Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:40:59 GMT

سیلاب به ۲۵ روستای راین خسارت جدی وارد کرده است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۱۳۱۸

سیلاب به ۲۵ روستای راین خسارت جدی وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در بازدید میدانی از آخرین اقدامات انجام شده در روستاهای سیل زده بخش راین به همراه فرماندار شهرستان کرمان اظهار کرد: بارندگی بیش از ۳۰ میلی متر در ۲۶ و ۲۷ تیر ماه در بخش راین خساراتی را وارد کرد وقوع سیل با این شدت در این منطقه کم سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتفاقاتی که در شرایط اقلیمی و آب و هوایی کشور رقم خورده موجب سیل آسا شدن بارش‌ها شده و باید این شرایط در آینده پیش بینی شود.

پورابراهیمی بیان کرد: حدود ۲۵ روستا درگیر سیل شده‌اند که عمده مشکلاتشان در بخش تخریب قنوات و تأمین آب کشاورزی است.

وی ادامه داد: سیلاب در بخش کشاورزی باعث تخریب کانال‌های آب در پنج روستا، تخریب استخرهای ذخیره آب به تعداد ۱۶ استخر، از بین رفتن درختان گردو و محصولات کشاورزی مثل جو، گندم، تخریب ۱۰ حلقه قنات به طور صد در صد، تخریب ۱۲ حلقه چشمه و از بین رفتن بیش از چهار هزار متر لوله انتقال آب کشاورزی، از بین رفتن ۱۰ رأس دام در روستای باب زنگی، از بین رفتن ۷ استخر پرورش ماهی با ظرفیت ۱۲ هزار قطعه ماهی قزل آلا شده است، برآورد خسارت در بخش کشاورزی ۳۸ میلیارد تومان است.

وی گفت: طی چند روز اخیر جهاد کشاورزی و مجموعه سازمان‌های مرتبط در گیر جبران خسارات ناشی از سیل شدند و تمام تلاش ما بر این بود بتوانیم جاده دسترسی روستاها را باز کنیم که این اتفاق رقم خورده است.

خسارت ۳۰ میلیاردی سیلاب به راه‌های راین

پورابراهیمی با اشاره به خسارت وارده به حوزه راه‌های روستایی در بخش راین افزود: مسدود شدن پنج راه روستایی، تخریب دو دهانه پل از جمله خسارت وارده است. بین میزان خسارت در حوزه راه‌های بخش راین ۳۰ میلیارد ریال برآورد خسارت شده است.

پورابراهیمی اظهار داشت: اکنون در حوزه زیرساختی چندین دستگاه ماشین آلات سنگین به منطقه آمده که کفایت نمی‌کند.

وی با اشاره به آب گرفتگی سه منزل روستایی افزود: خسارت بین ۱۰ تا ۸۰ درصد به منازل روستاهای (عباس آباد، باب زنگی، زیارتگاه) وارد شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تخریب خطوط انتقال آب سه روستا در بخش راین بیان کرد: تخریب چشمه‌های آب شرب این روستاها و میزان خسارت ۳.۵ میلیارد تومان به حوزه آب شرب این منطقه خسارت وارد شده است.

وی به حوزه برق در بهش راین اشاره کرد و افزود: با قطع برق سه روستا، شکسته شدن دو تیر برق و صدمه به خطوط انتقال برق پنج روستا و خسارت ۲ میلیارد تومانی به زیر ساخت‌های شبکه انتقال برق به روستاهای بخش راین برآورد شده است.

وی اظهار داشت: تعداد خودروهای سنگین برای اجرای طرح‌های زیرساختی باید اضافه شود که به زودی و ظرف چند ساعت آینده این مهم محقق می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده نیز در دو بخش محقق شده است، تاکید کرد: بخشی از این خسارت زیر مجموع خسارت حوادث و بخشی از طریق بیمه اقدام شده است.

پورابراهیمی ادامه داد: خسارات افرادی نیز که شامل بیمه نمی شده‌اند تلاش می‌شود در زمینه جبران خسارات کارشان سریع انجام شود.

وی گفت: پیگیر مستمر حل مشکل سیل اخیر در منطقه راین خواهیم بود و از دستگاه‌های اجرایی پای کار تشکر می‌کنیم.

لزوم ایجاد آبگیر و سدهای موقت

پورابراهیمی با اشاره به امکان وقوع سیل با توجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی تصریح کرد: درخواست و توافق ما از فرماندار این است بخشی از این پیش بینی‌ها در قالب آبگیر و سدهای موقت برای جلوگیری از سیل عملیاتی شود.

وی گفت: مردم خواستار احداث جاده بودند که حق دارند و مسیر ترددشان است و مدتی به تعویق افتاده است که باید حل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در راین اشاره کرد و افزود: سیستم برق رسانی به دکل‌های تأمین آنتن نیز در قالب صورتجلسه آماده کردیم و ان شاالله شنبه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان کرمان با حضور فرماندار و مدیران شهرستان برگزار می‌شود.

پورابراهیمی گفت: از فردا ماشین آلات جدید برای حل مشکلات زمین‌ها جاده و غیره در منطقه مستقر می‌شوند.

شایان ذکر است دکتر پور ابراهیمی به همراه فرماندار شهرستان کرمان از روستاهای سیل زده و صعب العبور دودران، زیارتگاه، بابینی، باب زنگی، زمان آباد، فضل آباد و عباس آباد در بخش راین بازدید کرد.

کد خبر 5263845

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا پورابراهیمی مجمع نمایندگان استان کرمان سیلاب ویروس کرونا عید سعید قربان کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان عکس استانها شیوع کرونا گرگان ایلام اردبیل زلزله بین رفتن بخش راین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در بازدید از  روستای قطرم بافق گفت: شش واحد مسکونی نیاز به مرمت و بازسازی دارند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته است. 

او افزود: از محل صندوق بیمه حوادث و مسئولیت‌های اجتماعی نیز پیگیر هستیم که برای جبران خسارت سیل، کمک کنند. 

.ی گفت: مجموعه دهیاری و بخشداری مرکزی بافق، برای رفع مشکلات باغداران اقدام خواهند کرد و تسهیلاتی هم جبرای خسارت به کشاورزان پرداخت می‌شود

ملک زاده ادامه داد:  زیرساخت‌های طراحی شده جوابگوی سیلاب نبوده است که مقرر شد به صورت اضطراری از ظرفیت ماشین آلات دستگاه‌ها استفاده شود تا وضعیت آرام شود،خوشبختانه قطعی برق و مشکلی در آب وجود ندارد، تنها در راه دسترسی مشکل وجود دارد که دستگاه‌های مربوطه در حال اقدام برای حل مشکل هستند.

نادریان زاده مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد نیز گفت: تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به منازلی که دچار آبگرفتگی شده اند، پرداخت می‌شود.

او گفت: در بررسی اولیه مشاهده شد که ۶ منزل مسکونی تخریب و ۳۵ دیگر نیز دچار آبگرفتگی شدید شده است که نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

او افزود: اعتبار واحد‌ها از بنیاد مسکن استان تامین و به منظور ترمیم مسائل زیربنایی و راه دسترسی بعد از برگزاری جلسه در استان تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

نادریان زاده همچنین از پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بصورت قرض الحسنه و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض به منازلی که دچار آبگرفتگی شده اند خبر داد و گفت: مالکین منازلی که بصورت کامل تخریب شده است از تسهیلات ۲۵۰ میلیونی قرض الحسنه و ۵۰ میلیون تومانی بلاعوض می‌توانند بهره‌مند شوند.

پس از جاری شدن سیل در روستای قطرم بافق، مسئولان استان از جمله مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد و همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد و مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، امام جمعخ و دیگر اعضای ستاد بحران، چندین مرتبه از این روستا بازدید کردند. 

همچنین در جلسات و نشست‌های متعدد برای رفع مشکلات روستا و روستاییان، گردهم آمدند تا هرچه زودتر اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی پل‌ها، زیرساخت‌ها و معابر انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی