Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@09:27:57 GMT

جهش فروش و سود خالص شرکت نخ تایر صبا در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۹۰۸۹

جهش فروش و سود خالص شرکت نخ تایر صبا در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک ( نخ تایر زنجان ) از زیر مجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ( شستا ) بوده که به عنوان بزرگترین تولید کننده نخ تایر و منسوجات صنعتی خاورمیانه در شهر زنجان مشغول فعالیت است.

این کارخانه به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین کارخانه‌ها در صنعت کشور است که نقش بسیار کلیدی در زمان تحریم‌های ظالمانه برای صنعت تایر کشور داشت و بیش از 80 درصد نیاز تایرسازان را تامین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسین صنعان با بیان اینکه این مجموعه بزرگ در سال‌های گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح در زمان انجام پروژه دارای مشکلات عدیده‌ای بود، با تلاش و کوشش همکاران و کارگران زحمتکش  شرکت در سایه الطاف خداوند متعال و همچنین مدیریت پویا و علمی مدیر جوان و جهادی شستا جناب آقای دکتر رضوانی‌فر و حمایت‌های ایشان باعث شد خون دوباره‌ای به رگ‌های این صنعت جاری شود.

وی افزود: موفقیت‌های کسب شده در این شرکت در شاخص‌های مالی و توسعه‌ای در چند سال اخیر به  نوبه خود بی‌نظیر و منحصر به فرد بوده است که می‌توان به  ایجاد سود چند برابری در سال‌های اخیر، ایجاد اشتغال بیش از 3 هزار نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در شهر زنجان اشاره کرد و این شرکت در اوج شرایط تحریم نه تنها به صورت فول ظرفیت در چهار شیفت به فعالیت خود ادامه داده بلکه پا را فراتر گذاشته و اقدام به اجرای طرح‌های توسعه‌ای مهم و استراتژیک برای کشور کرد که در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی و حمایت از تولید داخل، مدیریت محترم شستا با حمایت کامل از ایجاد طرح‌های توسعه‌ای در سال گذشته این شرکت موفق به اجرای سه طرح مهم و استراتژیک در کشور شد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.  

1- اجرای طرح  پارچه ایربگ برای اولین بار در کشور با ظرفیت اسمی سالانه ۶ میلیون متر مربع که در میز چهار صنعت در حضور وزیر محترم صمت خودکفائی و بومی سازی این پارچه اعلام شد که می‌تواند یکی از دستاوردهای بزرگ صنعتی کشور در دوران تحریم محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که همه تکنولوژی ساخت پارچه ایربگ صد در صد بومی بوده و توسط مهندسان و متخصصان این مجموعه انجام شده است.
2- تولید پارچه صنعتی منجید و چیفر برای صنعت تسمه سازی کشور که این پروژه نیز برای نخستین با در کشور با وجود تحریم‌های شدید ظالمانه در خصوص انتقال تکنولوژی در این مجموعه با صد در صد تکنولوژی بومی صورت  پذیرفته است.

  3- سومین پروژه که به نوعی می‌تواند یکی از پروژه‌های صنعتی ملی کشور محسوب شود، پروژه استیل کورد است که می‌توان به عنوان مهمترین و بزرگترین پروژه صنعت بالادستی تایر در کشور نام برد که با اعتماد مدیریت محترم شستا و حمایت‌های صورت پذیرفته در فروردین سال 1400 اجرای طرح پایلوت این پروژه با موفقیت صورت پذیرفت و از بابت مسائل کیفی مورد تائید تایر سازان کشور قرار گرفت و با تائید نهایی شستا ان‌شاالله این پروژه بزرگ و استراتژیک برای کشور استارت خواهد خورد و تا پایان سال۱۴۰۰ فاز اول این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید و تا پایان سال آینده این پروژه با ظرفیت کامل به بهره‌برداری می‌رسید

گفتنی است؛ تمامی این اتفاقات خوب و با ارزش و اجرای پروژه‌های مذکور ظرف یکی دو سال اخیر صورت پذیرفته است.
مدیر عامل شرکت نخ تایر صبا در پایان خاطر نشان کردند، شرکت در سال گذشته موفقیت و دستاورد بزرگ دیگری نیز در کارنامه خود رقم زده و با تولید دو محصول شامل پلیمرهای مهندسی و پارچه ایربک موفق به اخذ نشان دانش بنیان از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری شده است.

وی در پایان از حمایت‌های سهامداران محترم به ویژه شستا تقدیر و تشکر و اعلام کرد، قطعاً بدون حمایت‌های مدیریت محترم و بدنه کارشناسی شستا این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد .

 انتهای پیام/ 73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: فروش و سود خالص تحریم توسعه استيل کورد ايربک زنجان نخ تایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست

فرماندار گرگان گفت: سرمایه‌گذار در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، اسماعیل نادری با بیان اینکه شورای ششم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی که در دوره‌های پیشین مغفول مانده بود، توجه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: انتظار است، مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات شوراهای پیشین به شورای فعلی تکلیف شده است، افزود: شاید دوره ششم پارلمان شهری به برخی موضوعات و پروژه‌هایی که اکنون درگیر آن است، ورود نمی‌کرد و در حال حاضر منتفی کردن برخی پروژه‌ها مانند شهربازی مدرن سبب هدر رفت بیت‌المال خواهد شد.

فرماندار گرگان گفت: انتظار است مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده است در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شهرداری ۸۰ درصد اعتبارات را صرف امور جاری می‌کند و چه انتظاری وجود دارد که با ۲۰ درصد اعتبار باقیمانده پروژه‌های کلان انجام دهد.

نادری ادامه داد: فرمانداری ۹۹ درصد مصوباتی ارسالی به کمیته انطباق را با دید باز و مثبت بررسی می‌کند.

وی گفت: توان هر شهر با سایر شهرها متفاوت است، توان گرگان قابل مقایسه با کلان‌شهرهایی مانند تبریز نیست و شاید حداکثر بتواند دو پروژه را مدیریت کند.

فرماندار گرگان با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری شهری در گرگان گفت: سرمایه‌گذار سعی دارد صفر تا ۱۰۰ پروژه‌ای را به عهده بگیرد و در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه در نظر گرفته شود.

کد خبر 748331

دیگر خبرها

  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت