Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جریان سفر به شهرستان پارس آباد اظهار کرد: بزرگترین شرکت صنایع تبدیلی کشاورزی با همت شرکت کشت و صنعت گلدشت سبز در زمینی به مساحت ۵ هکتار در آینده نزدیک به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این شرکت صنایع تبدیلی در زمینی به مساحت۵ هکتار و ۹ هزار متر مربع ساختمان سازی و ۳۵۰ میلیارد تومان برای تهیه ماشین آلات داخلی و خارجی این مجموعه هزینه شده است که فاز اول آن در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با بیان اینکه ظرفیت صنایع تبدیلی گوجه فرنگی ۱۰۰۰تنی در این مجموعه آماده شده است، بیان کرد: در کنار آن صنایع تبدیلی سیب درختی نیز ایجاد شده و از اهمیت ویژه‌ای برای استان برخوردار است.

وی ادامه داد: فروش سیب درجه ۳ در استان با مشکل مواجه بوده و سالانه ۳۵۰هزار تن در استان سیب تولید می‌شود که ۱۰۰هزار تن از این محصول درجه ۳ است.

بهنام جو تصریح کرد: سیب‌های درجه اول و درجه ۲ به‌صورت تازه خوری در سطح استان و سایر استان‌ها توزیع می‌شد اما سیب‌های درجه سوم به‌دلیل نبود صنایع تبدیلی از بین می‌رفت.

وس اظهار داشت: بخش خصوصی در شهرک صنعتی پارس آباد با ظرفیت ۲۵تن در ساعت این محصول(سیب درختی) را تبدیل به احسن خواهند کرد و زیر ساخت‌های لازم برای این مجموعه توسط دولت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه چند مجموعه در سطح استان برای صنایع تبدیلی سیب‌های درختی راه اندازی شده، گفت: صد در صد محصول سیب در این شرکت‌ها تبدیل به کنسانتره می‌شود و چند مجموعه نیز برای بهره مندی از کنسانتره نیز در سطح استان راه اندازی شده که از جمله آن تسنیم نوش نیر با ۲۰۰نفر اشتغال به چرخه فعالیت باز می‌گردد.

بهنام جو بیان کرد: در کنار این خطوط، مجموعه دیگری نیز جهت تبدیل هلو و شلیل به کنسانتره راه‌اندازی می‌شود، دستگاه‌های هسته‌گیر، ریزانه کردن و صنایع تبدیلی این محصول نیز خریداری شده و به زودی از گمرک بازرگان ترخیص می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: این اقدامات نوید خوبی برای باغداران و کشاورزان جهت افزایش راندمان تولید و امید به آینده است که امیدواریم این زنجیره همچنان تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: اکبر بهنام جو استاندار اردبیل محصولات کشاورزی صنایع تبدیلی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رحمان اسپیدکار در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در پی اعلام یک مورد واژگونی در کیلومتر ۱۷ محور "صفی آباد" حوالی روستای دلو بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی، کارشناسان پلیس راه و عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در اثر این حادثه سرنشین جلوی خودرو به دلیل نداشتن کمربند ایمنی دچار مصدومیت شد خاطر نشان کرد: به راننده خودرو به دلیل بستن کمربند ایمنی در این حادثه آسیبی وارد نشد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان حاضر در صحنه علت این حادثه بی احتیاطی و عدم توجه به جلو در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است، یادآور شد: رانندگان عزیز به جهت کاهش وقوع تصادفات قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را همواره مد نظر قرار دهند و با بستن کمربند ایمنی از جان خود محافظت کنند

کد خبر 6089448

دیگر خبرها

  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است