Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهار داشت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به حفظ جان نظامیان این کشور متعهد است و به هرگونه تهدید علیه آنان پاسخ می‌دهد.

کربی تاکید کرد: ماموریت نیرو‌های آمریکایی در عراق، با دعوت بغداد و برای مقابله با تروریست‌های داعش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی بار دیگر بدون ارائه هیچ شواهدی مدعی شد: ایران در حال تسلیح و تامین مالی شبه نظامیانی است که اقدام به حمله به نیرو‌های آمریکایی در عراق می‌کنند. تهران باید سریعاً حمایت خود را از این شبه نظامیان متوقف کند.

وی درباره شرایط افغانستان نیز گفت: پنتاگون برای حفظ مرز‌های پاکستان با افغانستان، با مقامات پاکستانی گفتگو کرده است.

در سند راهبرد امنیت ملی دولت جدید آمریکا ضمن تاکید بر لزوم تقویت ارتش و نیروی نظامی این کشور، تصریح شده است: «همزمان که دیپلماسی را به عنوان اولین گزینه خود ارتقا می‌دهیم، انتخابات‌های هوشمندانه و منظمی درخصوص دفاع ملی و استفاده از نیروی نظامی خواهیم داشت. یک ارتش قوی که با فضای امنیتی هماهنگ باشد، برای برتری آمریکا تعیین‌کننده است».

دولت بایدن نیز درباره استفاده از نیروی نظامی علیه دیگر کشور‌ها اظهار داشته است: «آمریکا هرگز برای توسل به قوه قهریه در زمانی که نیاز به دفاع از منافع ملی حیاتی باشد، تعلل نخواهد کرد. مطمئن خواهیم شد که نیرو‌های مسلح ما برای بازداشتن دشمنان، دفاع از مردم، منافع و متحدانمان و همچنین شکست دادن تهدید‌های نوظهور، آماده و مجهز باشد».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جان کربی پنتاگون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان همکارى باشگاه مس رفسنجان با بازیکن عراقى

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به غیبت‌های غیرمجاز و مکرر بازیکن عراقی، با نظر محرم نویدکیا سرمربی محترم مس رفسنجان علی عدنان از این تیم کنار گذاشته شده و در اختیار باشگاه قرار گرفت.

بر این اساس باشگاه مس رفسنجان با کسر مبلغ باقیمانده قرارداد و امضای توافقنامه فسخ دوجانبه، به همکاری با بازیکن عراقی پایان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • پایان همکارى باشگاه مس رفسنجان با بازیکن عراقى
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند