Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@22:26:03 GMT

حمله هوایی آمریکا در افغانستان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۳۲۴۹

حمله هوایی آمریکا در افغانستان

نیروهای هوایی آمریکا در حمایت از نیروهای دفاعی افغانستان، در ولایت قندهار حملات هوایی انجام دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده اخیراً مواضع طالبان را در بخش‌های مختلف ولایت قندهار در جنوب افغانستان هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

او گفت که این حملات در حمایت از نیروهای دفاعی افغانستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کربی درباره این حملات بیشتر توضیحات نداد، اما یک مقام دیگر وزارت دفاع آمریکا گفت این حملات به تاریخ ۲۱-۲۲ ژوئیه به خواست نیروهای افغان انجام شده است.

به گفته این مقام پنتاگون، دو حمله آنها به خودروهای گروه طالبان بوده و اهداف دیگر آنها مواضع طالبان در ولایت قندهار گفته شده است.

بایدن ۱۴ آوریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه مه و تکمیل آن تا ۱۱ سپتامبر خبر داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات را پذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» ولایت هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را پذیرفت.

مهاجمان مسلح داعش دهم اردیبهشت نمازگزاران را پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم 7 نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشت و مقامات محلی حکومت طالبان متعهد شدند هرچه زودتر عاملان این جنایات پیدا و به‌دست قانون سپرده خواهند شد.

روسیه: داعش افغانستان ساخته آمریکا و انگلیس استشورای امنیت سرکرده داعش افغانستان را در فهرست تحریم‌ها اضافه کردطالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد/چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری است

گروه تروریستی داعش اوایل اردیبهشت ماه نیز در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفته بود.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت