Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید انصاری در مورد گلایه برخی از معلولان مبنی بر اجرایی نشدن مواد قانونی مربوط به استخدام آن‌ها در برخی دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در این زمینه قانون جامع حمایت از معلولان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و برای اجرا به دولت ابلاغ شده است. یک کارگروه نیز در آن قانون جامع که دبیرخانه آن در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مستقر شده و دبیر آن رئیس سازمان بهزیستی است، پیش‌بینی شده که وظیفه هماهنگی، نظارت و اجرای تکالیف قانونی پیش‌بینی شده در قانون را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور ادامه داد: به طور مثال، اگر به هر دستگاهی مجوز استخدام می‌دهیم، حتما موظف است که سه مجوز را در مشاغلی که متناسب با فعالیت معلولان باشد به آن‌ها اختصاص دهد. معلولان نیز می‌توانند در آزمون شرکت و آن رشته محل‌ها را انتخاب کنند و اگر نمره لازم را در رقابت با سایر معلولان به‌دست آورند، به استخدام آن دستگاه درآیند.

انصاری تصریح کرد: این قانون استخدام سه درصدی، قبل از قانون جامع حمایت از معلولان هم وجود داشت و ما در هیچ مجوزی که در طول ۵ سال گذشته صادر کرده ایم، این سه درصد معلولان را نادیده نگرفته‌ایم و اگر هم احیاناً در یک آزمون، دستگاهی نمی‌تواند این سه درصد را جذب کند، این سهمیه در آزمون بعدی به عنوان سهمیه معلولان به سهمیه‌های قبلی اضافه می‌شود و در اختیار افراد غیر معلول قرار نمی‌گیرد.

تعداد معلولان از سهمیه اختصاص داده شده استخدامی کشور بیشتر است

او گفت: مشکلی که وجود دارد این است که برخی از دستگاه‌ها، در بعضی از مشاغل، نمی‌توانند معلولان را به کار بگیرند. به طور مثال، وقتی در مورد تدریس در آموزش و پرورش یا سازمان فنی و حرفه‌ای صحبت می‌کنیم، این دستگاه‌ها برای تدریس در برخی از گرایش‌ها، می‌توانند معلولان را به کار بگیرند و در برخی گرایش‌های دیگر نمی‌توانند. برخی از معلولان، تحصیلاتی را انجام داده‌اند و فکر می‌کنند که چون قانون گفته ۳ درصد، همه باید بتوانند از این ۳ درصد استفاده کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: در طول سال، تمام مجوزی که صادر می‌کنیم هیچ گاه بیش از پنجاه هزار تا نشده و سه درصد آن، معادل ۱۵۰۰ تا می‌شود؛ در حالی که آمار جامعه معلولان ما و به ویژه معلولان تحصیل کرده ما، بسیار بیشتر از این است. به همین دلیل، طبیعی است که عده‌ای از معلولان نمی‌توانند در دولت استخدام شوند و فکر می‌کنند که آن سه درصد به آن‌ها اختصاص داده نمی‌شود.

او تاکید کرد: این درحالی است که این سه درصد به صورت کامل اختصاص داده می‌شود و ما نظارت و مراقبت می‌کنیم که در این سهمیه، هیچ غیر معلولی به کار گرفته نشود. اگر به هر دلیلی از بین معلولان برای این مجوزها متقاضی وجود نداشته باشد نیز، آن‌ها را ذخیره می‌کنیم و در آزمون بعدی به عنوان اضافه بر سهمیه آن آزمون، مجددا به معلولان اختصاص خواهیم داد.

کد خبر 616138 برچسب‌ها اشتغال سازمان امور اداری و استخدامی معلول و معلولیت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اشتغال سازمان امور اداری و استخدامی معلول و معلولیت دستگاه ها سه درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟

محمدتقی جهان‌پور با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: «برآورد‌های سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند.»

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز‌های گذشته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود.

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند.

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیرو‌هایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز‌های گذشته است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • آزمون‌های استخدام ۱۲ آتش‌نشان جدید در یزد برگزار شد
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟