Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهین هاشمی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طبق مصوبه دولت به دامداران و کشاورزانی که بر اثر خشکسالی متحمل ضرر و وزیان شده اند خسارت پرداخت می شود.

وی گفت: ۶ تانکر آب در بخش گمبوعه شهرستان حمیدیه در حال آبرسانی است تا مشکل آبرسانی در این بخش رفع شود.

فرماندار حمیدیه ادامه داد: با کم شدن آب رودخانه کرخه و کرخه نور آب مورد نیاز احشام با مشکل روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی بیان کرد: کم شدن آب رودخانه کرخه نور باعث شده فشار به ایستگاه های آب روستاها بیشتر شود و باعث افت فشار و تنش هایی در روستاها شود و با رهاسازی آب در کرخه و کرخه نور در تلاش هستیم که مشکلات برطرف شود.

فرماندار حمیدیه اظهار داشت: با تقویت پمپ ایستگاه آب روستای دهلیز به عنوان یکی از ایستگاه های اصلی بخش گمبوعه تلاش داریم تا آبرسانی به روستاهای این بخش پایدار شود.

فرماندار حمیدیه ادامه داد: روستای گبیر زهیر از توابع شهرستان حمیدیه از جمله مناطقی است که به دلیل فرسودگی خطوط انتقال آب، با مشکلاتی مواجه است که با همکاری سپاه و آبفا لوله کشی به این روستا با جمعیت۶۰۰ خانوار در حال انجام است و تا ۲ هفته آینده مشکل آبرسانی به این منطقه برطرف می شود.

وی گفت: ۲ روستای سیدحسن و سید سعدون این شهرستان نیز با مشکل آبرسانی مواجه هستند، آب شرب این روستاها از شهرستان هویزه تامین می شود که با تقویت ایستگاه پمپاژ هویزه آبرسانی به این روستاها پایدار می شود.

استان خوزستان از ابتدای امسال به دلیل خشکسالی و کاهش منابع آبی وارد چالش آبی شد و طبق مصوبه دولت خسارت وارد شده به دامداران و کشاورزان بر اثر خشکسالی پرداخت می شود.

شهرستان حمیدیه در غرب خوزستان واقع است که از رودخانه کرخه آب تامین می کند.

طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان آورد آب در سد کرخه نسبت به یک  دوره گذشته بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها حمیدیه خشکسالی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمیدیه خشکسالی خوزستان حمیدیه خشکسالی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی

علی چاله‌چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : طبق بررسی اولیه و گزارش مدیران شهرستانی و مراکز خدمات کشاورزی، در پی بارش‌های شدید و تگرگ روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه، خسارت ۲۵۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومانی به زیربخش‌های کشاورزی استان وارد آمده است.

چاله چاله افزود: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته ۳۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان شامل مزارع گندم، جو، کلزا و نخود در اثر بارندگی‌های شدید اخیر خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه خسارت وارده به این اراضی حدود ۲۳۹ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در بارندگی‌های چند روز اخیر ۸۵ هکتار از باغات زیتون، انگور و گوجه سبز استان هم خسارت بیش از ۶.۲ میلیارد تومانی دیده اند.

چاله چاله با بیان اینکه دامپروری استان هم در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شده، گفت: در این بارش‌ها ۳۴ راس دام سبک و سه سر اسب تلف شده و سه واحد دامداری روستایی خسارت دیده اند که مجموع خسارت وارد شده در این بخش هم بیش از ۲.۵ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاسیسات زیربنایی بخش آب و خاک نیز در بارندگی‌های اخیر متحمل خسارت شده، گفت: خسارت این بخش هم پنج میلیارد تومان برآورده شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت