Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا اعلام کرد که مذاکرات در مورد ایجاد منطقه تجارت آزاد دائمی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) آغاز شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرویس مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا در گفتگو با خبرگزاری دولتی "بلتا" در بلاروس اعلام کرد که مذاکرات در مورد ایجاد منطقه تجارت آزاد دائمی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این کمیسیون، جلسه هیئت های نمایندگی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا که مسئول مذاکره برای امضای توافق نامه تجارت آزاد هستند، در تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، توافق نامه جدید جایگزین توافق موقتی خواهد شد که از اکتبر 2019 به اجرا درآمده است. در این دیدار، طرفین در مورد پیش نویس مشخصات فنی مذاکرات آینده و در مورد محتوای احتمالی سند تبادل نظر کردند.

توافق اتحادیه اقتصادی اوراسیا درباره ایجاد بازار مشترک نفت تا پایان 2022 امضا می‌شودمذاکرات ایران و اتحادیه اوراسیا درباره منطقه آزاد تجاری به زودی آغاز می‌شود

طرفین همچنین در مورد تعهدات جدید همکاری در مقایسه با توافقنامه موجود به توافق رسیدند. این وظایف جدید شامل گسترش انتخاب کالاها، حمایت از همکاری بخش های مختلف و شفافیت بیشتر در مراحل خرید دولت می شود.

آندره اسلپنف، عضو هیئت مدیره (وزیر) تجارت در کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: از آنجا که طرفین رویکردهای مشابهی را در مذاکرات دنبال می کنند، می توان مقدار قابل توجهی کار را در مدت زمان کوتاهی انجام داد.

سرویس مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا همچنین اعلام کرد که اولین دور کامل مذاکرات در مورد امضای توافق نامه تجارت آزاد قرار است در سپتامبر 2021 برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اوراسیا اتحادیه اوراسیا اتحادیه اقتصادی اوراسیا کمیسیون اقتصادی اوراسیا ایران و اتحادیه تجارت آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری

«طاهر النونو» یکی از مقامات حماس و مشاور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که هیئتی از اعضای این جنبش امروز (شنبه) وارد مصر شد تا با میانجی‌گران مذاکره در خصوص آتش‌بس غزه را آغاز کند.

به گزارش رویترز، این مقام حماس می‌گوید که جلسات گفت‌وگو با طرف مصری و قطری آغاز شده و حماس با پیشنهادات آنان «با جدیت و مسئولیت کامل» برخورد می‌کند.

مشاور هنیه در ادامه تاکید کرد که هرگونه توافقی باید شامل «پایان کامل و دائمی تجاوز، خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، بازگشت بدون محدودیت آوارگان به خانه‌های خود و مبادله واقعی اسرا» باشد. 

یک مقام دیگر فلسطینی که نام او فاش نشده، در خصوص نحوه پیشرفت مذاکرات آتش‌بس کنونی به رویترز گفت: «این بار اوضاع بهتر به نظر می‌رسد، اما حصول توافق بستگی به این دارد که آیا اسرائیل آنچه برای تحقق آن لازم است را ارائه می‌کند یا خیر». 

پیش از این، شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در مذاکرات آتش‌بس غزه پیشرفت حاصل شده و یک تیم فنی قطری در حال بررسی جزئیات توافق احتمالی با مصری‌ها هستند. این شبکه اعلام کرد که هر دو گروه میانجی‌ها کلیدی هستند و معمولاً وارد شدن تیم‌های فنی به مسیر مذاکرات نشان می‌دهد که توافق در حال حرکت به سمت جنبه عملیاتی آن است.

مصر در اواخر ماه گذشته با نگرانی از احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، تلاش مجددی برای احیای مذاکرات انجام داد.

در حال حاضر گفته می‌شود آخرین طرحی که برای آتش‌بس ارائه شده سه مرحله دارد و هر مرحله آن حدودا ۴۰ روز طول خواهد کشید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • مفاد جدید آتش‌بس در غزه منتشر شد/ آزادی ۱۰۰۰ فلسطینی مقابل ۳۳ اسیر صهیونیست
  • مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد
  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد