Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وِل نِس، مریم گلی یکی از گیاهان معروف در طب سنتی بوده که دارای خواص بی شماری است. شاید مادربزرگتان برای درمان دل درد یا سفیدی دندان آن را به شما تجویز کرده باشد. خوشبختانه با توجه به خواص ضدالتهابی مریم گلی، این گیاه درمانی طبیعی برای تسکین درد و آنفلوآنزای گوارشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور عمومی برای بهره بردن از خواص این گیاه بهتر است از شیوه سنتی آن از مریم گلی تازه استفاده کنید. مریم گلی یکی از دارو‌های گیاهی موثر برای سفید کردن دندان و درمان‌های آنتی باکتریایی است. توصیه می‌شود برگ مریم گلی را یک تا دو بار در هفته به دندان‌های خود بمالید. به دلیل خواص ضدباکتری این گیاه، می‌توانید از آن به عنوان داروی گیاهی موثر استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از مریم گلی برای پاکسازی بدن از سموم بهره بگیرید. بدین منظور نصف فنجان آب را به همراه سه برگ مریم گلی و یک شاخه از رز ماری بجوشانید؛ سپس به مدت ۵ دقیقه فرصت دهید تا این ترکیب خنک شود. سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید.

یکی از خواص عجیب گیاه مریم گلی، ضد پشه بودن آن است. اگر در خانه باغچه دارید و از ورود پشه‌ها به خانه گله‌مند هستید، می‌توانید به کاشتن مریم گلی در باغچه خود اقدام کنید. پشه‌ها به طور طبیعی از این گیاه دوری می‌کنند.

یافته‌های محققان نشان داده مریم گلی برای دستگاه گوارش بسیار مناسب است. می‌توانید به آسانی اقدام به تهیه چای مریم گلی کنید. برای این کار، میزان کمی از برگ‌های مریم گلی و رزماری را در آب جوش ریخته و اجازه بدهید تا بخوبی دم بکشد. این نوشیدنی باعث تسکین و آرامش روده‌ها و معده می‌شود.

مریم گلی را می‌توانید به راحتی از عطاری‌ها تهیه کنید. با این حال، برای آنکه بتوانید از مریم گلی تازه بهره‌مند شوید می‌توانید آن را در گلدان یا باغچه بکارید و در زمان نیاز از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

وقتی ورزش، خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مریم گلی آنفلوآنزای گوارشی مریم گلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه ماده موثر در حفاظت از کبد چرب در این گیاه وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از فعالیت‌های مهم کبد، ذخیره سازی و سوخت و ساز چربی‌ها در بدن است.

کبد طبیعی حاوی حدود ۵ گرم چربی خالص در ۱۰۰ گرم وزن خود می‌باشد. هرگاه مقدار چربی در کبد بیش از ۵ درصد وزن آن افزایش یابد، به این حالت (کبد چرب) گفته می‌شود.

کبد چرب، بیماری شایعی در جامعه است ودر نتیجه بسیاری از بیماری‌ها و یا حالت‎های بد تغذیه‎ای در بدن ایجاد می‎شود. انباشته شدن چربی در سلول‌های کبدی می‎تواند به التهاب این سلول‎ها منجر شود.

مصرف برخی داروها، چاقی و یا اضافه وزن، کم تحرکی و مصرف مشروبات الکلی منجر به بروز کبد چرب می‎شوند. شکل غیرالکلی کبد چرب به دلیل تغییر در شیوه زندگی، تحرک و تغذیه مردم در حال افزایش است.

کبد چرب غیرالکلی بیماری خاموشی است که در بسیاری از موارد در مراحل ابتدائی علائم خاصی ندارد، ولی وجود کبد چرب نشان‎دهنده وجود یک نقص متابولیک در بدن آدمی است و خطر بروز بیماری دیابت قندی، سکته‎های قلبی و مغزی در آینده بیشتر خواهد بود.

آگاهی داشتن درباره کبد چرب، علل و عوام خطر تاثیرگذار در ایجاد و پیشرفت آن می‌تواند در کاهش ابتلا و یا درمان بموقع نقش داشته باشد.

کبد بزرگترین غده بدن است و آن را می‌توان به کارخانه‌ای شیمیایی تشبیه کرد که وظیفه تولید، تغییر، انبار کردن و دفع مواد را به عهده دارد. محل کبد در شکم از نظر عمل آن بسیار مهم است. وزن کبد در فرد بالغ حدود ۱۵۰۰ گرم و معادل یک پنجاهم وزن کل بدن می‌باشد.

در سال ۱۹۶۸ دانشمندان ۳ ماده موثر در حفاظت کبد را از گیاه خارمریم به نام‎های سیلیبینین، سیلیدیانین و سیلیکریستین را جدا کرده اند که امروزه مجموعه آن‌ها را سیلیمارین می‌نامند.

این گیاه در بسیاری از نقاط دنیا و از جمله کشور ایران به صورت بومی رشد می‌کند.

از گیاه خارمریم و ترکیبات آن به عنوان داروی کمکی و محافظت کننده کبدی در انواع بیماری‌های کبدی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و کبدچرب استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تیپ و چهره بازیگر ترکیه ای نقش «مریم» فیلم مست عشق در دنیای واقعی (عکس)
  • دمنوش‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو
  • شور و هیجان بی نظیر تماشاگران حاضر در ورزشگاه هنگام صحیح اعلام شدن گل دوم خوسلو
  • عکس | بوی گل، عطر گلاب | روز ملی گل محمدی و گلاب
  • سه ماده موثر در حفاظت از کبد چرب در این گیاه وجود دارد
  • جمعیت هلال احمر یک ارگان مردم‌نهاد برای تسکین آلام بشری در حوادث
  • صنعت نساجی یزد بازسازی ‌و نوسازی می‌شود
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن