Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:10:11 GMT

کاهش سن ابتلا به ام اس در فارس نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۳۷۳

کاهش سن ابتلا به ام اس در فارس نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، افسر با بیان این مطلب افزود: تا خرداد ماه امسال بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ بیمار ام اس، در انجمن حمایتی عضو شده اند.

وی بیان کرد: این آمار رسمی کل مبتلایان امسال نیست، زیرا تعداد زیادی از بیماران به دلایل مختلف از جمله حفظ وجه اجتماعی حاضر به عضویت در این انجمن نیستند.

افسر ادامه داد: آنچه نگرانی از روند رو به رشد این بیماری را بیشتر می‌کند، کاهش رنج سنی مبتلایان به این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس فارس گفت: در سال‌های گذشته بیشتر اعضای جدید این انجمن، بیماران جوان و نوجوان و از متولدین دهه ۷۰ و ۸۰ بوده است این درحالی است که اخیرا کودکان ۶ یا ۷ ساله نیز در بین مبتلایان جدید دیده می‌شود.

به گفته افسر با توجه به روند روبه رشد مبتلایان که روندی هشدار دهنده است، و با توجه به اداره این انجمن به صورت خیریه، حمایت خیران و افراد متمکن از این بیماران و از طریق انجمن ضروری است.

وی با اشاره به برخی مشکلات این بیماران اعم از کمبود یا نبود برخی دارو‌های داخلی و خارجی، هزینه‌های بالای درمانی و کار درمانی مورد نیاز برای بیماران ام اس و نیز مسائل بیمه‌ای درمان و دارو برای این دسته از بیماران، گفت: به دلیل روند افزایشی تعداد بیماران ام اس و نبود حمایت‌های دولتی از این انجمن، ضروری است خیران با کمک‌های خود به انجمن به حمایت از بیماران بپردازند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس استان فارس گفت: این انجمن از حمایت‌های بهزیستی برخوردار است، اما این حمایت فقط ویژه از کار افتادگان و معلولان ناشی از بیماری ام اس می‌شود و سایر بیماران عضو، مستقیم تحت حمایت انجمن و به صورت خیریه حمایت می‌شوند.

افسر به تامین زمین برای ساخت مجموعه درمانگاهی_ رفاهی تخصصی بیماران ام اس هم اشاره کرد و افزود: بعد از سال‌ها دوندگی و پیگیری مستمر بالاخره زمین این مجتمع با کمک شهرداری شیراز تامین شده و برای ساخت نیاز به حضور پررنگ‌تر خیران و مشارکت‌های مردمی است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مشارکت افسر درمانگاه هزینه های درمان بیماران ام اس بیماران ام اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خانم قمری با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در سلماس طبق آخرین داده‌های دریافتی ۱۱۸ است افزود: در نخستین ساعت‌های روز نیز کیفیت هوا در سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

او ضافه کرد: پایداری هوا، افزایش آلاینده‌ها به خصوص خودرو‌ها و وارونگی دما علت اصلی کاهش کیفی هواست.

خانم قمری اضافه کرد: لازم است شهروندان در چنین مواقعی از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر و نقاط پرتردداجتناب کنند.

او توصیه کرد: بیماران خاص، بیماران تنفسی و قلبی نیز تا رفع این شرایط از منزل خارج نشده و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند.

قمری گفت: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحد‌های صنعتی آلاینده محیط زیست نیز باید مورد توجه همگان باشد.

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت