Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در کرانه باختری و اقامه نماز ۲۵ هزار فلسطینی درمسجد الاقصی از مهمترین اخبار فلسطین است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی از زخمی شدن 5 فلسطینی بعد از ظهر امروز جمعه در نتیجه حملات نظامیان صهیونیست به تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی‌ها در روستای «بیت دجن» در شرق نابلس در کرانه باختری خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات علیه شهرک سازی در این اراضی برگزار شد.

شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست با گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور به سمت شرکت کنندگان در این تظاهرات حمله ور شدند که پنج نفر زخمی و ده‌ها نفر دیگر هم به علت شلیک گاز اشک آور مصدوم شدند.

روستای بیت دجن هر جمعه شاهد رویارویی فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی است.

درگیر در شهرک«بیتا»

از سوی  دیگر در شهرک «بیتا» در جنوب نابلس در  کرانه باختری هم نظامیان صهیونیست با گلوله‌های جنگی به سوی فلسطینی حمله کردند.

بر اساس گزارش‌های اولیه 5 فلسطینی در این درگیری‌ها زخمی شدند که حالشان وخیم گزارش شده است.

شهرک «بیتا» از دو ماه قبل شاهد درگیری‌های روزانه میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست است.

تشییع پیگر التمیمی

خانواده شهید «عبدالمطلب الخطیب التمیمی» در بیت المقدس امروز جمعه جنازه فرزندشان را پس از اقامه نماز صبح از مسجد مبارک الاقصی تشییع کردند.

 ارتش رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی در جای جای مسجد مبارک الاقصی به اجرا گذاشته بود.

از سو دیگر «محمد حماده» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که ارتش صهیونیستی به منظور سرپوش گذاشن بر جنایت خود خانواده شهید «الخطیب» را مجبور کرد تا جنازه فرزندشان را در دل تاریکی دفن کنند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول شهادت «عبده یوسف التمیمی» شهروند فلسطینی ساکن قدس در زندان «مسکوبیه» دانست.

این شهروند فلسطینی پس از ضرب و شتم شدید توسط پلیس رژیم صهیونیستی در سلول انفرادی خود در زندان «مسکوبیه» به شهادت رسید.

محمد حماده طی بیانیه‌ای خواستار خیزش فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی و اعلام روز سراسری خشم در پاسخ به شهادت این فلسطینی شد.

حماده تصریح کرد که در برابر این جنایت نباید سکوت کرد و همه باید با مشارکت گسترده در تشییع جنازه التمیمی و خیزش علیه اشغالگران، نشان دهند که ساکنان قدس با وجود تمامی جنایات و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی حاضر به ترک این شهر نیستند و در آن باقی خواهند ماند.

بازداشت 12 فلسطینی

ارتش صهیونیستی با حمله به «طوباس»، «قدس»، «نابلس» و« قلقیلیا» دست به سرکوب فلسطینیان زده و 12 نفر از آنان را بازداشت کرد.

در جریان این حملات درگیری‌هایی میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان صورت گرفت که در پی آن یک جوان فلسطینی هدف گلوله اشغالگران صهیونیست قرار گرفت و زخمی شد.

 نظامیان صهیونیست هر روز به شهرها و شهرک‌ها و روستای فلسطینی در کرانه باختری حمله می‌کنند و به خانه‌های فلسطینیان یورش می‌آورند و دارایی‌های آنان را مصادره و فلسطینیان را بازداشت می‌کنند.

حضور 25 هزار فلسطینی در مسجدالاقصی 

منابع فلسطینی اعلام کردند که بیش از 25 هزار فلسطینی در میان تدابیر امنیتی شدید صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی نماز اقامه کردند.

هزاران کودک و زن در نماز جمعه شرکت کردند و از خداوند خواستند که قدس را از لوث صهیونیست‌ها آزاد کند.

اصرار صهیونیست‌ها بر شهرک سازی

یکی از مسئولان  رژیم صهیونیستی گفت: شورای عالی نقشه کشی و ساخت و ساز اداره شهرسازی وابسته به ارتش صهیونیستی طی چند هفته آینده به منظور تصمیم‌گیری و تصویب طرح‌های شهرک سازی جدید در کرانه باختری تشکیل جلسه می‌دهد.

یک رسانه رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به این مطلب، افزود که تشکیل جلسه این شورا منوط به چراغ سبز «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

شورای عالی نقشه کشی و ساخت و ساز اداره شهرسازی وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی بالاترین مرجع صهیونیست است که طرح‌های شهرک سازی در کرانه باختری را بررسی و به تصویب می‌رساند.

تداوم اعتراضات به ترور «نزار بنات»

ده‌ها فلسطینی شب گذشته در اعتراض به ترور «نزار بنات» فعال فلسطینی به دست ماموران تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل منزلش تجمع کردند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی ضمن انتقاد شدید از تشکیلات خودگردان فلسطین، تاکید کردند که خون «نزار» برگردن ماموران سازمان امنیت تشکیلات رام الله است.

مادر «نزار» با ایراد نطقی در جمع تجمع کنندگان بار دیگر بر عهد و پیمان خود در زمینه گرفتن انتقام خون فرزندش تاکید کرد.

در این تجمع «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی که چندی پیش از زندان‌های صهیونیستی آزاد شد، حضور داشت.

عدنان با ایراد نطقی ضمن انتقاد شدید از تشکیلات رام الله، اقدام ماموران این تشکیلات به ترور «نزار بنات» را محکوم کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظامیان صهیونیست کرانه باختری رژیم صهیونیستی صهیونیست ها فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم

منابع امنیتی از شهادت ۲ جوان فلسطینی و زخمی شدن ۲ تن دیگر به ضرب گلوله اشغالگران در نزدیکی ایست بازرسی «سالم» در غرب جنین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع امنیتی اعلام کردند که «مصطفی سلطان عابد» جوان ۲۲ ساله از شهرک «کفردان» و «احمد محمد شواهنة» جوان ۲۱ ساله از شهرک «السیلة الحارثیة» در غرب جنین به شهادت رسیدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت گروهی از جوانان در اطراف ایست بازرسی «سالم» در نزدیکی چهارراه «رمانة» در غرب شهر جنین تیراندازی کردند و در نتیجه آن این ۲ تن به شهادت رسیدند و ۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که نیروهای رژیم اشغالگر مانع ورود آمبولانس و امدادرسان‌ها به محل حادثه شدند.

گروه‌های ملی و اسلامی در شهرک‌های «السیلة الحارثیة» و «کفردان» از طریق مساجد شهادت شواهنة و عابد را تسلیت گفتند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که کادر آن ۲ جوان زخمی ۲۵ و ۲۲ ساله در نزدیکی ایست بازرسی سالم را به یکی از بیمارستان‌ها در شهر جنین منتقل کرده‌اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) پس از افزایش تجاوزات خود به غزه، به یورش‌های روزانه خود به شهرک‌ها و روستاهای کرانه باختری ادامه دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از شنیدن صدای درگیری‌های مسلحانه در اطراف ایست بازرسی سالم خبر دادند.

در شهر قدس اشغالی نیز ۴۵ هزار نمازگزار در بخش قدیمی شهر قدس به‌رغم تشدید محدودیت‌ها برای ورود نمازگزاران در مسجدالاقصی نماز جمعه اقامه کردند.

در همین راستا، رسانه‌های فلسینی از درگیری‌های مسلحانه با نیروهای رژیم صهیونیستی طی یورششان به شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از یورش نیروهای رژیم اشغالگر به شهر «طولکرم» در شمال کرانه باختری، شهرک «عقربا» در جنوب شهر نابلس در شمال کرانه باختری و گشت‌زنی در خیابان‌ها و محله‌های آن و بازداشت چندین فلسطینی خبر دادند.

در همین رابطه، گردان‌ طولکرم وابسته به گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که نیروهای مبارز آن صبح امروز به سمت اشغالگران صهیونیست در شهر طولکرم شلیک کردند.

تعداد بازداشت فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی پس از حمله هفتم اکتبر در کرانه باختری و قدس افزایش یافته است و این رژیم به صورت سیستماتیک فلسطینی‌ها را در منازل خود و در ایست‌های بازرسی بازداشت می‌کند و یا اینکه فلسطینی‌ها را تحت فشار وادار به تسلیم می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران