Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمازجمعه این هفته(یکم مردادماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه خلخال: کمبود امکانات در مناطق روستایی و عشایر مطالبه اساسی مردم از دولت است / توزیع امکانات در روستاها عادلانه باشد

حجت الاسلام کریم اسدی، خطیب نماز جمعه خلخال اظهار کرد: کمبود امکانات در مناطق روستایی و عشایری مطالبه اساسی مردم  از دولت است و امکانات در مناطق روستایی و محروم شهرستان خلخال به‌طور عادلانه از سوی استان توزیع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به محرومیت عشایر منطقه خلخال اشاره کرد و افزود: عشایری که قطب تولید و رونق منطقه هستند با کمترین امکانات روبرو بوده و برای روشنایی امکانات پنل خورشیدی ندارند.

امام جمعه شهرستان خلخال با اشاره به انعکاس برخی رویدادهای منطقه در فضای مجازی بیان کرد: افراد حقیقی در خصوص مطالب بارگذاری شده در فضای مجازی در خصوص مسائل و مشکلات منطقه و خدمات انجام شده رعایت عقل، شرع، اخلاق و واقعیت را داشته باشند.

وی به سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور اشاره  کرد و نقش نماز جمعه در انسجام ملی مردم و خنثی نمودن دسیسه‌های دشمن را بسیار حائز اهمیت دانست.

امام جمعه پارس آباد: نماز جمعه مرکز تربیت نیروهای انقلابی است/ حجت الاسلام علوی اسوه تقوی و نماد روشنگری بود

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به اهمیت برپایی نمازجمعه پرداخت و بیان کرد: نماز جمعه محل تمرکز و تربیت نیروهای بسیجی و انقلابی است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار، بصیرت افزایی و ولایتمداری در بین مردم، از برکات نماز جمعه است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد تصریح کرد: برپایی نماز دشمن شکن جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از تدابیر حکیمانۀ امام خمینی(ره) بود که موجی از وحدت بین مسلمین ایجاد کرد.

وی گفت: تقویت روح ایمان در جامعه اسلامی، تربیت جوانان با تقوی و شجاع و مبارزان انقلابی، مدال افتخاری است بر گردن نظام اسلامی که از برکات نماز جمعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد ضمن عرض تسلیت درگذشت حجت الاسلام علوی، امام جمعه پیشین شهرستان پارس آباد اظهار داشت: حجت الاسلام ولی علوی نماد روشنگری، تقوی، ساده زیستی، اخلاص و مجاهدت بود.

امام جمعه پارس آباد ادامه داد: حجت الاسلام علوی، اسوه عطوفت و مهربانی، دلیرمرد و سرباز اسلام بود و همواره با افکار و اندیشه‌های انحرافی مبارزه می‌کرد .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیدا کردن مقصر در خصوص کمبود آب و برق، مسأله را حل نمی‌کند، گفت: چاره کار در حال حاضر، این است که هرکس به سهم و توان خود در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کند و منتظر دیگران نباشد.

امام جمعه پارس آباد تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان یکی از ضروریات است و همه مردم با همدلی تلاش کنند تا حافظ بهداشت و درمان در همه زمینه‌ها باشیم.

امام جمعه شهرستان نیر: لزوم بهره‌مندی دولت جدید از توان جوانان کشور

حجت الاسلام آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر در خطبه‌های نمازجمعه به اهداف راهبردی جبهه غرب در برابر مقاومت اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام امروز با تلقین نا امیدی، یاس و تلاش برای سرگرم‌سازی مردم به مشکلات داخلی درصدد ایجاد انحراف مردم از میدان اصلی مقابله با استکبار هستند.

 وی به ابعاد جنگ نرم آمریکا در کشورهای جهان پرداخت و با بیان اینکه افغانستان نمونه‌ای از عرصه جنگ نرم آمریکا است، گفت: رسانه‌های جبهه بین المللی مقاومت باید صورت و سیرت جنایتکارانه آمریکا و غرب را به مردم نشان دهند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اولویت‌های دولت پرداخت و اذعان داشت: بیکاری جوانان و معیشت طبقات ضعیف جامعه در کنار مافیای واردات که کمر تولید داخلی را شکسته و اصلاح سیاست‌های غلط که جوانان متعهد و متخصص ما را به ناامیدی کشانده، از جمله اولویت‌های دولت تحول است که باید از ابتدای تشکیل دولت جدید به جد پیگیری شود.

وی افزود: دولت پیش‌رو لازم است با اعتماد کردن به جوانان زبده، متخصص و متعهد برای غلبه بر مشکلات و حرکت به سوی پیشرفت کشور از توان آنها بهره‌مند شود.

نعمتی به مشکلات اخیر خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات کم آبی خوزستان باید با عزم ملی و مدیریت جهادی عمل شود.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان سال‌ها سنگر دفاع از ایران با تمام اقوام و قبایل در برابر متجاوزین بودند، تاکید کرد: ورود سپاه پاسداران به امر آب‌رسانی و خدمت رسانی به مردم خوزستان قابل تقدیر است.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به برنامه‌های عید سعید غدیر خم اشاره کرد و با بیان اینکه فرهنگ غدیر، محور امنیت جهانی است، گفت: متولیان فرهنگی لازم است با تمام توان نسبت به برگزازی برنامه‌های مرتبط با عید غدیرخم طی هفته جاری اقدام کنند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: ائمه جمعه استان اردبیل سالروز اقامه نماز جمعه نماز جمعه اردبیل امام جمعه شهرستان نیر شهرستان پارس آباد حجت الاسلام نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ این نشست نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس با سخنرانی تبیینی امام جمعه اهواز جلسه ادامه یافت. سپس مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خوزستان، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان، دبیر شورای أمر به معروف و نهی از منکر و معاون امنیتی استاندار نیز به بیان نکاتی در این گردهمایی پرداختند.  در بخش های مختلف این گردهمایی، تمامی ائمه جمعه شهرستان های استان خوزستان حاضر در جلسه به بیان نکات، دغدغه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند و در پایان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در جمع بندی این نشست به سخنرانی پرداختند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند