Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@20:32:37 GMT

اعلام وضعيت اضطراري ملي در سيدني

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۲۲۹۸

خبرگزاری آریا- در شرایطی که سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، با تعداد بی سابقه موارد ابتلا به کووید-19 مواجه شده است، اعلام وضعیت اضطراری ملی می‌تواند امکان مداخله گسترده‌تر مقامات فدرال را در این بحران فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، با تعداد بی سابقه موارد ابتلا ویروس کرونا مواجه شده است، مقامات این شهر جمعه اعلام کردند بالا گرفتن همه گیری در سیدنی «وضعیت اضطراری ملی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایالت نیوساوت ولز که سیدنی مرکز آن است، با اذعان به اینکه یک ماه قرنطینه نتوانسته است گسترش سویه بسیار مسری دلتا ویروس کرونا را مهار کند، از کانبرا، پایتخت فدرال، خواستند فورا واکسن و منابع به این ایالت بفرستد.
اعلام وضعیت اضطراری ملی می‌تواند امکان مداخله گسترده‌تر مقامات فدرال را در این بحران فراهم کند.
گلادیس برجیکلیان Gladys Berejiklian وزیر اول نیوساوت ولز گفت: «ما در مقابل ملت و کشور موظف هستیم این ویروس را مهار کنیم. بدیهی است که آمارها در جهت مثبتی حرکت نمی‌کنند.»
وی خاطر نشان کرد: «مسئولان بخش بهداشت ایالتی به ما اعلام کردند که وضعیت در نیوساوت ولز و به ویژه در حومه‌های جنوب غربی و غرب سیدنی حاکم است، به گونه‌ای است که فوریت ملی تلقی می‌شود.»
نیوساوت ولز جمعه اعلام کرد 136 مورد جدید ابتلا در 24 ساعت گذشته گزارش شده است که از زمان آغاز این موج همه گیری در ماه ژوئن که در جریان آن یک هزار و 782 مورد ابتلا در کشور گزارش شد، یک رکورد محسوب می‌شود.
استرالیا مدت‌ها بابت نتایج خوب اولیه در مدیریت همه گیری که عمدتا ناشی از بستن بسیار سفت و سخت مرز‌های این جزیره-قاره پهناور بود، تمجید می‌شد.
اما تعداد کنونی موارد ابتلا، عملیات ردیابی آلودگی‌ها را پیچیده می‌کند. این رقم با توجه به تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در دیگر کشور‌های بزرگ می‌تواند ناچیز به نظر بیاید، اما برای استرالیا که از آغاز راهبرد «ابتلای صفر» را در پیش گرفت، چالش به شمار می‌رود.
به علاوه آنکه، برنامه واکسیناسیون نیز به کندی در این کشور پیش می‌رود. 12 درصد جمعیت این کشور واکسینه شده اند در حالی که بسیاری از کشور‌های توسعه یافته، جهان پساکرونا را مدنظر قرار دادند.
در حالی که ویروس در همه جا انتشار می‌یابد و نیمی از 25 میلیون استرالیایی در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند، وزیر اول ایالت نیوساوت ولز گفت دولت باید در سیاست واکسیناسیون خود تجدیدنظر کند.
ویروس کرونا  در دسامبر 2019، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال 2020، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در 11 مارس سال 2020، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وضعیت اضطراری ویروس کرونا موارد ابتلا نیوساوت ولز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه

پرواز استانبول-تهران به علت بدحال شدن یکی از مسافران، شب گذشته یعنی نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی ارومیه شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: پرواز استانبول - تهران به دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.

محمدعلی نائل قراملکی امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: پرواز شماره ۶۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول - تهران به دلیل وجود بیمار بدحال با درخواست خلبان در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

وی اضافه کرد: پس از فرود این پرواز در فرودگاه ارومیه، رسیدگی به وضعیت بیمار انجام شده و اقدامات اولیه توسط اورژانس مستقر صورت گرفته و بیمار به یکی از بیمارستان های ارومیه منتقل شد.

وی اظهار کرد: این پرواز نیز با همکاری نیروهای عملیاتی فرودگاه ارومیه در سریع ترین زمان ممکن فرودگاه ارومیه را بامداد دوشنبه به مقصد فرودگاه امام ترک کرد.

بیمار بدحال این پرواز پس از بهبودی با هماهنگی های صورت گرفته صبح امروز، دوشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی آتا عازم تهران شد.

دیگر خبرها

  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد