Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اکبر سلیمانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت از تیغ‌زنی ۱۴۷ کیلومتر راه روستایی و عشایری و بازگشایی راه ارتباطی ۲۱ روستا و آبادی در بخش جبالبارز این شهرستان خبر داد.

او افزود: از چند روز قبل با اعزام ۳ دستگاه گریدر، بلدوزر و لودر به مناطق کوهستانی بخش جبالبارز راه مناطق روستایی زری خول، آبنمای زارین، کابستان دهنو، گردین، کنزرک، قنات سیاه، تودرک تنکمان، باغ انار، در مروارید، سرهنگر، گیشا از توابع جبالبارز تیغ زنی و بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی با بیان اینکه بارش‌های تابستانی با شدت و دوره زمانی کوتاه مدت و حجم زیاد است که پس از هر تیغ زنی توسط دستگاه‌های سنگین مجددا این راه‌ها نیاز به تیغ زنی پیدا می‌کنند.

او افزود: بارندگی‌های اخیر در ارتفاعات جبالبارز موجب خسارت به بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شده است کار تیغ‌زنی این محور‌ها همچنان با اولویت راه‌های پر خسارت و دارای سکنه بیشتر ادامه دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت ۶۰ درصد راه‌های روستایی بخش جبالبارز را در مناطق کوهستانی سخت‌گذر عنوان کرد و گفت: در راستای همکاری با اداره عشایری، فعالیت تیغ‌زنی و بازگشایی راه‌های عشایری علی رغم اینکه در حوزه کاری راهداری نبوده هم با هدف ایجاد تردد ایمن برای مردم و عشایر را در کنار راه‌های روستایی انجام داده ایم.

او با بیان اینکه بیش از ۲ هزار کیلومتر راه خاکی در شهرستان جیرفت وجود دارد، افزود: بیش از ۷۰ درصد این مسیر‌ها کوهستانی و صعب‌العبور هستند لذا با توجه به کمبود اعتبارات شهرستانی و استهلاک بالای ماشین‌آلات راهداری، نگذاشته‌ایم راهی مسدود بماند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جیرفت اظهار داشت: باران‌های فصلی به ویژه در این فصل موجب ورود خسارت به راه‌های روستایی خاکی به ویژه مناطق کوهستانی می‌شود از این رو به محض اطلاع از خسارت به راه‌ها، عملیات تیغ‌زنی محور‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه در زمان بروز بارندگی‌ها از طریق مردم و دهیاران و شورا‌های روستا‌ها در ارتباط هستیم با احترام به انتقال مطالبه مردم از طریق فضای مجازی در زمینه تخریب راه‌های روستایی در زمان بارندگی، اطلاع یافتن همکاران بنده از تخریب راه‌ها با استفاده از کانال‌های ارتباطی به ویژه تماس با مرکز مدیریت راه‌ها و شماره تماس ۱۴۱ زودتر در جریان تخریب قرار می‌گیریم.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راههای روستایی صعب العبور راه های روستایی شهرستان جیرفت تیغ زنی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

دریافت 13 MB کد خبر 6088333

دیگر خبرها

  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد