Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، رییس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد ناوی پیلای که پیشتر به عنوان کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان فعالیت می‌کرد قرار است یک تیم سه نفره تحقیقاتی را با هدف بررسی‌های دقیقتر جرائم نظام مند در سرزمین‌های اشغالی در درگیری‌های دهه‌های اخیر در خاورمیانه رهبری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه تحقیقاتی در جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل و در پی افزایش تنش‌ها در ماه‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی تشکیل شد. کمیسیون تحقیق حقوق بشر سازمان ملل بالاترین سطح تحقیقاتی است که می‌تواند زیرنظر شورای امنیت دستوراتی صادر کند.

این شورا در جلسه ماه گذشته خود تصمیم گرفته بود گروهی تحقیقاتی را به منظور بررسی و تحقیقات بیشتر درباره نقض حقوق بشر و سوءاستفاده از قوانین بین المللی و نقض آشکار حقوق بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی به ویژه قدس شرقی تشکیل دهد.

این گروه تحقیقاتی موظف است تمامی علل اساسی تنشها، بی ثباتی منطقه ای، طولانی شدن منازعات، سرکوب‌های سیستماتیک قومی، نژادی و مذهبی را بررسی کند.

پیشتر شورای امنیت سازمان ملل نیز در هشت مورد جداگانه دستور بررسی و تحقیقات مفصل درباره نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی را صادر کرده بود، ولی عملاً این نخستین کمیسیون این شورا برای رسیدگی به شرایط فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی است که در طول این سال‌ها تشکیل شده است.

در آخرین درگیری میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی که به مدت ۱۲ روز به طول انجامید و در طی آن تعدادی از جوانان، زنان و کودکان فلسطینی به شهادت رسیدند، و در نهایت نیز به پیروزی جبهه مقاومت انجامید، میشل بشلت، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد تجاوزات رژیم صهیونیستی می‌تواند نقض آشکار حقوق بشر و ارتکاب به جنایات جنگی باشد.

پیلای که حالا قرار است ریاست این گروه تحقیقاتی را برعهده بگیرد در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ به عنوان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرزمینهای اشغالی حقوق بشر مردم فلسطین سرزمین های اشغالی حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان کنفرانس همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست دیشب خود بار دیگر نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد.

۵۷ کشور حاضر در سازمان همکاری‌ اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست سران خود که در شهر بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد، خواستار افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی و اعمال تحریم در تمامی سطوح اقتصادی و ورزشی و فرهنگی و بین المللی ضد رژیم صهیونیستی شدند.

این بیانیه نسل کشی ضد غزه و کشتار و کوچ اجباری فلسطینیان در این منطقه از سوی نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری و غیر مشروط آتش بس در اراضی فلسطین و صدور مجوز برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه شدند.

این نشست که طی روزهای شنبه و یکشنبه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از هویت اسلامی قدس شریف در برابر تلاش‌های یهودی‌سازی دشمن صهیونیستی را خواستار شد.

حاضران در این نشست همچنین از گسترش تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین و دستیابی آن به عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کرده و از جامعه جهانی خواستند تا اقدامات نژادپرستانه اسرائیل در اراضی تاریخی فلسطین را جرم قلمداد کند.

خبرگزاری آناتولی در خبری غیر رسمی به نقل از برخی منابع گزارش داد که سازمان همکاری‌های اسلامی با درخواست برخی اعضای خود برای مداخله در شکایت مطرح شده ضد اسرائیل در دادگاه لاهه موافقت کرده است.

این منابع می‌افزایند که در این اجلاس همچنین تاکید شده است دولت‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، در جنایت‌ها و نسل کشی این رژیم همدست هستند. این منابع می‌افزایند که تصمیم لازم برای حمایت از فلسطینیان در این اجلاس اتخاذ شده است.

کد خبر 6097807

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • نظامیان صهیونیست، پیکر‌های ۳ شهید را آتش زدند
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»