Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع به صدور ۸۰۰۰ روادید ویژه دیگر برای افغانهای خدمت کننده به واشنگتن در جریان اشغال کشورشان از سوی آمریکا که تا چندی دیگر بعد از ۲۰ سال به پایان می‌رسد، مجوز داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه الجزیره، این لایحه که قرار است حالا به سنای آمریکا فرستاده شود، صلاحیت دریافت روادید ویژه را گسترش داده و خانواده‌های افغان‌های کشته شده حین کار برای آمریکا و کارمندان سازمان‌های غیردولتی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس نمایندگان آمریکا، به موجب این طرح به تعداد بیشتری از افغان‌ها اجازه می‌دهد به آمریکا مهاجرت کنند.

همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و با گسترش مناطق تحت اختیار گروه طالبان، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به اتفاق آرا تصویب کرد که تعداد دریافت کنندگان روادید اضطراری اقامت در آمریکا را به میزان ۸۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد.

این مصوبه که با ۴۰۷ رای موافق در برابر ۱۶ رای مخالف تصویب شد، به موافقت مجلس سنا نیاز دارد.

پیش از این مجوز اعطای روادید اضطراری به ۲۰ هزار نفر از مترجمان و پیمانکاران نظامی افغانستانی و خانواده‌هایشان صادر شده بود.

قرار است در روزهای آینده ۲۵۰۰ نفر از این افراد که منتظر دریافت روادید خود هستند، به پایگاه نظامی فورت لی در ویرجینیا منتقل شوند.

تعداد بیشتری از متقاضیان هم به پایگاه‌های آمریکا در کشورهای ثالث مانند قطر منتقل خواهند شد تا در خارج از افغانستان منتظر تکمیل روند دریافت اقامت خود باشند.

در روزهای گذشته بیست سازمان رسانه ای در آمریکا از دولت خواسته بودند تا همکاران افغانستانی آنها هم به خاطر در خطر بودن جانشان، روادید اضطراری دریافت کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس جدول مربوط به مصارف استانی در بودجه سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کارهای جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس