Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌هایی علیه یک نهاد و یک شخص کوبایی به بهانه اعتراضات اخیر خبر داد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) یک فرد و یک نهاد کوبایی را طبق دستورالعمل اجرأیی ۱۳۸۱۸ تحریم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون مسئولیت حقوق بشر مگنیتسکی را اجرا می‌کند و با ناقضان حقوق بشر مقابله می‌کند.»

در ادامه این بیانیه افزود: «اکنون وزیر دفاع کوبا و نهادی مرتبط با وزارت دفاع این کشور را به‌دلیل سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز که از ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیر) آغاز شد، تحریم می‌کنیم.»

یک مقام وزارت خزانه‌داری نیز گفت: «مردم کوبا سزاورا برخورداری از حقوق اساسی خود برای اعتراض هستند. به چنین تحریم‌ها و مجازاتی برای حمایت از مردم کوبا ادامه خواهیم داد.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، پس از اعلام این خبر ازسوی خزانه داری آمریکا به آن واکنش داد و از آن حمایت کرد.

بایدن در بخشی از اظهارات خود گفت: «تحریم‌های کوبا تازه آغاز کار است.»

مردم کوبا هفته‌ گذشته  به خیابان‌ها آمدند و خواستار انتخابات آزاد و اصلاحات اجتماعی شدند. آمریکا ۶۰ سال است که تحریم‌های اقتصادی سختی را علیه کوبا اعمال کرده است. اوایل تیرماه ۱۸۴ کشور مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا به رفع محاصره  اقتصادی کوبا ازسوی آمریکا رأی دادند.

پیش از این با شروع اعتراضات در کوبا و حمایت‌های مداخله جویانه آمریکا از اغتشاشات، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا، ضمن هشدار درباره دخالت نظامی آمریکا در کشورش گفت: «برخی درخواست‌ها برای "مداخله" در این کشور به دنبال اعتراض‌های اخیر در کوبا، به معنای درخواست برای مداخله نظامی آمریکا است.»

همچنین یک گروه از فعالان حقوق بشر از دولت آمریکا خواستند تا تحریم‌های کوبا را لغو کند و اعلام کردند: «دولت بایدن از گرسنگی به‌عنوان سلاحی علیه هاوانا استفاده می‌کند و از این رو تحریم‌هایی که به بحران اقتصادی کوبا دامن زده، باید از بین برود.»

انتهای یپام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم های آمریکا سرکوب معترضان جو بایدن خزانه داری آمریکا خزانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، آمریکا پس از فشار اسرائیل از تصمیم خود برای اعمال تحریم علیه گردان «نتزاه یهودا» عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق، با گذشت چند روز از جنجال‌ها درباره برنامه آمریکا برای تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی، دو مقام اسرائیلی گفتند که این کار منتفی شد.

این دو مقام به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفتند که آمریکا گردان نتزاه یهودا را تحریم نخواهد کرد. به گفته آنها، پس از فشار همه طیف‌های سیاسی در اسرائیل، آمریکا تصمیم گرفته که این گردان را تحریم نکند.

پیش‌از این، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجه آنتونی بلینکن ظرف چند روز آینده، تحریم‌هایی را علیه این گردان «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام می‌کند.

به دنبال انتشار این خبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین رهبر اپوزیسیون این رژیم یائیر لاپید به صورت جداگانه با این اقدام احتمالی مخالفت کردند.

طبق قانون ۱۹۹۷ به نوشته «پاتریک لیهی»، ارسال کمک‌های خارجی آمریکا و برنامه‌های آموزشی وزارت دفاع ایالات متحده در اختیار یگان‌های امنیتی،‌نظامی و پلیسی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، قرار نمی‌گیرد.

نتزاه یهودا بعنوان یک یگان ویژه از سربازان افراطی یهودی تشکیل شد که همگی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند. نظامیان این گردان علیه غیرنظامیان فلسطینی درکرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند.

نتانیاهو گفته بود که با چنین تصمیمی مبارزه خواهد کرد و لاپید اعمال تحریم آمریکا علیه این گردان را «اشتباه» خواند و گفت که این رژیم «باید اقدام و آن را لغو کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران