Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل؛ با توجه به فرارسیدن عید سعید قربان و افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز و آلایش خوراکی دام، اداره کل دامپزشکی استان با صدور اطلاعیه‌ای از عموم هم استانی ها خواست به دلیل شیوع بیماری مشترک تب کریمه کنگو در برخی از استان‌های کشور از جمله در استان اردبیل، از خرید گوشت‌های حاصل از ذبح دام‌های غیرمجاز که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و خارج از کشتارگاه‌ها و عموماً در روستا‌های اطراف تهیه و وارد چرخه مصرف می‌شود، جداً خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
براین اساس از مردم خواسته شده است به هنگام خرید گوشت از ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل کرده و ترجیحاً فراورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.
 
همچنین به منظور اطمینان شهروندان از سلامت گوشت و آلایش خوراکی مصرفی و سلامت دام‌های قربانی اداره کل دامپزشکی با اجرای طرح ضربتی نظارت بهداشتی دامپزشکی و با تجهیز و ساماندهی ۳۶ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۶۸ پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت در عید سعید قربان جهت انجام عملیات نظارت بهداشتی و خدمت به شهروندان به حال آماده باش است.
 
اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرده است: شهروندان می‌توانند با مراجعه به اکیپ‌های دامپزشکی که در عید سعید قربان در میادین اصلی تمامی شهرستان‌های استان مستقر هستند و یا ضمن مراجعه به دامپزشکی محل اقامت خود و حضور اکیپ سیار دامپزشکی در منزل از سلامت دام قربانی اطمینان حاصل کنند.
 
در این اطلاعیه آمده است کلیه کشتارگاه‌های دام استان اردبیل در عید سعید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان می‌باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود دام قربانی خود را جهت ذبح و آماده سازی لاشه به کشتارگاه منتقل کرده و از خدمات بهداشتی کشتارگاه بهره‌مند شوند.

شماره تلفن‌های ۳۳۳۹۴۸۰۰ و ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اردبیل جهت ارتباطات مردمی منظور شده و آماده دریافت گزارش مردمی می‌باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تب کریمه کنگو دامهای غیرمجاز عید قربان اداره کل دامپزشکی بهداشتی دامپزشکی عید سعید قربان نظارت بهداشتی عید قربان خرید گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه کارشناسان اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان تهران و دامپزشکی پردیس طی یک برنامه‌ریزی مدون و با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه یک واحد غیر مجاز و زیرزمینی تولید مکمل‌ها و افزودنی‌های خوراک دام و طیور را در شهرستان پردیس شناسایی کردند.

قابل ذکر است در این عملیات که با اخذ حکم قضایی و با همکاری پلیس امنیت انجام گرفت بیش از ۳۰ تن انواع مکمل و افزودنی‌های غیر مجاز که در مکانی مجهول و با مواد اولیه فاقد هویت تولید می‌شد کشف و مکان مورد نظر پلمب شد.

دامداران و مرغداران گرامی جهت تامین نیازهای افزودنی و مکمل‌های دامی می بایست مواد مورد نیاز خود از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری و جهت احراز اصالت محصول می‌توانند از قسمت رهگیری مجوز از سامانه صدور پروانه‌های دامپزشکی به آدرس((cert.ivo.ir)) استفاده کنند.

کد خبر 6093227

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد