Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، افسر رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس فارس با بیان اینکه تاخرداد ماه امسال بیش از ۸ هزارو ۶۰۰ بیمار ام اس در این انجمن عضو شده اند، گفت: این آمار رسمی کل مبتلایان امسال نیست، زیرا تعداد زیادی از بیماران به دلایل مختلف از جمله حفظ وجه اجتماعی حاضر به عضویت دراین انجمن نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آنچه نگرانی از روند رو به رشد این بیماری را بیشتر می‌کند، کاهش رنج سنی مبتلایان به این بیماری است.

افسر ادامه داد: در سال‌های گذشته بیشتر اعضای جدید این انجمن، بیماران جوان و نوجوان و از متولدین دهه ۷۰ و ۸۰ بوده است این درحالیست که اخیرا کودکان ۶ یا ۷ ساله نیز در بین مبتلایان جدید دیده می‌شود.

به گفته افسر با توجه به روند روبه رشد مبتلایان که روندی هشدار دهنده است، و با توجه به اداره این انجمن به صورت خیریه، حمایت خیران و افراد متمکن از این بیماران و از طریق انجمن ضروری است.

او  با اشاره به برخی مشکلات این بیماران اعم از کمبود یا نبود برخی دارو‌های داخلی و خارجی، هزینه‌های بالای درمانی و کاردرمانی مورد نیاز برای بیماران ام اس و نیز مسائل بیمه‌ای درمان و دارو برای این دسته از بیماران، گفت: به دلیل روند افزایشی تعداد بیماران ام اس و نبود حمایت‌های دولتی از این انجمن، ضروری است خیران با کمک‌های خود به انجمن به حمایت از بیماران بپردازند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس استان گفت: این انجمن از حمایت‌های بهزیستی برخوردار است، اما این حمایت فقط ویژه ازکارافتادگان و معلولان ناشی از بیماری ام اس می‌شود و سایر بیماران عضو، مستقیما تحت حمایت انجمن و به صورت خیریه حمایت می‌شوند.

افسر به تامین زمین برای ساخت مجموعه درمانگاهی_ رفاهی تخصصی بیماران ام اس هم اشاره کرد و افزود: بعد از سال‌ها دوندگی و پیگیری مستمر بالاخره زمین این مجتمع با کمک شهرداری شیراز تامین شده و برای ساخت نیاز به حضور پررنگ‌تر خیران و مشارکت‌های مردمی است.

بدیعی عضو هیات مدیره انجمن هم گفت: پیش بینی می‌شود با ساخت این مجتمع، ۷۰ تا ۸۰ در صد از مشکلات بیماران ام اس اعم از خدمات دارویی و درمانی، خدمات آزمایشگاهی و کاردرمانی و خدمات رفاهی جانبی این بیماران رفع شود.

به گفته دکتر نیک نام فلوشیپ ام اس، این بیماری نوعی بیماری خودایمنی است که در آن سیستم دفاعی بدن، بر علیه سلول‌های عصبی مغز و نخاع فعال و با تخریب غشای سلول‌های عصبی سبب بروز علائم این بیماری می‌شوند.

او افزود: اگر چه تاکنون علت اصلی بدوز این بیماری شناخته نشده، اما تحقیقات علمی، زمینه‌های ژنتیکی، بروز برخی عفونت‌ها در دوران کودکی و فشار‌های عصبی را از جمله علل بروز این بیماری می‌دانند.

نیک نام افزود: ۵ سال اول ابتلا با این بیماری، دوران طلایی تشخیص و کنترل این بیماری است.

این مقام مسئول افزود: بیماری ام اس درمان قطعی ندارد، اما نیاز به کنترل همیشگی دارد و میتوان با کنترل به موقع از شدّت پیشرفت آن برای مدت طولانی کاست تا بیمار بتواند زندگی نرمال خود را داشته باشد.

به گفته او، احساس خواب رفتگی، دوبینی و تاربینی و حتی برخی سردرد‌ها که مدت طولانی مثلا بیشتر از ۲۴ ساعت در فرد بروز می‌کند می‌تواند علامتی از بیماری ام اس باشد که ضروری است بیماران با مراجعه به پزشک روند تشخیصی را طی کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران ام اس فارس مشارکت مردم و خیران بیماران ام اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ پاسدار موسی عطاری با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی اظهار داشت: محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار یکی از مهم‌ترین امور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با تمام توان وارد میدان می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کار در مناطق روستایی و محروم یک فرصت ارزشمند و توفیق الهی است، ادامه داد: بسیج یک نیروی پیش‌برنده و محرک بوده و تفکر بسیجی در تمام دنیا گسترده شده است.

وی اظهار کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی با استفاده از بازوی توانمند بسیج عملیاتی می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت با اشاره به طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری در شهرستان افزود: در حال حاضر بالغ بر ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان در حال اجرا است و این طرح‌ها در ۴۰ روستا عملیاتی می‌شود.

عطاری اضافه کرد: برای اجرای ۶۰ طرح مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اعتباری بالغ بر یک هزار و دویست میلیارد ریال هزینه می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت افزود: اعتبارات این طرح از محل مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) و سپاه شهدا آذربایجان غربی تأمین می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری اظهار کرد: طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی شامل آبرسانی، مرمت و بازسازی مساجد روستایی، گازرسانی به خانه محرومین، احداث خانه محرومین، تکمیل خانه‌های مددجویی در روستاها، تجهیز کارگاه‌های قالی‌بافی و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی در خصوص اهداف طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی زدودن محرومیت از چهره مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت در ادامه با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی نقطه مقابل با اقدامات و توطئه‌های دشمنان است؛ زیرا طی سالیان دراز دشمن تمرکز خود را برای ایجاد مشکلات اقتصادی گذاشته است، افزود: امسال بالغ بر یک صد طرح محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت