Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ رامین پاشایی گفت: هموطنان آگاه باشند هم زمان با دریافت کالا و خدمات ضمن کسب تأیید از اصالت کالا مبلغ آن را پرداخت کنند.

به گزارش برنا؛ همزمان با آغاز تعطیلی 6 روزه تهران و البرز و اعلام شدن بسیاری از شهر ها در طیف شهر های قرمز، مشاغل زیادی در گروه های مختلف تعطیل شدند و امکان این را ندارد که به صورت حضوری فعالیت داشته باشد، در این حین بسیاری از مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود، به دنبال خرید های اینترنتی می روند که در این حین ممکن است بسیاری از کلاهبرداران از شرایط پیش آمده سواستفاده هایی داشته باشند و بسیاری از مردم به دام این سودجویان بیوفتند که در این مورد باید شهروندان به نکات امنیتی لازم توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ کدام از پیچ کسب و کار تلگرامی مجوز ندارند

در این باره رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: با احترام به کسب و کار مجازی مردم باید توجه داشته باشند که در تلگرام به هیچ یک از پیچ های تلگرامی کسب وکار مجوز داده نشده است.

او با بیان اینکه افراد سودجو و کلاهبردار سایت های خاص معرفی می کنند و عمدتا از این طریق و با ارائه خدمات یا کالا اقدامات مجرمانه ای انجام می دهند، افزود: هموطنان توجه داشته باشند که هنگامی که برای دریافت کالا یا خدماتی ثبت سفارش می کنند ممکن است جنس تقلبی و فیک  برایشان ارسال شود.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: سودجویان در مواردی ممکن است اطلاعات خریداران را به سرقت ببرند یا در نوع دیگر آن، هنگام ارسال محصول با پیک کلاهبرداری هایی انجام می شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: هموطنان آگاه باشند هم زمان با دریافت کالا و خدمات ضمن کسب تأیید از اصالت کالا مبلغ آن را پرداخت کنند.

سایت هایی قابل اعتماد هستند که مشاهده نظرات کاربران وجود دارد

سرهنگ پاشایی با اشاره به اینکه مردم باید از سایت هایی خریداری اینترنتی انجام دهند که مشاهده نظر کاربران در سایت های آن ها آزاد است و می توان از این طریق نظرات خریداران دیگر را مشاهده کرد، افزود: سایت هایی قابلیت اعتماد برای خریداری دارند که دارای شماره تلفن ثابت و آدرس محل کسب و کار باشند و یا حداقل در صورت درخواست آدرس این امکان برای خریداران فراهم باشد.

او در پایان تأکید کرد: متاسفانه آمار جرایم  کلاهبرداری از طریق فروش محصولات و خدمات در پیج های اینستاگرامی و تلگرامی بالا است.

انتهای پیام/۳

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گروه های مختلف معاون فتا کسب و کار سرقت شماره تلفن پلیس فتا خریدهای اینترنتی کلاهبرداری های مجازی دریافت کالا داشته باشند کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد

سرهنگ عبدالعلی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با بررسی عوامل انتظامی با خبر شدیم یک راننده تاکسی اینترنتی به شهروندانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند خدمات رایگان ارائه می‌کند و آنها را بدون اخذ کرایه به مقصد می‌رساند که با توجه به همکاری ایشان در تشویق افراد جامعه به رعایت حجاب و عفاف توسط عوامل انتظامی از ایشان دعوت به عمل آمد و مورد تجلیل قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه طرح نور، ضامن صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی است، گفت: اجرای این طرح نیاز به مشارکت همگانی مردم عزیز دارد تا با عوامل انتظامی همگام و همسو باشند و با روشنفکری آگاهانه قوانین جامعه ایران اسلامی را رعایت کنند.

وی افزود: اجرای طرح نور تاکنون رضایت عمومی را به دنبال داشته است و بر اساس وظایف محوله به پلیس به عنوان مجری قانون در کنار دیگر مأموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت.

تشویق بانوان به رعایت حجاب

«رشید رستم پی» راننده تاکسی اینترنتی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر هدف از این اقدام را تشویق بانوان به رعایت حجاب و ترویج این فرهنگ اعلام کرد و گفت: ضمن خدمت رایگان به مسافرانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند به مسافرانی که به نوعی حجاب و پوشش مناسب ندارند نیز تذکر لسانی می‌دهم تا سهمی در راستای نهادینه سازی این فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشم.

کد خبر 6088432

دیگر خبرها

  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • هشدار به خریداران طلا / عیار طلا را چک کنید
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن