Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف «النصر» به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر اسبق عراق با انتشار بیانیه‌ای، خواستار زمانبندی برای خروج نظامیان آمریکا شد.

پایگاه خبری موازین نیوز ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، همزمان با نزدیک شدن دور پایانی گفت‌وگوهای آمریکا و عراق، ائتلاف النصر، تأکید دارد که هیدت مذاکره کننده «مواضع راهبردی حکیمانه و شجاعانه‌ای اتخاذ کند که به سود منافع عراق باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ائتلاف گفت که باید جدول زمانبندی الزام‌آوری برای خروج نیروهای جنگی خارجی تنظیم شود و در عین حال، «توافق واضحی برای آموزش، مشاوره و ارتقای توانمندیهای جنگی و همکاری اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم» صورت گیرد.

ائتلاف العبادی همچنین خواستار اجرای تمامی بندهای توافق آمریکا و عراق و در نتیجه «آغاز مرحله تازه‌ای از همکاری سازنده بین دو کشور در همه زمینه‌ها شد».

در همین ارتباط، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق که به آمریکا سفر کرده است، گفت که دور چهارم گفت‌و‌گوی راهبردی میان عراق و آمریکا دور پایانی خواهد بود.

حسین در ادامه با بیان اینکه «آمریکا در عراق پایگاه ندارد»، اضافه کرد: «این مرحله از گفت‌و‌گو، شامل توافق بر سر زمانبندی خروج آمریکا خواهد بود».

وی همچنین بیان کرد: «آمریکایی‌ها در چند پایگاه عراقی حضور دارند نه پایگاه آمریکایی. عراق و آمریکا ممکن است به توافق سال ۲۰۰۸ پس از پایان مراحل گفت‌و‌گو بازگردند».

وزیر خارجه عراق روز سه شنبه هفته جاری در رأس هیات مذاکره‌کننده کشورش برای حضور در دور جدید گفت‌وگوهای راهبردی با آمریکا وارد واشنگتن شد.

برگزاری دور جدید گفت‌‌وگوهای راهبردی میان  هیأت‌ عراقی و آمریکایی در جمعه پیش‌رو (۲۳ جولای) قرار است مقدمه گفت‌وگوی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سفر آتی وی به واشنگتن باشد.

«حسین علاوی» مشاور نخست وزیر عراق درباره اهداف سفر مصطفی الکاظمی به آمریکا در بیست و ششم ژوئیه (چهارم مردادماه) گفته است که  نخست وزیر عراق در سفر به واشنگتن جدول زمانی برای کاهش نیروهای آمریکا در عراق را بررسی می‌کند، چرا که عراق می‌خواهد روابطش با آمریکا به مرحله قبل از سقوط موصل در سال ۲۰۱۴ بازگردد.

دور نخست این گفت‌و‌گوها سال گذشته میلادی به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد و به مدت چند ساعت به طول انجامید؛ گفت‌و‌گوهایی که برخی از مقامات امنیتی و سیاسی بغداد و واشنگتن و همچنین مقاماتی از وزارت خارجه دو طرف در آن مشارکت داشتند.

دور دوم این مذاکرات در جریان سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به واشنگتن صورت گرفت؛ سفری که در ماه آگوست گذشته انجام شد و نخست‌وزیر عراق با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جریان آن دیدار و گفت‌‌و‌گو کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حیدر العبادی آمریکا عراق مبارزه با تروریسم وزیر امور خارجه حیدر العبادی نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن

وزیر خارجه آمریکا، که هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی واشنگتن به تایوان به چین سفر کرده، گفت که واشنگتن به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با پکن است.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که با هدف حل تنش‌ها میان واشنگتن و پکن با هدف توسعه روابط دوجانبه به چین سفر کرده است، از پکن خواست تا زمینه فعالیت شرکت‌های آمریکایی در این کشور را فراهم کند.

بلینکن آنچه را که واشنگتن به‌عنوان رویه‌های تجاری ناعادلانه چین توصیف می‌کند، در نشست با مقامات دولتی محلی چین در مرکز مالی شانگهای مطرح کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن با مقام ارشد شهر، دبیر حزب حاکم ملاقات کرد و نگرانی‌های خود را در مورد سیاست‌های تجاری چین و شیوه‌های اقتصادی آن مطرح کرد.

بلینکن تاکید کرد که آمریکا به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با چین و زمینه بازی برابر برای کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت روابط بین مردم آمریکا و چین، از جمله گسترش مبادلات بین دانشجویان، دانش‌پژوهان و بازرگانان تاکید کردند.

واشنگتن و چین به‌طور فزاینده‌ای بر سر نحوه عملکرد شرکت‌های آمریکایی در چین و صادرات و ظرفیت تولید چین اختلاف نظر دارند. این اختلافات همچنین در پی آنچه حمایت پکن از مسکو در جنگ با اوکراین خوانده شده، تشدید شده است.

انتظار می‌رود سفر بلینکن به چین که تازه‌ترین ارتباط میان مقامات ارشد دو کشور است، شامل رایزنی درباره مسائل مختلفی از اقتصادی گرفته تا سیاسی و نظامی باشد.

هم‌زمان با ورود آنتونی بلینکن به چین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای مصوبه کنگره مبنی بر اعطای بسته کمکی چند میلیارد دلاری آمریکا به تایوان، آن را اجرایی کرد. این بسته شامل ۸ میلیارد دلار کمک در جهت مقابله با حمله نظامی احتمالی چین است.

بلینکن قرار است روز جمعه در پکن با وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار کند. همچنین احتمالا او قرار است دیداری نیز با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین داشته باشد.

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی