Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد یک فروند ناوشکن و یک کشتی پشتیبان عظیم ایرانی را که روز پنج شنبه در حال دریانوردی در دریای بالتیک به سمت روسیه برای شرکت در یک رزمایش نظامی بود، مشاهده کرده است.

به گزارش مشرق، به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد که یک فروند ناوشکن و یک ناو پشتیبان ایرانی را که روز پنج شنبه در حال دریانوردی در دریای بالتیک به سمت روسیه برای شرکت در یک رزمایش نظامی بود، مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی هوایی پادشاهی دانمارک از ناوشکن جدید و تمام ایرانی سهند و ناو مکران که در نزدیکی جزیره «بورنهولم» دانمارک در حال کشتیرانی بودند، عکسبرداری کرد.

وزارت دفاع دانمارک در یک پیام توئیتری نوشت: «پیش بینی می‌شود که این [ناوهای ایرانی] در مسیر خود برای شرکت در رزمایش دریایی سالانه [روسیه] در سن پترزبورگ هستند».

به گزارش مهر، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه جهت حضور و شرکت در مراسم بزرگداشت روز نیروی دریایی ارتش روسیه و به دعوت وزیر دفاع روسیه عازم سنت پترزبورگ خواهد شد.

بر اساس این گزارش، چنانچه برنامه‌های پیش بینی شده روسیه با برنامه‌های ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران تطبیق داشته باشد، ناوشکن تمام ایرانی سهند در رژه روز دریایی ارتش روسیه که به مناسبت سیصد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس ناوگان نظامی این کشور روز یک شنبه سوم مرداد ماه در «نوا ریور» در سنت پترزبورگ برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است، ناوبندر مکران که در قالب ناوگروه هفتاد و پنجم، ناوشکن سهند را در این مسیر طولانی پشتیبانی و همراهی کرده است به دلیل محدودیت‌های محل رژه دریایی از جمله عمق کم و بزرگی این یگان شناور، در ابتدای کانال ولگا توقف خواهد داشت و در همان محل به مراسم خواهد پیوست.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانمارک دریای بالتیک ناو مکران ارتش روسیه سنت پترزبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناور سپاه از خط استوا عبور کرد / اولین مأموریت «ناو شهید مهدوی» در نیمکره جنوبی

ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه‌ سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲هزار کیلومتری با نام «قدر۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیروهای دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است اما در سالهای اخیر، مامور به حضور در آبهای اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناورهای مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آبهای دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

بنا بر گزارش‌ها؛ در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس
  • شناور سپاه از خط استوا عبور کرد / اولین مأموریت «ناو شهید مهدوی» در نیمکره جنوبی
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید