Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@06:31:16 GMT

آماری از ازدواج دختران 10تا14ساله در99

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۹۸۰۶

آماری از ازدواج دختران 10تا14ساله در99

طبق آخرین گزارش منتشره مرکز آمار ایران در حالی ۷۳۱۷ دختر بچه ۱۰ تا ۱۴ ساله در پاییز ۹۹ ازدواج کرده اند که در همین بازه سنی و زمانی ۱۹۲ ازدواج به طلاق ختم شده است. ناطقان: مطابق با جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، طی پاییز سال گذشته (۹۹)، ۷۳۱۷ ازدواج دختر بچه ۱۰ تا ۱۴ ساله و پنج ازدواج پسر بچه کمتر از ۱۵ سال به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با این گزارش در پاییز ۹۹ آمار ازدواج دختران کمتر از ۱۰ سال صفر است. همچنین در همین بازه زمانی ۳۶۹۵۲ دختر ۱۵ تا ۱۹ ساله و ۵۱۳۹ پسر ۱۵ تا ۱۹ ساله ازدواج کرده اند.




آمار طلاق در میان این دختران و پسران نیز قابل توجه است. خوشبختانه در این بازه زمانی تعداد طلاق ثبت شده دختران زیر ۱۰ سال و پسران زیر ۱۵ سال صفر است اما ۱۹۲ طلاق دختر بچه ۱۰ تا ۱۴ ساله در پاییز ۹۹ ثبت شده است. همچنین ۳۵۹۰ طلاق برای دختران ۱۵ تا ۱۹ سال و  ۱۷۶ طلاق برای پسران ۱۵ تا ۱۹ سال نیز در همین بازه زمانی به ثبت رسیده است.





آمارها درحالی خبر از به دنیا آمدن ۳۶۴ نوزاد در پاییز ۹۹ می دهند که مادران این نوزادان کمتر از ۱۵ سال داشته اند. در همین بازه زمانی و سنی تنها یک ولادت برای پدران کمتر از ۱۵ سال به ثبت رسیده است.





همچنین ۱۶۸۷۰ ولادت برای مادران و ۷۳۱ ولادت برای پدران ۱۵ تا ۱۹ ساله در پاییز ۹۹ به ثبت رسیده است.

اما در این میان اگر نگاهی به آمار ارائه شده در گزارشهای فصل بهار و تابستان ۹۹ مرکز آمار بیاندازیم و آن را با آمار کنونی این مرکز مقایسه کنیم؛ در می یابیم که آمار ازدواج و طلاق فصل های بهار و تابستان ۹۹ در گزارش جدید مرکز آمار افزایش یافته است که بنا بر اعلام مرکز آمار علت این تفاوت آماری از سوی ثبت احوال اینطور بیان شده است که «طبق مصوبه کمیته بخشی جمعیت کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار، سازمان ثبت احوال کشور تا زمان کاهش فاصله رخداد تا ثبت رویدادهای ازدواج و طلاق وفق بند ۲۶۱ اصول و توصیه هایی برای نظام آمار حیاتی (سازمان ملل متحد، ۲۰۱۳) اقدام به بازبینی (revise) شمار رویدادها می کند».

بنابراین، مطابق با جدیدترین گزارش ارائه شده توسط مرکز آمار، مجموعا در ۹ ماهه نخست سال ۹۹، تعداد ۲۳ هزار و ۷۹۷ ازدواج برای دختران ۱۰ تا ۱۴ سال، یک ازدواج دختربچه کمتر از ۱۰ سال و ۱۴ ازدواج برای پسران کمتر از ۱۵ سال به ثبت رسیده است. همچنین در همین بازه زمانی ۵۲۲ مورد ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ سال نیز به طلاق ختم شده است.

در مورد تعداد ولادت های ثبت شده در بازه زمانی ۹ ماهه نخست سال ۹۹ نیز، دو ولادت برای پدران کمتر از ۱۵ سال و ۱۰۷۴ ولادت برای مادران کمتر از ۱۵ سال ثبت شده است.

به طور کلی آنچه از آمارها بر می آید آن است که علیرغم اطلاع رسانی رسانه ها و سخنان کارشناسان و صاحب نظران در خصوص تبعاتی که ازدواج کودکان برایشان در پی خواهد داشت، همچنان شاهد روند کودک همسری هستیم و تا زمانی که همتی عالی برای اصلاح قوانین و فرهنگ و شرایط وجود نداشته باشد، این روند ادامه خواهد داشت. منبع: ایسنا برچسب ها: ازدواج ، دختران ، طلاق

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ازدواج دختران طلاق همین بازه زمانی ثبت رسیده کمتر از ۱۵ سال ۱۵ تا ۱۹ سال ۱۰ تا ۱۴ سال ازدواج دختر پاییز ۹۹ مرکز آمار ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!

مرد جوان وقتی دید همسرش رژیم غذایی خود را شکست و دوباره چاق شد، دیگر نتوانست او را تحمل کند. این زوج بر سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شدند و در نهایت کارشان به دادگاه خانواده تهران کشیده شد. این زوج هفته گذشته پس از چهار سال زندگی مشترک، تصمیم گرفتند برای همیشه از هم جدا شوند و درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه خانواده ارائه کردند.

زن جوان وقتی مقابل قاضی قرار گرفت، درباره علت درخواست طلاق خود گفت: پنج سال پیش با مهرزاد آشنا شدم. همان زمان عاشق هم شدیم و تصمیم به ازدواج گرفتیم. مهرزاد، اما از همان دوران عقد به اندام من و وزنم خیلی حساس بود و اهمیت می‌داد. اوایل تصور می‌کردم در واقع به من توجه می‌کند. ولی بعد‌ها فهمیدم به خاطر خودش تا این حد به اضافه وزنم توجه دارد. چون خودش لاغر است، اجازه نمی‌داد از یک وزنی بالاتر بروم. مرتب مجبورم می‌کرد رژیم بگیرم. هر بار می‌خواستم غذا بخورم، زهرمارم می‌کرد. از بس که تعداد قاشق‌هایم را می‌شمرد.

مرتب به من تذکر می‌داد که امروز زیاد غذا خوردی، زیاد شیرینی خوردی و حواست باشد. خلاصه به هر سختی بود، مرا مجبور کرد رژیم بگیرم و وزنم خیلی پایین آمد. در همه این سال‌ها نیز سعی کردم وزنم را ثابت نگه دارم تا مبادا چاق شوم. بیشتر از همه هم استرس مهرزاد را داشتم. دیگر کم‌کم داشتم اعتماد‌به‌نفسم را از دست می‌دادم. تا این‌که تصمیم گرفتم برای خودم زندگی کنم. دیگر نمی‌خواستم طبق نظر و سلیقه مهرزاد به خودم سختی بدهم. برای همین دیگر رژیم نگرفتم. هرچقدر دلم می‌خواست غذا می‌خوردم. دیگر استرس مهرزاد را نداشتم.

تا این‌که کمی اضافه‌وزن پیدا کردم. بعد از آن دیگر نمی‌توانستم مهرزاد را کنترل کنم. هرشب غر می‌زد و ایراد می‌گرفت. تا این‌که آخرین بار به من توهین کرد و گفت، چون چاق شدی، دیگر نمی‌توانم تحملت کنم. خیلی شوکه شدم. این مرد به خاطر یک اضافه‌وزن ساده از من متنفر شد. من هم دیگر نمی‌توانستم او را تحمل کنم. برای همین تصمیم گرفتم برای همیشه از این مرد جدا شوم.

منبع: جام جم

tags # طلاق ، اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • آماری ویژه برای پیکان؛ جای پیرمردان در فوتبال نیست!
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!