Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که با حضور پرشور نمازگزاران و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مسجد الغدیر فاز۴ شهر پردیس برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و بیان مناسبت های پیش رو، اظهار‌ کرد: مقام معظم رهبری از تعطیلی حج افسوس خوردند و این تعطیلی حال و هوای معنوی را در کشور گرفته است و امیدواریم سازمان حج فعالیت خود را تعطیل نکرده و برنامه هایی را در هیات، مساجد، نماز های جمعه برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرارسیدن پنجم مرداد سالروز اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران، گفت: مرحوم آیت الله طالقانی اولین نماز جمعه کشور را برپا کرد، جایگاه و نقش نماز جمعه بسیار مهم است.

امام جمعه پردیس با اشاره به اینکه عملیات های روانی دشمنان عمدتا در ۵ هدف متمرکز شده است، تشریح کرد: برخی از کارشناسان این پنج مرحله را به مرگ روحی و روانی ملت ها تشبیه کردند که ابتدا با افسرده سازی، دوم یاس آوری، سوم ارعاب و وحشت انگیزی، چهارم اضطراب آفرینی و در پایان با تحقیر ملت ها خاتمه می یابد‌.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: این اهداف دشمنان است و نماز جمعه جامع الشرایط می تواند جامعه را در این جنگ تجهیز کرده و با آنها مقابله کند و در ادامه باعث خلق آرامش، حماسه آفرینی و خلق عزت و قدرت می شود.

وی با دعوت از تمام اقشار جامعه برای حضور در نماز جمعه، اعلام کرد: از حضور هر فردی که انگیزه و توان داشته و اهل نظر و فکر باشد استقبال و استفاده می کنیم زیرا اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت می دهد که نماز روزانه، حج در سال و نماز جمعه در هفته است و دشمن تلاش می کند با جذاب سازی دنیا مردم را از این اجتماعات خوب دور کنند‌.

امام جمعه پردیس با اشاره به اتفاقات خوزستان، مطرح کرد: دشمنان از غصه آب، گرانی و غیره سو استفاده می کنند و توصیه می کنیم که دولت آینده تمام مطالبات مردم و مسایلی مانند بیکاری، معیشت، مافیای واردات که کمر تولید داخل را شکسته و سیاست هایی که جوانان را مایوس کرده و به آنها اجازه فعالیت نمی دهند را تغییر دهند.

حجت الاسلام حسینی اعلام کرد: تنش آبی خوزستان در تابستان ۱۴۰۰ که با کم آبی و خکسالی همراه بود بیشتر شده و این تنش آبی در سیستان بلوچستان و خوزستان نیز بیش از نقاط دیگر کشور بود.

وی اضافه کرد: خوزستان بستر اصلی نفت و گاز کشور است و سهم بزرگی در تولید محصولات کشاورزی را با مردمی صبور و از خود گذشته دارد و میزبان جنگ تحمیلی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده و سهم مدافعان حرم بالایی هم داشتند نباید با این مشکلات روبرو باشند.

امام جمعه پردیس افزود: مردم صبور و نجیب خوزستان پیگیر مشکلاتشان هستند و به حق اعتراض می کنند و اعتراضی قانون بوده اما دو سه اعتراض با سو استفاده دشمنان وارد مرحله اغتشاش شد و مردم با مشاهده این اقدامات اجازه ورود این افراد را ندادند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور در پردیس، بیان کرد: چندین ماه است که به هیات نظارت استان و هیات مرکزی می گوییم که فقط برای کسب رضایت خدای متعال و اجرای قانون کار کنند و هرچه مر قانون می گوید را در نظر گرفته و توجهی به مسائل حاشیه ای نداشته باشند.

وی خطاب به مسوولان هیات نظارت که چرا مسائل شهری را مطعل و اعلام نتیجه را کش می دهید، اعلام کرد: برابر قانون نظرتان را اعلام کرده و تکلیف شهرستان را مشخص کنید، و خدایی ناکرده با زیر پا گذاشتن قانون کاری نکنید که زیر دین مردم شهرستان پردیس قرار بگیرید، باید طوری عمل کنید که قانونی پاسخ دهید.

امام جمعه پردیس با اشاره به درخواست های مردم برای جمع آوری سگ های بلاصاحب، بیان کرد: مسوولان چرا سگ های بلاصاحب را جمع آوری نمی کنند، جان مردم و کودکان در خطر است، زن و بچه ها نگرانی های بسیاری دارند و بارها فریاد می زنند و صبرشان لبریز شده است.

حجت الاسلام حسینی در پایان با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان پردیس، خاطرنشان کرد: باید در ابتدا از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود اما زمانی که اتفاق می‌افتد با شکایت دستگاه ها با تخریب روبرو شده و اعتراضاتی را درپی دارد و نباید از اول اجازه ساخت داد. در حال حاضر ساخت و ساز غیرمجاز انجام می شود و نباید بگذاریم این نوع ساخت و ساز شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام حسینی امام جمعه پردیس حجت الاسلام حسینی امام جمعه پردیس نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه پایگاه مردمی است

حجت السلام والمسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مسئله شعار سال نشان از حضور مردم در عرصه‌های مختلف دارد، اما گاهی گلایه‌هایی در مورد مطرح نکردن مطالبات مردم مطرح می‌شود که باید شورا‌ها واقعیات را مطرح کنند، همچنین مسئولان نسبت به شورا‌ها عنایت لازم را داشته باشند تا با همدلی و همکاری مشکلات مردم رفع شود.

وی با اشاره به روز معلم و شهادت شهید مطهری، افزود: شهید مطهری الگوی تمام عیار، شخصیتی جامع، موثر و مفید برای جامعه به ویژه فرهنگیان است، امروز فرهنگیان با انگیزه در صحنه حاضرند، اما ضرورت‌ها بیش از پیش است.

بیشتر بخوانید

مطالبات مردمی روی میز بررسی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت‌دهی فکری، اخلاقی، علمی و ایمانی آن‌ها کاری است که عمده آن در آموزش و پرورش و به دست معلمان شکل می‌گیرد که باید انگیزه لازم در معلمان ایجاد شود کما اینکه خلاء‌هایی وجود دارد که باید رفع شوند، بنابراین معلمان باید با انگیزه کافی تربیت نسل جوان و نوجوان را مفید و کارا انجام دهند.

نکونام با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مردمی است، ادامه داد: سخن اصلی در این پایگاه‌ها سخن مردم است، مواضع امام جمعه از مواضع رهبری اخذ می‌شود و باید خط مشی رهبری دنبال شود، در مواضع مقام معظم رهبری مطالبات مردم بیان می‌شود به گونه‌ای که ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند و باید اجازه دهند با رعایت موازین، اخلاق و حفظ حریم و حرمت مسئولان مطالبات بیان شود و با سعه صدر پیگیر و شنوای مطالبات مردم باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت