Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@13:46:30 GMT

آمریکا: موضع چین درباره منشأ کرونا خطرناک بود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۳۲۱۹

آمریکا: موضع چین درباره منشأ کرونا خطرناک بود

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه بیزینس استاندارد، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست مطبوعاتی اظهار کرد: آمریکا از برنامه سازمان بهداشت جهانی در خصوص فاز دوم که متعهد به تضمین علمی، شفاف و عاری از مداخله بودن این مطالعات و رهبری آن توسط کارشناسان است، حمایت می‌کند.

ساکی در اظهار نظر درباره تصمیم پکن گفت: ما مطمئنا دوباره شاهد اظهارنظرهای جمهوری خلق چین در رد فاز دوم مطالعه سازمان بهداشت جهانی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما عمیقا مایوس هستیم. موضع آنها غیرمسئولان و صراحتا خطرناک است.

او اظهار کرد، آمریکا همچنین از چین می‌خواهد دسترسی بسیار ضروری به داده‌ها و نمونه‌ها را فراهم کند.

وی افزود: این برای پیشگیری از همه گیری بعدی حیاتی است. مساله درباره نجات جان انسانها در آینده است و زمان مانع ایجاد کردن نیست.

تصمیم چین در رد فاز دوم این مطالعه بعد از آن مطرح می‌شود که تئوری امکان درز این ویروس از آزمایشگاه به بیرون در طرح پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی گنجانده شد.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از زنگ ییشین، معاون رئیس کمیسیون ملی سلامت چین گزارش کرد که پکن از مشاهده فهرست شدن مساله درز ویروس از آزمایشگاه به عنوان یک هدف تحقیقاتی در فاز دوم این تحقیقات شگفت زده شده است. او اظهار کرد: از برخی جوانب برنامه سازمان بهداشت جهانی برای فاز بعدی تحقیقات درباره منشا کروناویروس به عقل سلیم احترام نمی گذارد و بر خلف علم است. این برای ما غیرممکن است که چنین طرحی را بپذیریم.

این در حالی است که مدیرکل سازمان بهداشت جهانی از پکن خواسته شفاف باشد و از همکاری استقبال کند.

او اظهار کرد: ما به میلیون‌ها نفری که رنج بردند و میلیون‌ها نفری که جان باختند مدیون هستیم که بدانیم چه اتفاقی افتاده است.

ییشین تاکید کرد، "هیچ کارمند یا محققی در انستیتوی ویروس شناسی ووهان قبل از اولین موارد مستند ابتلا به کووید-۱۹ به کروناویروس آلوده نشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان جن ساکی سخنگوی کاخ سفید جمهوری خلق چین کمیسیون ملی سلامت بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اعتراضات 1400 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی