Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان سفر به شهرستان پارس آباد گفت: این شرکت صنایع تبدیلی در زمینی با مساحت ۵ هکتار و ۹ هزار متر مربع ساختمان سازی شده که ۳۵۰ میلیارد تومان برای تهیه ماشین آلات داخلی و خارجی این مجموعه هزینه شده است که فاز اول آن در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ظرفیت صنایع تبدیلی گوجه فرنگی هزار تنی در این مجموعه آماده شده است، افزود: در کنار آن صنایع تبدیلی سیب درختی نیز ایجاد شده و از اهمیت ویژه‌ای برای استان برخوردار است.

استاندار اردبیل ادامه داد: فروش سیب درجه ۳ در استان با مشکل مواجه بوده و سالانه ۳۵۰هزار تن در استان سیب تولید می‌شود که ۱۰۰هزار تن از این محصول درجه ۳ است.

بهنام جو تصریح کرد: سیب‌های درجه اول و درجه ۲ بصورت تازه خوری در سطح استان و سایر استان‌ها ارسال می‌شود، اما سیب‌های درجه سوم به دلیل نبود صنایع تبدیلی از بین می‌رفت.

او ادامه داد: بخش خصوصی در شهرک صنعتی پارس آباد با ظرفیت ۲۵تن در ساعت این محصول (سیب درختی) را تبدیل به احسن خواهند کرد و زیر ساخت‌های لازم برای این مجموعه توسط دولت انجام شده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه چند مجموعه در سطح استان برای صنایع تبدیلی سیب‌های درختی راه اندازی شده است، گفت: در مرحله اول این شرکت‌ها ۱۰۰ درصد محصول سیب تبدیل به کنسانتره می‌شود و چند مجموعه نیز برای بهره مندی از کنسانتره نیز در سطح استان راه اندازی شده که از جمله آن تسنیم نوش نیر با ۲۰۰نفر اشتغال به چرخه فعالیت باز می‌گردد.

بهنام جو بیان کرد: در کنار این خطوط، مجموعه دیگری نیز جهت تبدیل هلو و شلیل به کنسانتره راه اندازی می‌شود دستگاه‌های هسته گیر، ریزانه کردن و صنایع تبدیلی این محصول نیز خریداری شده و به زودی از گمرک بازرگان ترخیص می‌شود.

او اظهار کرد: این اقدامات نوید خوبی برای باغداران و کشاورزان جهت افزایش راندمان تولید و امید به آینده است که امیدواریم این زنجیره همچنان تداوم داشته باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به درخواست سرمایه گذار پروژه، شهرک‌های صنعتی راه‌های محدوده را آسفالت خواهد کرد و سایر زیرساخت‌ها با پیگیری فرماندار پارس آباد تامین می‌شود.

بهنام جو تصریح کرد: در چند فاز سرمایه گذار کار‌های خود را پیش می‌برد که از جمله کنسانتره سیب است که در هفته‌های بعد آماده بهره برداری است و صنایع تبدیلی هلو و شلیل بعد از هفته دولت به بهره برداری می‌رسد و همچنین ۱۶هزار متر در فاز بعدی آماده می‌شود.

او گفت: با راه اندازی مجموعه کنسانتره سیب شاهد از بین رفتن سیب در هیچ کجای استان نخواهیم بود و بصورت مستقیم ۵۰۰ نفر در این مجموعه شاغل می‌شوند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع تبدیلی کنستانتره محصولات کشاورزی سرمایه گذاری استاندار اردبیل صنایع تبدیلی راه اندازی پارس آباد بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برابر با ۲۷ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.   نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از کشور‌های مختلف دنیا در هفت گروه کالایی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات؛ صنعت؛ فرش دستباف؛ صنایع‌دستی و گردشگری؛ دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات شیمیایی؛ صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی و گروه پتروشیمی برگزار می‌شود و موسسه رازی نیز به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در ایران و منطقه در این رویداد حضور خواهد داشت.   گفتنی است: اولین بار نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی ایران) سال ۱۳۹۲ در ایران برگزار شد.   این نمایشگاه بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود. نقش این نمایشگاه در صادرات تولیدات ایران حائز اهمیت است. این رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا با هزینه‌ای معقول، محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند. همچنین، این نمایشگاه به عنوان یک پل ارتباطی بین تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی عمل می‌کند و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد