Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@09:02:15 GMT

افزایش جرایم ناشی از نفرت در آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۸۶۷۲

گزارش رسانه‎های آمریکا از افزایش جرایم ناشی از نفرت در این کشور حکایت دارد.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش جدید وزارت دادگستری آمریکا، بیش از ۲ سوم مظنونان ارتکاب به جرایم ناشی از نفرت در آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۹ تحت پیگرد قانونی قرار نگرفتند.

به گزارش «جروزالم پست»، از هزار و ۸۶۴ مظنون در امور مربوط به جرایم فدرال ناشی از نفرت، فقط ۳۳۰ نفر، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از نیمی، یعنی ۵۵ درصد، از مظنونانی که تحت پیگرد قانونی قرار نگرفتند، به دلیل کافی نبودن شواهد از این افراد بوده است.

تقریبا یک سوم مظنونان ارتکاب جرایم ناشی از نفرت به دادستان‌های مناطق قضایی پنج ایالت، یعنی کالیفرنیا، میشیگان، تگزاس، می‌سی سی پی و اوهایو ارجاع داده شدند.

از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، نزدیک به نیمی از مظنونان ارجاع شده به دادستان‌های آمریکا مشکوک به نقض قانون پیشگیری از جرایم تاشی از نفرت بودند، که باعث ایجاد عمدی یا تلاش برای ایجاد صدمات بدنی با سلاح خطرناک به دلایل نژادی، رنگ پوست، دین، خاستگاه ملی، جنسیت و یا معلولیت می‌شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر کرونا بر افزایش خشونت ناشی از نفرت ضد آسیایی تبار‌ها در آمریکا رتبه وخیم آمریکا در موضوع برابری نژادی

«اف بی آی» در نوامبر سال گذشته گزارش داد که ۷ هزار و ۳۱۴ جنایت ناشی از نفرت در آمریکا در سال ۲۰۱۹ گزارش شده است.

وزارت دادگستری آمریکا گزارش داده است که ساکنان آمریکا از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ به طور متوسط هر ساله حدود ۲۵۰ هزار جرم ناشی از نفرت را تجربه کرده‎اند.

این وزارتخانه همچنین می‎گوید حدود نیمی از جرایمی که به عنوان جرایم ناشی از نفرت دسته بندی می‌شوند، به پلیس گزارش نشده است و بنابراین در آمار «اف بی آی» قید نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر جرایم ناشی از نفرت ناشی از نفرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بند‌ها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند، اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • نیمی از تارکین و بازماندگان از تحصیل ابتدایی آذربایجان‌غربی جذب شدند
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا