Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیین قرعه‌کشی رقابت‌های تنیس روی میز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو چهارشنبه شب برگزار شد و نیما تنها نماینده پینگ پنگ ایران در این بازی‌ها در نخستین بازی با درینکخال نماینده انگلیس مصاف خواهد کرد.

درینخال ۳۱ ساله است و سال‌هاست در تیم ملی انگلیس حضور دارد. آخرین رتبه جهانی این ورزشکار در تنیس روی میز ۵۵ است و در هنگام قرعه‌کشی المپیک او در سید ۳۵ قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درینخال به صورت مستقیم سهیمه این بازی‌ها را کسب نکرده و با انصراف «سامسونوف» نماینده بلاروس، فرصت شرکت در المپیک را بدست آورد.

در نقطه مقابل نیما قرار دارد او ۲۹ ساله است و در آخرین رده‌بندی بهترین‌های فدراسیون جهانی رتبه ۱۲۳ را در تصاحب خود دارد. نماینده ایران در بازی‌های المپیک هنگام برگزاری قرعه‌کشی در سید ۵۱ قرار گرفت.

«پیمان ابوالحسنی» عضو فدراسیون جهانی تنیس روی میز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رتبه هر ۲ ورزشکار و جایگاه‌شان در جدول این رقابت‌ها اظهار داشت: افزود: تنیس روی میز رشته‌ای است که رتبه جهانی ورزشکار در آن اهمیت زیادی دارد اما همیشه این تفاوت‌ها دلیل اصلی برای پیروزی و یا شکست برابر ورزشکار دیگر نیست. البته در این جا باید عنوان کرد شکست نفرات اول تا بیست و پنجم به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و پیروزی برابر آنان بسیار دشوار و سخت است و اگر نیما بتواند این کار را انجام دهد به یک پدیده تبدیل خواهد شد.

وی افزود: نزدیکی رتبه جهانی ورزشکاران در این رشته به معنای شانس مساوی برای پیروزی هر کدام بر دیگری است از این رو معتقدم حداقل شانس نیما برای برتری در نخستین بازی خود  ۴۰ به ۶۰ است.

عضو فدراسیون جهانی تنیس روی میز اضافه کرد:  از رتبه جهانی که بگذریم، دومین دلیل اصلی برای کسب پیروزی در این رشته به مساله روحی و ذهنی ورزشکار بر می‌گردد و ورزشکار برای داشتن روحیه لازم باید با کادر فنی هماهنگی زیاد داشته باشد. همچنین چگونگی تمرینات آماده‌سازی در روز مسابقه به او برای پیروز شدن بسیار کمک خواهد کرد. افزون بر این ورزشکار پیش از شرکت در مسابقاتی مانند بازی‌های المپیک با رقبای به نام و بزرگ بازی کرده و از هر نظر برای مسابقات آماده شده باشد.

نیما برای تحقق ادعای کسب ۳ پیروزی در المپیک شانس کمی دارد

نیما پیش از اعزام به توکیو در گفت و گویی اعلام کرده است، در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از رکورد ۲ پیروزی برادرش «نوشاد» در المپیک ۲۰۱۲ لندن عبور خواهد کرد. ابوالحسنی در این باره و اینکه آیا این ادعا محقق خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: همانطور که در جدول مشخص است نیما برای ورود به جدول اصلی ۳۲ نفره باید ۲ بازی انجام دهد. او درصورت عبور از درینخال باید با «روبرت گاردوس» از اتریش که در آخرین رده‌بندی جهانی عنوان ۲۵ را در اختیار دارد بازی کند و در صورت برتری برابر این ورزشکار با «جانگ ووجین» ورزشکار کره‌جنوبی و دارای رتبه ۱۲ دیدار کند.

به گفته وی، او در صورت پیروزی در این بازی به احتمال بسیار زیاد با «هوگو گالدرانو» برزیلی دارنده رتبه ۶  فدراسیون جهانی تنیس روی میز دیدار خواهد کرد.

کارشناس تنیس روی میز ادامه داد: با توجه به آنچه که از شاخص‌های پیروزی در تنیس روی میز عنوان شد و مسیر حرکت نیما در المپیک ۲۰۲۰  به طور حتم تحقق ادعای این ورزشکار یعنی کسب ۳ پیروزی در این بازی‌ها ماموریتی سخت و دشوار است اما از آنجا که هیچ چیزی محال نیست شاید او بتواند ادعای خود را ثابت کند.

این کارشناس در عین حال ادامه داد: البته که در ورزش باید واقع بین بود از این رو تاکید می‌کنم چنانچه نیما رتبه مناسب‌تری در این رشته داشت به طور حتم در جایگاه مناسب‌تری از جدول رده‌بندی مسابقات قرار می‌گرفت. بنا براین چنانچه بگوییم او شانس کمی برای تحقق این رویا دارد به گزاف سخن نگفته‌ایم.

نیما حرفه‌ای است 

یکی از دغدغه‌های کارشناسان تنیس روی میز، هماهنگی سرمربی با بازیکنان تیم ملی است با توجه به اینکه «جمیل لطف‌الله نسبی» سرمربی تیم ملی به قدر کافی در کنار ملی پوشان نیست این موضوع نگرانی‌ها را بیشتر کرده است. معتقدم سرمربی تیم ملی باید کنار بازیکنان تیم ملی باشد تا آنان را بهتر بشناسد.

وی افزود: روزگاری «فواد کاسب» سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بود او همواره بازیکنانش را همراهی و به درستی آنان را می‌شناخت و می‌گفت من به قدری به بازیکنانم نزدیک هستم که حتی می‌دانم در چه زمانی از روز حوصله بازی کردن ندارند.

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو  که سی و دومین دوره این بازی‌هاست به دلیل شیوع کرونا ویروس با تعویق یک ساله روبه رو شد. این مسابقات از اول تا هفدهم مرداد ماه سال جاری (۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت ورزش و جوانان بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیما عالمیان فدراسیون تنیس روی میز پروندهٔ خبری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیما عالمیان وزارت ورزش و جوانان بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیما عالمیان فدراسیون تنیس روی میز المپیک ۲۰۲۰ توکیو بازی های المپیک فدراسیون جهانی تنیس روی میز بازی ها رتبه جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل خونین مرد گمشده توسط ۲ دوست چاقوکش در اتوبان همت

۲ مرد جوانی که دوست گمشده خود را در اتوبان همت به‌قتل رسانده بودند، دستگیر شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فروردین‌ماه امسال، اعلام فقدانی مرد جوانی به‌نام نیما به اداره چهارم پلیس آگاهی گزارش داده شد که پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در شعبه هشتم دادسرای امور جنایی، کارآگاهان خیلی زود با دستور بازپرس سالار صنعتگر وارد عمل شدند.

تیم جنایی در نخستین گام از پزشکی قانونی و بیمارستان‌های تهران استعلام گرفتند اما ردی از نیما پیدا نکردند، از سوی دیگر بررسی‌ها نشان‌ می‌داد که مرد گمشده پس از اینکه خانه را ترک کرده به دیدار 2 نفر از دوستانش رفته است.

اقدامات اطلاعاتی نیز حکایت از آن داشت؛ نیما از چند ماه قبل با 2 نفر از دوستانش اختلافات مالی پیدا کرده بود و فقدانی وی بی‌ربط به این موضوع نیست که همین کافی بود تا 2 مرد جوان به‌عنوان تنها مظنونین پرونده دستگیر شوند.

2 مرد جوان که در جریان تحقیقات ابتدایی منکر هرگونه درگیری با نیما بودند اما پس از مشاهده مدارک موجود داخل پرونده چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشتند و اواسط اردیبهشت‌ماه از یک جنایت هولناک رازگشایی کردند.

یکی از متهمان ماجرا را این‌طور توضیح داد: نیما از دوستانمان بود؛ چند ماه گذشته با کارت عابربانک او خریدی انجام دادیم اما پول را بازنگرداندیم که همین موضوع اختلافات مالی را رقم زد هرچند به ارتباط دوستانه‌ لطمه‌ای وارد نشد.

قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ

او در ادامه گفت: شب حادثه با نیما قرار ملاقات داشتیم، بعد از مصرف مشروبات الکلی سوار ماشین شدیم، در اتوبان همت بودیم که نیما ناگهان بحث پول را پیش کشید، مشاجره بالا گرفت و نیما چاقو کشید. در جریان درگیری، من و دوستم برای دفاع از خودمان به او ضرباتی با چاقو زدیم که منجر به قتل شد.

مرد جنایتکار ادامه داد: پس از ارتکاب جنایت خیلی ترسیده بودیم؛ به همین خاطر به یکی از روستا‌های مأمونیه واقع در نزدیکی جاده ساوه رفتیم و جسد را دفن کردیم؛ پشیمان هستیم و قصد قتل نیما را نداشتیم او خودش در ماشین چاقو کشید.

پس از این اعترافات هولناک، با دستور بازپرس جنایی تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی و کارآگاهان به‌همراه متهمان راهی شهرستان مأمونیه شدند و پس از ساعت‌ها تجسس جسد مرد گمشده را کشف کردند.

به گزارش تسنیم، با دستور قاضی سالار صنعتگر؛ بازپرس ویژه قتل شعبه هشتم دادسرای امور جنایی، جسد برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم جهت کشف ابعاد پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • تیری آنری: رئال مادرید همینه، هیچ شانسی در کار نیست!
  • کارشناس داوری: گل بایرن مونیخ به اشتباه مردود اعلام شد؛ مارسینیاک عجله کرد
  • شگفتی نوشاد عالمیان کامل نشد/ ۱۷ هزار دلار جایزه ملی‌پوش شایسته تنیس روی میز ایران
  • بله، خوش‌شانس بودیم و لیاقتش را هم داشتیم
  • دورتموند لیاقت این خوش‌شانسی را داشت
  • دیوار زرد با خوش‌شانسی فرو نریخت/ دورتموند به فینال اروپا رسید
  • کارشناس داوری: خطا روی عثمان دمبله پنالتی بود؟ + عکس
  • قتل خونین مرد گمشده توسط ۲ دوست چاقوکش در اتوبان همت
  • دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس
  • نفر چهارم تنیس روی میز جهان برابر نوشاد عالمیان زانو زد