Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان  گفت: ۲۳۰ کالای نمونه برداری شده واحدهای تولیدی استان سمنان در بهار امسال از سوی آزمایشگاه‌های همکار در دست آزمون هستند.

وی اضافه کرد: ۸۴۸ فقره مراجعه برای نمونه برداری کالای تولیدی در صنایع استان از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال برای تطبیق با استاندارد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: از مجموع نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان برای بررسی انطباق با استاندارد، ۵۵ فقره از تعداد نمونه برداری ها نامنطبق بوده است .

وی افزود: اگر تطبیق محصولات با استانداردهای تعیین شده دارای نقص باشد به واحد تولیدکننده برای رفع نواقص اخطار داده می شود و در صورت بی توجهی به رفع نواقص، پروانه کاربرد نشان استاندارد برای کالای مربوط ابطال خواهد شد.

وی ادامه داد: برای صحبت در مورد اخطار و ابطال پروانه استاندارد کالا فعلا نمی توان آماری ارائه کرد، چرا که هر نمونه برداری برای آزمون ارسال می‌شود و باید منتظر نتایج سنجش دوباره نمونه بود.

رستمی بیان کرد: کالاهای تولیدی در صنایع استان سمنان از سوی کارشناسان اداره کل استاندارد و آزمایشگاه های همکار برای تطبیق با استانداردهای تعیین شده مورد بررسی یا آزمون قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: کالاهای نمونه برداری شده محصولات مختلف مانند محصولات غذایی، الکترونیک، شیمیایی و بهداشتی، سلولزی و لوازم خانگی است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان با بیان اینکه استاندارد، تضمین ایمنی و کیفیت کالاها و خدمات است از شهروندان خواست پیش از خرید محصولات از وجود نشان استاندارد در آنها اطمینان حاصل کنند.
هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند وتمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

انتهای پیام /گ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد نمونه برداری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد کشت بهاره نسبت به کل سطح زیر کشت ۴۱ درصد است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال میزان تولید محصولات بهاره خراسان رضوی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تفکیک، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بهاره در خراسان رضوی شامل ۲۰ هزار هکتار چغندر قند، ۲۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۲۱ هزار هکتار پنبه، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی ۵۰ هزار هکتار و یونجه ۳۰ هزار هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر وضعیت زراعت استان عنوان کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است اما نسبت به میانگین طولانی‌مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها هستیم، لذا این کاهش بارندگی ۲۵ درصد خسارت کاهش محصول در شرایط نرمال را به همراه دارد.

حاجی‌نژاد مهمترین مشکلات بخش زراعت را خاموشی چاه‌های کشاورزی، تداوم خشکسالی و اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وضعیت منابع آبی استان و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به سمت روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشاورزان باید از سطح موجود تولید را افزایش دهند و الگوی کشت خود را محصولات کم‌آب‌طلب با درآمد اقتصادی بالا قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان