Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:41:36 GMT

شلیک بیش از 20 گلوله در یک و نیم کیلومتری کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۳۳۹۸

شلیک بیش از 20 گلوله در یک و نیم کیلومتری کاخ سفید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح در خارج از رستورانی در واشنگتن پایتخت آمریکا و در حدود یک و نیم کیلومتری کاخ سفید، دو نفر زخمی شدند. 

در پی شلیک بیش از ۲۰ گلوله از سوی فرد مسلح، افرادی که در فضای باز این رستوران مشغول صرف غذا بودند، پا به فرار گذاشتند و پناه گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته شاهدان، مرد مهاجم عصر پنجشنبه (به وقت آمریکا) بعد از تیراندزای به سمت این رستوران مکزیکی در منطقه Logan Circle واشنگتن سوار بر خودرو متواری شد.  

دو نفر در جریان این تیراندازی زخمی شدند که پلیس تصور می‌کند یکی از آن‌ها هدف این حمله مسلحانه بوده است. 

به گزارش بی‌بی‌سی، حملات با اسلحه نه فقط در واشنگتن بلکه در بسیاری از شهرهای آمریکا در حال افزایش است. 

طبق آمار جرایم پایتخت آمریکا، میزان حملات با اسلحه هر ساله از سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. تاکنون ۴۷۱ حمله مسلحانه در سال ۲۰۲۱ در واشنگتن ثبت شده که در مدت مشابه سال قبل ۴۳۴ مورد بوده است. 

بر اساس این گزارش، اغلب موارد خشونت با اسلحه در بخش‌های فقیرتر واشنگتن در مناطق جنوب شرقی و شمال شرقی متمرکز بوده است. 

تیراندازی‌ها در آمریکا و تلفات ناشی از آن واکنش‌های مکرر جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور را در پی داشته و او خشونت‌های مسلحانه را مایه شرمساری بین‌المللی آمریکا خوانده است.

بایدن همچنین بارها بر لزوم اقدام فوری کنگره آمریکا برای سخت‌تر کردن قوانین حمل و خرید سلاح تاکید کرده اما مخالفان جمهوری‌خواه او بر لزوم حفظ متمم دوم قانون اساسی اصرار دارند. طبق متمم دوم قانون اساسی آمریکا مصوب سال ۱۷۹۱، مردم این کشور از حق داشتن و حمل سلاح برخوردار هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاخ سفید تیراندازی واشنگتن زخمی خشونت مسلحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟

به گزارش همشهری آنلاین کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

کد خبر 847170 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟