند با رعایت فاصله ۴ متری برای هر میز و عدم ازدحام و رعایت پروتکل‌ها و حضور حداقل مشتری بلامانع است.

۴- رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها در فضای بسته به استثنای فعالیت‌های بیرون بر، تالارهای پذیرایی در فضای بسته، سالن‌های سینما و تئاتر، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی، شهربازی ها و نمایشگاه عمومی و تخصصی به مدت یک هفته دیگر تعطیل می باشد.

۵- سفر از استان یزد به کلیه شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی سراسر کشور مطلقاً ممنوع است.

 ۶ - سفر از استان‌های کشور به کلیه شهرهای با وضعیت قرمز استان مطلقاً ممنوع و مشمول جریمه یک میلیون تومانی است.

 ۷- فرمانداری ها و سایر ادارات ذیربط حق صدور مجوز تردد برای هیچ خودرویی را ندارند و مردم نیز از مراجعه به فرمانداری ها خودداری کنند.

 در پایان همچنان بر استفاده از ماسک، حفظ فاصله و پرهیز از سفر و تجمع و دورهمی خانوادگی به عنوان تنها راه جلوگیری از انتقال بیماری تاکید و همگان را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت می کنیم.

  

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد بیماری محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد بیماری ویروس کرونا یزد بیماری محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت رعایت پروتکل ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است